بازدید 8251

تلاش ونزوئلا برای ثبات قیمت نفت

ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد، مطابق قرارداد صورت گرفته برای کاهش تولید نفت، در سال جدید روزانه 95 هزار بشکه از تولید نفت خود می کاهد. قرار است برای تقویت قیمت نفت، با آغاز سال جدید میلادی، اعضای اوپک به طور میانگین روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت از تولید خود بکاهند. همچنین تولید کنندگان غیر عضو اوپک نیز از اولین روز سال 2017، در مجموع تولیدشان را روزانه 558.000 بشکه کاهش خواهند داد.
کد خبر: ۶۵۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 28 December 2016
ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد، مطابق قرارداد صورت گرفته  برای کاهش تولید نفت، در سال جدید روزانه 95 هزار بشکه از تولید نفت خود می کاهد. قرار است برای تقویت قیمت نفت، با آغاز سال جدید میلادی، اعضای اوپک به طور میانگین روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت از تولید خود بکاهند. همچنین تولید کنندگان غیر عضو اوپک نیز از اولین روز سال 2017، در مجموع تولیدشان را روزانه 558.000 بشکه کاهش خواهند داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، مطابق آمار های وزارت انرژی ونزوئلا، به عنوان یکی از کشور هایی که با سقوط نفت از اواسط سال 2014 بیتشرین لطمه اقتصادی را متحمل شده، در حال حاضر بیش از 2.4 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند.

تلاش ونزوئلا برای ثبات قیمت نفت

الوجیو دلپینو وزیر نفت ونزوئلا پس از آن که قیمت هر بشکه نفت خام برنت را در سال آینده چیزی در حدود 60 تا 70 دلار و قیمت  سبد نفت خام ونزوئلا را چیزی بین 45 تا 55 دلار پیشبینی کرد، گفت که قرار داد کاهش تولید به ایجاد تعادل قیمت نفت می انجامد.

سبد نفت خام ونزوئلا، به خاطر محتوای بالای نفت سنگینش، کمتر از سایر شاخص های نفتی معامله می شود.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفته است که برای حمایت از توافق اوپک درباره کاهش تولید نفت، به زودی سفری دوره ای را به کشورهای تولیدکننده نفت آغاز خواهد کرد.

او گفت: " من آرزوی حداقل 10 سال ثبات واقع بینانه و منصفانه برای قیمت نفت دارم، و در این سفر قصد دارم این آرزو را تحقق بخشم."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل