بازدید 10089
۸

علت تغییر واحد پول از ریال به تومان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تک نرخی شدن ارز جزو سیاست‌های دولت است و قطعا در نخستین زمانی که امکان اجرا داشته باشد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 10 December 2016
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تک نرخی شدن ارز جزو سیاست‌های دولت است و قطعا در نخستین زمانی که امکان اجرا داشته باشد اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن میانه تبریز، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تک نرخی شدن ارز آسیب‌های سوء اقتصادی نداشته باشد و با توجه به اینکه جزو سیاست‌های ارزی دولت تدبیر و امید است، اجرا خواهد شد.

وی در مورد تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان با بیان اینکه لایحه این تغییر در دولت در حال بررسی است، افزود: یکی از مواردی که تعیین می‌کند واحد پول ریال یا تومان باشد همین وضع موجود است و هر تومان 10 ریال تعریف شده و اما بعد از این به جای اینکه با ریال سر و کار داشته باشیم در محاسبات و گزارشات با تومان سر و کار خواهیم داشت همانطور که مردم در خرید و فروش خود بیشتر این واحد را به کار می‌برند.

نوبخت اذعان داشت: لایحه تغییر واحد پول را به مجلس پیشنهاد داده‌ایم و اگر به تصویب برسد از همین واحد استفاده خواهیم کرد و به نظر می‌رسد امور مردم هم بدین وسیله سهل‌تر انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد علت این تغییر هم گفت: قطعا بزرگ بودن اعداد مشغله‌های زیادی ایجاد می‌کرد و برای سهولت مبادلات این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
يكي روزى يك تومان ده پوند بود ببيند چه بر سر پول ما امده
اگر هدف مردم است مردم وقتی میگویند دو تومن دیگر منظورشان دوهزارتومان است یا دو میلیون تومان. پس باید 4 تا 7 صفر را حذف کرد وگرنه فقط ریال حذف شده است و با زبان عرف هنوز فاصله داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
اگه 7 صفر حذف بشه، مثلاً یه میلیون تومن( 10 میلیون ریال) بشه یک تومان جدید. اونوقت بری یه بربری یا سنگک بخری، چقدر میشه؟ :)
آخه اینهم شد استدلال؟
با یک تومان چی میشه خرید؟
پالس تلفن 20تومانه. نان لواش 250 تومانه. آدمس زیر50 تومان نداریم.
پایه راچنان انتخاب کنید که بایک واحد از آن بتون چیزی خرید.
الآن هم که ما قوت لایموت ما شده نان. واحد پول راهم بزارین نان. مثلا 1 نان. 10 نان.100نان و1000نان.
لااقل ما بیسوادها بهتر میفهیم.
خدا خیرتونم بده همه مشکلات ما رفع شده بود لنگ تغییر واحد پول بودیم
امروز توی پمپ گاز 5400 تومان سوخت زدم و 54000 تومان کارت کشیدم . کاش این صر رو از اول توی خودپردازها نمی آوردن احتیاجی هم به مصوبه ی مجلس نداشت
آقا مرگ یکدفعه شیون یکدفعه، اگه قرار چندتا صفر هم در آینده کم بشه بهتر نیست این دو مرحله با هم اجرا بشه؟
دولت تا بیکار میشه فقط میخاد یک کاری بکنه.براش مهم نیست که چه عوارضی بعدش برای مردم داره....
فقط مردم همیشه باید تاوان اشتباه دولتها روبدن.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار