بازدید 6829

توصیه‌هایی "گیاهی" برای رفع جوش صورت

کد خبر: ۶۴۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 05 December 2016
‌یک کارشناس گیاهان دارویی به بیان نکات لازم برای رفع جوش پرداخت.

به گزارش ایسنا، ‌کیوان بهرامی پرهیز از مصرف چربی، غذاهای سرخ کرده، سس، خامه، تخمه، زرده تخم مرغ، شکلات و شیرینی، تنقلات و هله هوله، گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، نوشابه‌های گازدار، همبرگر، آجیل و خشکبار را در رفع جوش موثر دانست.

وی شستشوی شبانه قبل از خواب با صابون ضدجوش مناسب براساس وضعیت صورت را در کاهش جوش زدن تاثیرگذار دانست و افزود: روزهای فرد ماسک ضدجوش به مدت نیم ساعت استفاده شود و روزهای زوج نیز بخور مناسب براساس وضعیت پوست به مدت 10 دقیقه انجام شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی عنوان کرد: از حوله زبر و خشن، کیسه و لیف زیاد استفاده نکنید، زیرا جای جوش‌ها روی صورت باقی می‌ماند. می‌توان بعد از استحمام روغن بنفشه موضعی استفاده کرد.

وی، یبوست و اختلالات قاعدگی را در جوش زدن اثرگذار عنوان کرد و گفت: آرامش فکری و روحی در شفافیت پوست تاثیر زیادی دارد و خواب و استراحت کافی نیز در داشتن پوستی خوب بسیار موثر است.

بهرامی توصیه کرد: آداب غذاخوردن را حتما رعایت کنید. پرخوری نکنید. هنگام غذا خوردن و تا یک ساعت بعد از آن دراز نکشید، ثانیا با غذا آب و مایعات ننوشید. سعی کنید صبحانه را قبل از ساعت هشت صبح بخورید.

وی در ادامه عنوان کرد: در حالت کلی جوش‌های ناشی از غلبه دم و صفرا که اکثرا قرمز هستند، زودتر از جوش‌های ناشی از غلبه سودا و بلغم درمان می‌شوند، لذا در کنار رعایت نکات فوق با انتخاب کرم، صابون، ماسک و بخورهای مناسب دوره درمان را باید کامل کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته بر اساس انواع جوش، درمان آنها کاملا متفاوت است و موارد مذکور تدابیر کلی برای رفع انواع جوش‌ها است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار