بازدید 3088

انتقاد رئیس جمهوری بولیوی از ترامپ

کد خبر: ۶۴۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 28 November 2016
«اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی با انتقاد از نوع واکنش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا نسبت به درگذشت «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا گفت که فاشیسم مرگ او را جشن می‌ گیرد .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، ترامپ پس از اعلام خبر درگذشت کاسترو در بیانیه ای با یادآوری نبرد خلیج 'خوک ها' در کوبا، کاسترو را یک 'دیکتاتور بی‌ رحم' قلمداد کرده و ابراز امیدواری کرد که به زودی کوبا را آزاد ببیند.

مورالس دراین مورد روز دوشنبه گفت: رئیس جمهوری منتخب آمریکا جشن گرفته است .من این اقدام را درک نمی‌ کنم .فاشیسم با دورویی بسیاری ، مرگ فیدل را جشن می‌ گیرد .این فرهنگ کاپیتالیسم است .

وی با انتقاد از این نوع رفتارها به دلیل فوت یک فرد، استدلال کرد که در فرهنگ سرخپوستان ، درگذشت یک شخص فراتر از اختلافات موجب تاسف می‌ شود.

رئیس جمهوری بولیوی همچنین کاسترو را با «توپاک کاتاری» و «بارتولینا سیسا» (پهلوانان شورشی و انقلابی‌ بولیوی ) مقایسه کرده و اشاره نمود که همه آنها با سلطه آمریکا، نظام سرمایه داری و نظام امپریالیستی مبارزه کردند .

بنابراین گزارش، فیدل کاسترو رئیس جمهوری پیشین و رهبر انقلاب کوبا در ساعت 22 و 29 دقیقه روز جمعه به وقت محلی (6 صبح روز شنبه ایران )، در سن 90 سالگی درگذشت .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل