بازدید 6533

نکته مهمی که حتما "موکب ها" باید رعایت کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به برپایی موکب‌های عزاداری در ایام اربعین تصریح کرد: نباید در این موکب‌ها ریخت‌وپاش‌هایی اتفاق بیفتد چراکه ما مناطق محرومی سراغ داریم که حتی از ابتدایی‌ترین امکانات هم رنج می‌برد که می‌شود با مقداری صرفه‌جویی کمک‌هایی به این مناطق شود و اوقاف می‌تواند در این مسیر هزینه‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 06 November 2016
 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، با اشاره به برپایی موکب‌های عزاداری در ایام اربعین تصریح کرد: نباید در این موکب‌ها ریخت‌وپاش‌هایی اتفاق بیفتد چراکه ما مناطق محرومی سراغ داریم که حتی از ابتدایی‌ترین امکانات هم رنج می‌برد که می‌شود با مقداری صرفه‌جویی کمک‌هایی به این مناطق شود و اوقاف می‌تواند در این مسیر هزینه‌ای داشته باشد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مسئولان اوقاف استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد ،با اشاره به اقدامات اوقاف در زمینه قرآنی، امامزادگان و موکب‌ها اظهار داشت: برپایی چنین اقداماتی نشان از آن دارد که برنامه‌هایی در اوقاف به‌منظور خدمت‌رسانی به مردم در حال انجام است.
وی بابیان اینکه باید در کنار جلسات عزاداری سیدالشهدا کلاس‌های تدریس و تفسیر قرآن برگزار شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مردم در روخوانی قرآن دچار مشکل هستند و قرآن را با غلط می‌خوانند که در این زمینه باید از فرصت خوب مراسمات عزاداری استفاده برد و به آموزش روخوانی، تفسیر و احکام اهتمام داشت.
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از برخی جلسات خواهران که احکام دینی به‌درستی بیان نمی‌شود، افزود: گاهی در این جلسات استاد جلسه آگاهی کافی نسبت به مسائل احکام ندارد و درست نیست احکام دینی آلوده به خرافات شود.
استاد برجسته حوزه علمیه اطلاع‌رسانی اقدامات اوقاف را مهم دانست و گفت: باید این اقدامات اطلاع‌رسانی شود تا مردم تشویق بیشتر به وقف شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر