بازدید 5322
دبیر کل اوپک خبر داد:

انتظار کاهش ذخایر نفت اوپک در سه ماهۀ دوم سال 2017

روز پنجشنبه محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک اعلام کرد که طبق قرار تولید کنندگان برای کاهش تولید نفت، انتظار می رود که در سه ماهۀ دوم سال جاری ذخایر نفت جهان کاهش یابد.
کد خبر: ۶۵۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 12 January 2017

روز پنجشنبه محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک اعلام کرد که طبق قرار تولید کنندگان برای کاهش تولید نفت، انتظار می رود که در سه ماهۀ دوم سال جاری ذخایر نفت جهان کاهش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، محمد بارکیندو در حاشیه یک کنفرانس به خبرنگاران گفت که اوپک تا به حال هیچ قیمت خاصی را به عنوان هدف کاهش تولید در ذهن نپرورانده، اما می خواهد به قیمتی برسد که سرمایه گذاری در صنعت نفت حمایت شود و پایدار باقی بماند.

انتظار کاهش ذخایر نفت اوپک در سه ماهۀ دوم سال 2017

در پاسخ به این پرسش که آیا عراق به تعهد خود عمل می کند و تولیدش را کاهش می بخشد، بارکیندو گفت که او با مقامات عراقی ملاقات کرده است و هیچ دلیلی برای تردید به انجام کامل تعهدات برای کاهش تولید، از جانب عراق نمی بیند.

او همچنین گفت که به طور کلی مطمئن است که تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک به تعهدات خود عمل خواهند کرد و به قراردادشان برای کاهش تولید نفت پایبند خواهند ماند. او گفت هنوز زود است که بگوییم نیاز به تمدید این قرار داد بعد از پایان یافتن آن در نیمۀ نخست سال وجود دارد.

برای ایجاد تعادل در بازار نفت، و افزایش قیمت این محصول، در 30 نوامبر اوپک توافق کرد تا تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و به طور میانگین در شش ماه اول سال 2017 به 32.5 میلیون بشکه در روز برساند. این در حالی ست که کشورهای غیر عضو نظیر روسیه، مکزیک و عمان نیز پذیرفته‌اند تا در مجموع تولید خود را به طور متوسط روزانه 558 هزار بشکه کاهش دهند.

عراق به عنوان کشوری که اقتصادش متکی به فروش نفت است، مخالف پذیرش توافق کاهش تولید بود و می خواست در این توافق مستثنی شود. دولت عراق در درخواست خود بیان داشت که از برای تامین مالی جنگ علیه شبه نظامیان دولت اسلامی، که در سال 2014 حدود یک سوم از خاک کشور عراق را به تصرف خود درآورده بودند، به درآمد بیشتری نیازمند است.

اما در روز توافق، عراق پذیرفت که نفت خود را به مقدار کمتری کاهش دهد. در توافق اوپک، میزان تولید نفت عراق حدود 4.561 میلیون بشکه در روز پیشبینی شده بود.

چندی پیش، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته بود: در حالی که کشور عراق به دنبال اجرای تعهد خود نسبت به توافق کاهش تولید اوپک است، منطقه خودمختار کردستان بیش از سهمی که به آن ها اختصاص داده شده، نفت صادر می کنند.

مقامات منطقه کردستان هنوز آمار و ارقامی از صادرات نفت در ماه دسامبر منتشر نکرده اند، اما وزارت منابع طبیعی گفت: آن ها در ماه نوامبر، طور متوسط روزانه 587،646 بشکه به بندر جیحان ترکیه صادر کرده اند.

تحت شرایط بودجه 2017 ، که با وجود تحریم از سوی یک حزب کلیدی کردستان به تصویب رسید، منطقه خودمختار مجاز است 250،000 بشکه در روز از حوزه های نفتی تحت کنترل خود صادر کنند. این قانون حوزۀ مورد اختلاف کرکوک را که تحت کنترلِ نیروهای کرد قرار دارد اما توسط شرکت نفت شمال عراق (NOC) گردانده می شود، شامل نمی شود.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر