بازدید 2799

ایجاد تالار گفت وگوی تعاونگران تا پایان امسال

کد خبر: ۶۵۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 08 January 2017
دکتر ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون با رویکرد صادرات از ایحاد تالار گفت وگو تعاونگران در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر ربیعی صبح امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون که در محل مصلی امام خمینی (ره ) برگزار شد، گفت: تا پایان سال جاري در نظر داریم برای تعاونگران تالار گفت وگوی روزانه ایجاد کنیم که تمام تعاونگران بتوانند به صورت روزانه اتصالات عمودی و افقی خود را در آن رصد کنند و این گفت و گو می تواند هم برای سیاست گذاری و هم برای فعالیت های اقتصادی انجام شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه می تواند تعاون را در بخش تعاون فعال کند گفت: برپایی چنین نمایشگاهی می تواند با ایجاد اتصال و هم افزایی ، تعاونگران را با هم آشنا کند و محیطی را فراهم کند تا آنها با هم تعامل بیشتری داشته باشند. 

دکتر ربیعی تاکید کرد: اشتباه دیدگاهی ما این است که سدهای بزرگ می تواند توسعه ایحاد کند در صورتی که اگر درست نگاه کنیم  اقلام دیگر هم می تواند محور توسعه باشد و حتی صنایع دستی در کشور می تواند به اندازه نفت ارزش افزوده ایجاد کند .

وی افزود: موضوعاتی که تعاونگران در آن فعالیت می کنند می تواند محور توسعه آن روستا،شهر و یا کشور باشد به شرط آنکه تعاونی ها وارد اتصالات شوند و با تکیه بر آن وارد اتصالات جهانی شوند.

وی در تشریح سیر تطور تعاون گفت: تعاون در دوره ای برای تسهیل مسائل اقتصادی شکل گرفت مثل ایجاد قنات در ایران و بعد به عنوان ارزشی مطرح شد که با آن چگونه کار کردن آموخته می شد و پس از آن تعاون برای دستیابی مردم به کالاها ارزان تر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما در جایی از این مسیر دچار انحراف شدیم ، زمانی که فکر کردیم تعاون یک بخش است که با تزریق پول قدرت رقابت با بخش خصوصی را پیدا کنند و در این زمان تعاونی هایی شکل گرفت که روح تعاون در آن نبود .

وی قوی کردن تشکل ها برای گسترش تعاونی ها را ضروری دانست و با تاکید بر غنی شدن حلقه های زنجیره ارتباطی بین تعاونی ها گفت: گسترش فرهنگ تعاونی و آموزش روحیه تعاون به کودکان یک ضرورت است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، ۶۷ درصد از اشتغال در بخش خدمات، ۲۶ درصد در بخش کشاورزی و ۷ درصد در بخش معدن، گاز، نفت و سایر صنایع بوده است که با وجود رشد برخی صنایع، سهم آن بسیار کم است. این نشان می‌دهد که بیشترین درصد اشتغال ما در بخش خدمات و کشاورزی بوده و در هر دو بخش تعاونی ها می توانند وارد کار بشوند. 

وی حوزه ITC، گردشگری و حمل و نقل را حوزه خدمات مولد خواند .

دکتر ربیعی تاکید کرد: برای ایجاد تعاونی های نوین ما باید در حوزه هایی که در آن در حال رشد مبتنی بر اشتغال  هستیم ، در اولویت قرار دهیم .

وی گفت:  توسعه اجتماعی می تواند منجر به بهبود زندگی مردم شود و این امر می تواند با تعاونی ها و با ترغیب مردم  توسط آنها برای مشارکت شکل بگیرد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه اجتماعی را برنامه جدی دولت دانست و گفت: متأسفم که برخی از افراد متوجه اجرای سیاست‌های رفاهی از سوی دولت نمی‌شوند و معیشت مردم را به سیاست‌های رفاهی متصل می‌کنند؛ در صورتی که سیاست رفاهی ما سیاست رفاهی توانمندساز است که بخشی از آن متکی بر تعاونی‌ها ست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر سیاست‌های رفاهی دولت نبود، قطعاً شرایط بسیار سخت‌ می‌شد، گفت: اجرای طرح تحول سلامت و بیمه‌کردن افراد نیازمند یکی از مهمترین اقداماتی بود که دولت انجام داد و بسیار در این طرح موفق شد.

دکتر ربیعی خاطر نشان کرد: سیاست اجتماعی ما به گونه ای است که مزد را نه تنها به عنوان یک سیاست اقتصادی بلکه به عنوان یک سیاست اجتماعی -اقتصادی مورد توجه قرار می دهد و اینها همه در چارچوب های نظری منظمی در سه سال گذشته پیگیری شد. 

وی در ادامه با بیان این که از سال 93 تلاش کردیم که از صندوق توسعه ملی منابعی را برای اشتغال های خرد و کوچک متکی بر تعاونی ها در اختیار بگیریم ،تصریح کرد:  خوشبختانه  امسال این موضوع نتیجه داد و لایحه ای را در این زمینه به دولت تقدیم کردیم . 

دکتر ربیعی تصریح کرد: من اعتقاد ندارم که با پول می توان تعاون و اشتغال ایجاد کرد ولی پول را به عنوان ابزاری برای سیاست های حرکت اجتماعی می توان به کار گرفت . 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با تعاونی ها  می توان اشتغال اجتماع محور  ایجاد کرد و تعاونی ها کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی و ایجاد رفاه اجتماعی هستند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست