بازدید 9284
۹

ساماندهی موتور سیکلت سواران در تهران کلید خورد

کد خبر: ۶۵۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 02 January 2017
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل کارگروه ساماندهی موتورسیکلت‌ سواران شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار درباره اجرای این طرح، اظهار کرد: موتورسیکلت‌ سواران و تخلفاتی که از سوی برخی از آنان انجام می‌شود همواره مورد انتقاد شهروندان و ساماندهی آنان در صدر مطالبات مردم از پلیس راهور بوده است و در همین راستا طرحی مشترک میان پلیس راهور و شهرداری اجرا و در نخستین گام کارگروه ساماندهی موتورسیکلت‌ سواران شهر تهران ایجاد شد.

وی درباره هدف تشکیل این کارگروه، گفت: انضباط ‌بخشی و تردد موتورسیکلت سواران برای حفظ آرامش و ایمنی شهروندان از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای موتور سیکلت سواران در آمار حوادث رانندگی و مرگ و میرهای ناشی از آن، اظهار کرد:‌ هدف دیگر این طرح کاهش سهم کشته شدگان موتور سیکلت سوار در حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی تردد است؛ چرا که طبق آمارها حدود 40 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در تهران را موتور سیکلت سواران شامل می‌شوند.

مهماندار با بیان اینکه رفتارهای هنجارشکنانه و تخلفات برخی از موتورسیکلت سواران عوارض اقتصادی و اجتماعی بسیاری را بر جامعه تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: عمده موتور سیکلت سواران از اقشار درآمدی خاص جامعه هستند که به واسطه کار با موتور سیکلت امرار معاش می‌کنند. اگر این افراد به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی دچار حادثه‌ای شوند نه تنها زندگی خودشان دچار اخلال شده بلکه زندگی خانواده و اطرافیانش نیز به مشکل بر می‌خورد از این رو لازم است که ایمنی و امنیت موتور سیکلت سواران تأمین شده و ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه پلیس هیچگاه به دنبال جریمه و اعمال قانون نبوده است، بیان کرد: در همین راستا و با توجه به وضعیتی که درباره معیشت موتور سیکلت سواران گفته شد اولویت و شیوه اول برخورد پلیس در مواجهه با موتور سیکلت سواران، انضباط بخشی و ارتقای ایمنی از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی است و یقین داریم که چنین اقداماتی قطعا می‌تواند در کاهش تخلفات و حوادث موتور سیکلت سواران موثر باشد.

مهماندار درباره اینکه اگر فرهنگ‌سازی و آموزش تاثیرگذار نباشد پلیس چه اقدامی انجام می‌دهد به ایسنا، گفت: همانطور که گفتم فرهنگ‌سازی را امری موثر می‌دانیم اما ممکن است معدود موتور سیکلت سوارانی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند که حتما پلیس اقدام به اعمال قانون و برخورد با آنان خواهد کرد چرا که حقوق و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده‌ای با قانون‌شکنی آن را خدشه‌دار کنند.

وی ساماندهی موتور سیکلت سواران را امری فرابخشی دانست و ادامه داد: این طرح به تنهایی توسط پلیس اجرایی نخواهد شد و نیازمند مشارکت و تعامل بخش‌های دیگر از جمله شهرداری، صنف موتور سیکلت سواران، قوه قضاییه، دولت و ... خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه رسانه‌ها نیز در این فرهنگ‌سازی و آموزش نقش موثری دارند، اظهار کرد: امیدواریم که با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف صداوسیما ، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب در این زمینه با پلیس همکاری کنند.

وی در پایان به موتور سیکلت سواران توصیه کرد که حتما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و ضمن پرهیز از حمل بار اضافی با موتور سیکلت، از انجام حرکات مخاطره‌آمیز و نمایشی حین رانندگی حتما کلاه ایمنی بر سر بگذارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹
دیگه دیر شده . هر کاری دلشون میخوان انجام میدن .
پس هنوز میتونن تو پیاده رو بیان پشتت بوق بزنن اون تو نوبت بعدی ساماندهی میشه !!!
سلام. باور كنيد تصميمات سينوسي جواب نمي دهد. طرحي شروع ميشود و مدتي اداكه دارد و مدتي بعد متوقف ميشود. فايده ندارد. كار گروه يعني چه ؟ براي تمام وظايف بايستي همواره گروهي وجود داشته باشد. فكري بايد كرد.
اگه تونستین ساماندهی کنید . . . . این ملت عزیز هنوز فرق بین موتور سیکلت و وانت رو نمیدونن یا این که یه موتور نمیتونه اندازه یه لامبورگینی سرعت بره بعد شما میخواهید ساماندهی کنید ؟ بسم اله . . . . .
چرا علت عدم اجرای ماده 54 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب 95 را که می تواند ضامن مهارت و سلامت موتور سواران باشد را برای مردم اعلام نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟

مردم بدانند قانونگذار برای این که موتور سوارانی که به هر دلیل تا حال خدمت نظام وظیفه خود را انجام نداده اند و یا معافیت دریافت نکرده اند اجازه داده آنان پس از کسب مهارت و امتحان دادن گواهینامه رانندگی در یافت کنند و هم خود کمتر کشته شوند و هم مردم را کمتر بکشند. ..
چرا خلافکار نباید اعمال قانون شود؟! در بقیه دنیا چه می کنند؟ اکثریت قریب به اتفاق موتورسیکلت سواران رعایت هیچ کس و هیچ چیز را نمی کنند، نه چراغ قرمز می شناسند، نه تفاوت سواره رو و پیاده رو را می دانند، نه ورود ممنوع می شناسند و نه ...، چرا نباید به شدیدترین صورت ممکن اعمال قانون شوند؟
گرچه خیلی دیر است ولی به هرحال باید فکری به حال این وضع اسفناک موتورسواران کرد تعدادموتور سیکلتهای تهران فکرنمی کنم بیشتر از بسیاری از شهرهای جنوب شرقی آسیا مانند بانکوک و یا جاکارتا و... باشد ولی آنچنان نظمی در رانندگی آنان با موتور سیکلت و رعایت مقررات وجوددارد که باورنکردنی است واین نشان از اهتمام سیستم راهنمایی ورانندگی آنها وتوجه به سلامتی جامعه است
بعضاً موتور سواران علاوه بر بی توجهی به تابلوی ورود ممنوع، در پیاده روها هم بدون هیچ پروائی و با اعتماد به نفس بالا براحتی تردد می کنند و در صورت اعتراض طلبکار هم هستند! این تخلف در صورت مشاهده در کشورهای دیگر مجازات سنگین دارد-اینطور شنیده ایم! امید است، پلیس راهور و شهرداری در این خصوص اقدام موثر در جلوگیری از تخلفات بنمایند.
من در تهران زندگی می کنم ما دو تا همسایه داریم که پلاک موتورشون مخدوش هست به راحتی می روند و می آیند هیچ کس هم کارشون نداره متاسفانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار