بازدید 5476
امام جمعه تهران:

بسیاری از افراد مُلا هستند ولی فهم ندارند

کد خبر: ۶۴۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 16 December 2016
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حوزه‌های ما از ابتدا در فقر اقتصادی بوده و علما همواره فقیر بودند گفت: فقهای ما در طول تاریخ این عزت، زهد و بی تعلقی به دنیا را به جهان نشان داده‌اند.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در مراسم بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی در مسجد اعظم قم گفت: مردمی که به عالم مؤمن و عالم در خط ولایت دل داده‌اند و در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند شخصیت‌های ارزنده جامعه ما هستند.

وی با بیان اینکه اصل در خلقت انسان تجلی حق تعالی است عنوان کرد: همه عالم جلوه خداوند، کلمات الله، آیات الله و طرق الی الله است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه هرچه در عالم است خلق خداست گفت: هر خلقی خالق خودش را نشان داده و هر جلوه‌ای متجلی را ارائه می‌کند و هر آینه‌ای شأنش نشان داده عکسی است که این آینه را برای او ساخته‌اند.

وی ادامه داد: از ذره‌ای خاک تا ملائکه افلاک و از فرش تا عرش همه در یک درجه و مرتبه نیستند و ذره خاک خالق خودش را به قدر خودش نشان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: پیامبر(ص) علومش ذهنی و آموزشی نیست بلکه حق را می‌دید و یافته بود و علمش فوق علوم اکتسابی بود و یافته‌های خودش را در قالب کلام ارائه می‌کرد.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) هم خلیل‌الله و هم کلیم‌الله است که مقامی است که فقط به بشر داده شده است و این مقام مخصوص بهشتی‌ها است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: علوم مجتهدین همه خطا بردار است اما علومی که انبیا داشتند هیچ پیامبر بعدی آن را تخطئه نکرده بود.

وی عنوان کرد: آسمان تشیع همواره پر از تقوا، زهد، مبارزه با استکبار، ظلم‌ستیزی و پیروی از اهل‌بیت(ع) بوده است و علمای تشیع همواره از قرآن تبعیت کرده و با طاغوت دشمنی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه حوزه‌های ما از ابتدا در فقر اقتصادی بوده و علما همواره فقیر بودند گفت: فقهای ما در طول تاریخ این عزت، زهد و بی تعلقی به دنیا را به جهان نشان داده‌اند.

وی بیان کرد: چون علمای ما عملشان برای خدا بود و خدا را کفیل رزق خود می‌دانستند فقر برای آنها سرافکندگی نداشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در روایات ما تحذیر شده است که عالمی به دنیا علقه پیدا کند گفت: علمای ما همواره با طاغوت مبارزه می‌کردند و لذا دوستی با آمریکا در میان علمای ما سابقه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه خروج حضرت آدم از بهشت لطف خداوند به او بود افزود: حکمت الهی در این بود که با رنج کشیدن، بلا دیدن و اشک سحر، بهشت بیرونی به بهشت درونی برای حضرت آدم تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه آیت الله بهاءالدینی در علوم رسمی مجتهد و در علوم عقلی صاحب فکر بود گفت: آیت الله بهاءالدینی اهل فکر بود و از وجود خودش می‌جوشید و در درونش همه را هضم می‌کرد و علم جزوی از وجودش شده بود و مهم‌تر اینکه خدا را داشت و جز خدا چیزی نداشت.

وی ابراز داشت: اینکه امام(ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به دلیل یقینی بود که در ایشان به وجود آمده بود، امام(ره) از زندان، اعدام و شعارها نمی‌ترسید، بنده و مأمور بود و مقام یقین داشت و هیچ خوفی در او نبود چراکه از خدا می‌ترسید و از چیزی نمی‌ترسید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با رفتن بزرگان و علما انسان احساس می‌کند که خورشیدی غروب کرده است گفت: با رحلت آیت‌الله بهاءالدینی و آیت‌الله بهجت حوزه‌های علمیه متوجه خسارت‌های بسیاری شدند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله بهاءالدینی محو خدا بود و خدا در دلش نشسته بود، خدا با او مناجات می‌کند نه اینکه او با خدا مناجات کند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: آیت الله بهاءالدینی می‌فرمود اینکه امام(ره) اطلاعیه می‌دهد و مملکت تعطیل می‌شود یک ولایت تکوینی است.

وی بیان کرد: آیت‌الله بهاءالدینی به انقلاب بسیار اعتقاد داشت و احترام بسیاری برای امام(ره) و مقام معظم رهبری قائل بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: بسیاری از افراد ملا هستند ولی فهم ندارند و دشمن را نمی‌شناسند و نمی‌فهمند که دشمن به چه صورتی در کشور و دانشگاه‌ها نفوذ کرده است، ولی آیت‌الله بهاءالدینی با اینکه گوشه نشین بود، گویی همه دنیا در اختیارش بود و می‌فرمود سازش با شرق و غرب نتیجه‌ای جز اینکه همیشه کشته دهیم و کاری انجام ندهیم ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان