بازدید 3979
۳

نفوذ شیرابه‌ زباله‌های بابلسر در دریای خزر

کد خبر: ۶۴۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 21 November 2016
نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، نفوذ شیرابه‌های زباله‌های دپو شده شهر بابلسر در کنار شهرک گلها و ساحل این شهر در دریا را تایید کرد.

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با ابراز ناراحتی و تاسف از این موضوع اظهار کرد: حدود 10 سال است که زباله‌ها به شکل نادرست و ناهنجاری در کنار این شهرک مسکونی و در نزدیکی ساحل خزر دپو می‌شود.

وی، راهکار حل مشکل دپوی زباله در ساحل بابلسر را طی دوره کوتاه مدت بکارگیری زباله‌سوز با تکنولوژی جدید در مکان تعیین شده مورد توافق مسئولان ذیربط دانست و توضیح داد: باید ابتدا فضای مورد نظر برای نصب زباله‌سوز و جمع‌آوری زباله‌های شهر مشخص شود و برای این موضوع کارشناسی لازم صورت گیرد. ساماندهی پسماند یک طرح ملی است که اختصاص بودجه ملی را می‌طلبد و استان با بودجه محدودش قادر به حل این مشکل نیست.

نانواکناری، وعده‌ای برای تعیین یک زمان مشخص برای حل مشکل زباله بابلسر نداد و تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که موضوع را پیگیری می‌کند.

او تصریح کرد: بارها برای این موضوع در مجلس به مسئولان ذیربط تذکر کتبی داده‌ و در نطق مجلس نیز به این موضوع خواهد پرداخت. این مشکل به خانم ابتکار اعلام شده و وزارت کشور و وزارتخانه‌های ذیربط در جریان این موضوع هستند.

به گزارش ایسنا، زباله‌های شهر بابلسر سال‌هاست که به علت سوء مدیریت، کمبود زمین مناسب دپوی زباله، کمبود بودجه و اقتصادی نبودن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای نصب زباله‌سوز و یا ایجاد نیروگاه تولید برق از زباله در ناحیه ساحلی بابلسر و در کنار پارکینگ‌های 8 و 9 بابلسر و در کنار شهرک‌های مسکونی و در حال ساخت دپو می‌شود و بوی تعفن آن، ساکنین مجتمع شهرک گلها در نزدیکی ساحل را آزار می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
بسمه تعالی
اکثر کلان شهرهای ایران نیاز مبرم به تأسیس احداث نیروگاه زباله سوز و امحاء پسماند به روش زباله سوزی می باشند و در همه کشورها شهرداری متولی این مهم بوده و با مشارکت شرکت های خصوصی این موضوع حیاتی را مرتفع نموده اند . لکن در کشور ما ، متأسفانه شهرداری تنها کاری که انجام می دهد ، جمع آوری و خارج نمودن زباله از سطح شهر ها می باشد و در زمینه سرمایه گذاری به منظور احداث نیروگاه ، بطور جدی وارد نشده است و چنانچه زودتر از معظل ملی سامان دهی نشود ، سفره های زیرزمینی در کلان شهر ها آلوده می شود و موجبات بیماری های مختلف در بین اقشار جامعه می شود .
مسئله مهمي نيست ، چون اولويت اين نيست . !
1- نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، نفوذ شیرابه‌های زباله‌های دپو شده شهر بابلسر در کنار شهرک گلها و ساحل این شهر در دریا را تایید کرد.

2- هر اقراری دارای اثر حقوقی و ایجاد کننده مسولیت است

3- تنها اثر این اقرار بدهکار شدن ایران به کشورهای حوزه دریای مازندران است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها