بازدید 11493

واکنش آیت‌الله مکارم به شبهات مربوط به «جمکران»

آیت‎الله مکارم شیرازی گفت: مهدویت عنصری فراملی و فرامذهبی است چراکه همه ادیان و فرق و مکاتب به این اصل اعتقاد دارند.
کد خبر: ۶۴۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 07 December 2016
آیت‌الله مکارم شیرازی عصر دیروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‏‌های مهدوی کشور اظهار کرد: مهدویت عنصری فراملی و فرامذهبی است چراکه همه ادیان و فرق و مکاتب به این اصل اعتقاد دارند و به همین دلیل عنصری مهم برای مفاهمه و گفت‌وگوی فرهنگی با مکاتب و ادیان و فرق محسوب می‎شود.

به گزارش ایسنا از قم، این مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه فعالیت‎های پراکنده همیشه مشکل‎زا بوده است، گفت: کارهای تکراری و موازی و گاه متناقض از دیگر مضرات فعالیت‎های پراکنده است. همین اهمیت باعث شده است که همیشه آسیب‎هایی نیز در حول وحوش این فرهنگ ایجاد شود که از آن جمله می‏‌توان به فعالیت‏‌های مشکوک سیاسی ضد وحدتی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: مسأله مهدویت همیشه موجب سوءاستفاده دشمنان شده است و کار تا جایی رسیده است که برخی از جمله ابن خلدون به خاطر همین آسیب‎ها به طور کلی آن را مکنر می‏‌شود.

مکارم شیرازی با بیان اینکه هم‌اکنون چندین مدعی مهدویت در کشور و کشورهای دیگر حضور دارند، تصریح کرد: شایعات و شبهاتی که در خصوص جمکران ایجاد شد از همین دسته است زیرا آنها می‌خواهند حقیقت جمکران را دسختوش برخی دروغ‏‌ها کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارکرد: یکی از آسیب های این عرصه، مسئله غلو است که نباید کاری کرد که در این زمینه ها، مباحث توحیدی نیز دستخوش تهدید واقع شود؛ باید با اعتقاد مهدویت ایمان مردم را تازه کنیم و ارتباط آنها را با امام بیشتر کنیم.

وی در ادامه گفت: در این زمینه بهترین کارهایی که در این عرصه باید انجام شود، بررسی حالات علمایی است که مورد عنایت امام زمان(عج) واقع شده‏‌اند؛ سلام آموخت که با ۴۰ بار جمکران رفتن همه مشکلات حل نمی‎شود بلکه باید رفتار و کردار و اخلاق آنها مهدوی شود.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه باید از زیارات و ادعیه در مسیر آشنایی مردم با دین استفاده بیشتری کرد، افزود: زیارت آل‌یاسین دارای ۲۵ سلام به حضرت است که اعمال حضرت را نشان می‏دهد و سپس ارایه اعتقادات است که مجموعه اعتقادات ما ارایه می‎شود.

وی گفت: اگر محتوای این ادعیه و زیارات را بدانیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ یکی از این زیارات، زیارت جامعه کبیره است که به آثار ولایت اهل بیت(ع) اشاره کرده است؛ زیارات اهل بیت(ع) به طور کلی درس زندگی است.

این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: در سجده آخر زیارت عاشورا عباراتی وجود دارد که اگر هر کسی آنها را در زندگی خود پیاده کند قطعا اهل نجات خواهدبود؛ هرچه بر شکوه مسجد مقدس جمکران اضافه می‎شود فعالیت تخریبی حسودان بیشتر می‎‏شود؛ به همین خاطر باید در جهت حفاظت از این سرمایه‎ها از جمله اربعین و جمکران و اعتقادات پاک به اهل بیت(ع) استفاده کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر