بازدید 7372
۱

کشف جمجمه تاریخی در خراسان رضوی

کد خبر: ۶۵۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 28 December 2016
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: یک قطعه جمجمه تاریخی انسان از محل حفاری توسط حفاران غیر مجاز در یکی از شهرستان های این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مجید کیانی مقدم افزود: این کشف در پی گزارش مردمی از یک مورد حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای شهرستان جوین انجام شد. 

وی اظهار کرد: در مراجعه ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل حفاری، تعدادی حفار غیر مجاز با دیدن ماموران از محل متواری شدند اما برخی وسایل حفاری و خودرو سنگین آنان به دست ماموران افتاد. 

وی گفت: در این راستا تعدادی ادوات سبک و سنگین شامل یک دستگاه لودر، یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه چکش برقی، یک دستگاه پیکور برقی و تعدادی بیل، کلنگ و کابلهای برق، ماسک ضد گاز و دیگر ادوات به جای مانده از حفاران مزبور توقیف شد. 

سرهنگ کیانی مقدم افزود: علاوه بر آن یک قطعه جمجمه انسان با تعدادی استخوان با قدمت تاریخی به همراه تکه های سفال در محل حفاری شده توسط حفاران فاقد مجوز کشف شد. 

وی با بیان اینکه جمجمه کشف شده دارای قدمت تاریخی است، اظهار کرد: اقلام کشف شده برای تعیین قدمت تاریخی به دست کارشناسان میراث فرهنگی سپرده شده است. 
وی گفت: پیگیری برای شناسایی و دستگیری متخلفان متواری ادامه دارد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کارتون شده =
شناسایی مجرم
ضبط دارایی ها
کارشناسی ؟ اجناس یافت شده


یه وقت خدای نکرده خودتون دست به کار نشید برای کند و کاو.........اخی سخته آخه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس