بازدید 26293
رویدادی شوم که جان شماری از هموطنانمان را ربود؛

تلنگری بزرگ برای زائران ایرانی اربعین و مسئولان سازمان زیارت +ویدیو

اتفاقات شومی که در صورت بیمه بودن زائران، دست کم مانع از آن خواهد شد هزینه عملیات انتحاری تروریست ها را خانواده‌های زائران بپردازند. وضعیتی که برای فرار از آن برخی بیمه ها مانند بیمه شخص ثالث اجباری شده اما هنوز هستند کسانی که درباره اش نمی‌دانند و در مخالفت با آن سخن می‌گویند!
کد خبر: ۶۳۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 06 November 2016
در روزهایی که عراقی‌ها و متحدانشان تلاش دارند آخرین قسمت‌های تحت اشغال از سرزمینشان را از تروریست‌های داعش و امثالشان نجات دهند، دو انفجار تروریستی در استان صلاح الدین جان عده‌ای را ربود که در کنار تبعاتش، پیامی واضح برای ایرانیان داشت.

به گزارش «تابناک»، متاسفانه ساعاتی پیش انفجاری تروریستی در سامرا رخ داد که بر اثر آن شماری از شهروندان عراق و ده تن از هموطنانمان جانباختند؛ رویدادی تلخ که آنقدر در عراق تکرار شده که چه بسا شمارش از دست همه خارج شده باشد، اما این تکرار فراوان نیز نمی‌تواند مانع از نادیده گرفتنش شود.

این در حالی است که زمان زیادی تا موسم عزاداری اربعین حسینی و به پا خواستن شوری عظیم در عراق باقی نمانده و فشار فراوانی که ارتش عراق و متحدانشان برای بازپسگیری موصل و برچیدن بساط تروریست ها در خاک این کشور بر ایشان وارد می‌آورند، این احتمال را تقویت کرده که ایشان برای رهایی خود از مهلکه دست به انتحار گسترده تر زده و بکوشند دست کم در افکار عمومی جهان بازنده تمام عیار لقب نگیرند.

وضعیتی که می‌تواند نگرانی در خصوص انفجارهای تروریستی را تقویت کرده و با توجه به اجتماع بزرگ جمعیت عزاداران حسینی در روزهای منتهی به اربعین حسینی و پس از آن، مسئولیت نهادهای متولی امنیت این مراسم بزرگ را دوچندان کند تا به مانند اربعین های گذشته، شاهد رقم خوردن اتفاقی عظیم و در عین حال به دور از حوادث تروریستی باشیم.

به ویژه اکنون که می‌بینیم دو انفجار تروریستی صبح و عصر امروز در دو نقطه از استان صلاح الدین عراق، در تکریت و سامر به وقوع پیوسته و جان عده ای را گرفته است. از جمله شماری از زائران ایرانی عتبات عالیات که مجال سفر به عراق را فرصتی برای زیارت کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا می‌یابند و دوست ندارند بی زیارت حرم ائمه معصومین در این شهرها، به خانه و کاشانه خود بازگردند.

اتفاقی که از زمان ظهور داعش و دیگر تروریست ها در منطقه برای بسیاری از زائران مقدور نشده و دست کم انتظار زیارت حرمین عسگرین در سامرا را اجابت نشده، بر دل بسیاری باقی گذاشته چراکه تا چندی پیش استان الانبار در مجاورت سامرا در اشغال تروریست ها بود و زائران از سفر از به این خطه منع می‌شدند. وضعیتی که هنوز به برقراری امنیت کامل در این منطقه منجر نشده و اتفاقات شوم امروز نیز موید آن است.
 
 
این در حالی است که از دید مردم عراق و زائرانی که عازم این کشور می‌شوند، در دیگر شهرهای این کشور نیز همواره خطر بروز اتفاقات تروریستی وجود دارد، به ویژه آنکه می‌دانیم رقم زنندگان این حوادث افرادی هستند که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. با این ملاحظه که کاروان زائران حسینی نیز کسانی نیستند که از شهادت بیم و واهمه به خود راه دهند و مراقبان و حراست کنندگان این مراسم نیز مهیای تامین امنیت کامل ایشان هستند.

اما آیا همه این ملاحظه ها مانع از آن خواهد شد که کسی از جان خود مراقبت نکرده یا فکر حوادث احتمالی را کند؟ آیا اشکالی دارد اگر بدانیم چگونه می‌توان در دایره امنیت جانی قرار گرفت یا برای جبران مافات، پیش از وقوع هر گونه حادثه تدارک دید؟

صحبت درباره چیزی شبیه آموزش و پیشگیری است؛ آموزش دیدن درباره چگونگی مراقبت از جان در مقابل حوادث احتمالی و آینده نگری برای دوری جستن از تبعات بروز اتفاقات احتمالی. یعنی هم بیاموزیم تروریست ها چه می‌کنند و با دانستن این نکته بکوشیم هم خودمان را در امان بداریم و هم به حفظ جان دیگران با همکاری با ماموران امنیتی فکر کنیم و علاوه بر آن، بیاندیشیم اگر رویدادی جانمان را تهدید کرد، چگونه خواهیم توانست از پس عواقبش برآییم.

رویکردی که اگر بیاندیشیم بیماری و حادثه در کمین جانمان نشسته و در این سفر ویژه، احتمال بروز هر دوشان به دلایل فراوان بیشتر است، بیمه را راهکار خوبی برای فرار از هزینه ها و خسارت های ناشی از آن خواهیم یافت و مشتاق مراجعه به آن خواهیم شد. به ویژه آنکه می‌دانیم حوادث تروریستی می‌تواند به نقص عضو یا کوچ ابدی منجر شود.

اتفاقات شومی که در صورت بیمه بودن زائران، دست کم مانع از آن خواهد شد هزینه عملیات انتحاری تروریست ها را خانواده‌های زائران بپردازند و در صورت بیمه نبودن ایشان، به مضاعف کردن مشکلات منجر خواهد شد. وضعیتی که برای فرار از آن برخی بیمه ها مانند بیمه شخص ثالث اجباری شده اما هنوز هستند کسانی که درباره اش نمی‌دانند و در مخالفت با آن سخن می‌گویند!

این در حالی است که می‌دانیم اعزام زائران ایرانی اربعین به داشتن بیمه نامه منوط شده و اگر اتفاقی مانند گشودن مرزها در روزها و ساعات آخر و اعزام زائران بی در دست داشتن مدارک ضروری مانند گذرنامه و بیمه رقم نخورد، این امیدواری وجود خواهد داشت که به هیچ عنوان ممکن نیست سفر هیچ زائری به نیت حضور در مراسم پرشکوه اربعین حسینی، به تلخی هایی در ذهن ایشان و خانواده هایشان منجر شود.

بماند که هنوز نمی‌دانیم چگونه است مسئولان و به طور ویژه مدیران سازمان حج و زیارت که متولی عمده اعزام زائران به عراق هستند، آموزش دادن به زائران در خصوص حوادث تروریستی و دست کم آگاه نمودن ایشان در خصوص برخی مخاطرات حضور در عراق را سودمند نیافته‌اند و برای رفع این خلا راهکاری ارائه نداده‌اند؟!
 
 
تعداد بازدید : 69
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۲
بسیار عالی بود،به نکات خیلی مهمی اشاره کردید که متاسفانه به ذهن آنهایی که مسئول هستند نرسیده.
این که داعش بخواهد به خاطر جریانات موصل دست به عملیات تروریستی در دیگر نقاط بزند کاملا محتمل است.به نظرم باید رفتن زائران به سامراء و حتی کاظمین اکیدا ممنوع شود و تمام توان نیروهای حفاظتی صرف حفظ امنیت مسیرهای منتهی به نجف و کربلا شود و آموزش های لازم به زائران هم بشود.
تحليل بسيار ضعيفي بود و با نگاهي ناعادلانه به زحمات مسئولين به ويژه سازمان حج و زيارت به اين دليل كه شما اصحاب رسانه تا ديروز منتقد جدي بيمه زائران بوديد و بعد از اين حادثه دلواپس هموطنان
قدري منصف باشيم و عادل...
متاسفانه فقط متولیان سازمان سیاحتی زیارتی و حج و اوقات معمولا به این بسنده میکنند که بگویند این کاروان ها از طرف ما نبوده اند و غیر مجاز هستند مگر کاروان صد یا دویست نفره هم غیر مجاز می شود
سلام اقا بیمه خوب است ولی سودش صد هزار برابر خوبه برا یک شرکت ..... لطفا اسم شرکت بیمه را هم ببرید
ای وای وای هزار وای!!!!
پول این بیمه ها مگر غیر از جیب ملت داده میشود؟ کجای دنیا یک سازمان بیمه کسی را که خود را در خطر میاندازد بیمه عمر میکند؟ بیمه یعنی ده ها سال شخص پول بیمه میدهد که اگر اتفاقی افتاد به خانواده خسارت پرداخت شود واگر اتفاق عمدی باشد هیچ خسارتی پرداخت نمیشود
بازی با افکار برای فریب گناه کبیره است
تابناک : همین چند روز پیش بود که مطلب انتقادی در باره بیمه و بیه کردن زاءرین به مبلغ 25000 هزار تومان درج کرده بودید ! البته انتقادتان بیشتر در مورد شرکت بیمه گذار خاص بود ! ولی باید توجه داشت که قرارداد با یک شرکت بهتر از چندین شرکت است
حضور میلیونی عاشقان حسینی علاوه بر اجر معنوی یک نمایش قدرت هم در سطح جهانی ب چشم می اید و به نفع مملکت و نظام است بهتر است در این مراسم بیمه همگانی از طرف دولت ایجاد گردد تا مردم با خیال اسوده تری به امور معنوی و زیارت مشغول شوند
از العبادی چه خبر؟
فله ای فرستادن هم وطنانمون به این کشور که هیچ توجیحی جز تاثیر گذاری فرهنگی نداره، بدون بیمه و ضمانت حفظ جان این عزیزان در واقع توهینی بیش به ایران و ایرانی نیست. در واقع این کار علاوه بر بی ارزش نشان دادن جان مردم ایران برای کشورهای دیگه، باعث بدگمانی "قشر متعهد" جامعه نسبت به مسئولان کشورمون هم خواهد شد.
روش غلط است دوست عزیز
بیمه از پایه امری اشتباه است
کسی که گفت چرا بیمه کرده اید مردم توانایی پرداخت ندارند
راه حل جایگزین هم داد آن را هم خوانده اید
شما میدانید و می فهمید در اربعین چه اتفاقی می افتد؟
واقعا تمام امکانات دولت برای این چند روز بسیج می شود؟
واقعا شرایطی به وجود میاد که کسی که بنیه مالی ندارد ولی دوست دارد برود در غالب کاروانهای مساجد و تکیه ها امکان رفتن داشته باشد
دوست عزیز مردم این میبینند که در راه حسین شهید شدند
نه کشته تصادف که خانواده ها ناراحت باشند
هم خودشان شاد هستند و هم خانوادهها
وخیلی هستند که افسوس جای انها بودن را می خورند
دولت هم اگر اسلامی باشد جایگاه شهدا را میدهد
شما نگران حال مردم نباش در این سفر هیچ چیز دست تو نیست واگر تا حالا نرفته اید اربعین پیشنهاد میکنم یکبار
امتحان کنید این اتفاق کاملا خدایی است
اهای مردم گوش دهید خبر میاید خبری در راه است
به امید خدا
اي كاش عنوان تيتر "تلنگري آنهم بزرگ "درج و اعلام نمي شد كه نا اهلان خوش به حالشان شود. و بهتر بود از عناويني همچون اقدامات کوردلانه و نيش آل سعود و يا آخرين نيش آل سعود و داعش و يا امثال آن استفاده مي شد و در متن ضمن پرداختن بي تاثير بودن اين اقدامات کوردلانه به توصيه ها به مسولين و تمهيدات و ... مي پرداختيد.
با سلام

مسلمانان دیگری که در کشورهای دیگر کشته و تحت پوشش هزینه ایران قرار می گیرند آنها هم حق بیمه می پردازند
یا فقط ما اجبار به پرداخت این هزینه ها را داریم !
من خودمو بیمه امام حسین میکنم به جای 25 تومن دادن به شرکت بیمه این پولو میدم تو راه امام حسین خرج بشه و مطمئنم هیچ اتفاقی برام نمی افته
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
خب پس ماشینت رو هم بیمه نکن و مطمئن باش که هیچ اتفاقی نمی افته
باسلام چند روز پیش درهمین سایت گزارشی علیه بحث بیمه زائران حسینی اربعین و اقدامات سازمان حج آورده شد که الان گوشه ای از آن را داریم می بینیم ؟!
اولویت با امنیته نه بیمه

امنیت را ول کردید و چسبیدید به بیمه ؟
برنامه سمت خدا سه شنبه هفته قبل اقای حسینی اعتراصات زیادی به دولت داش که چرا از زیران 25000 پول بیمه دریفت میشودمگر چه حادثه ای اتفاق می افتد که این همه پول بیمه میگیرید پول
زوار خوردن ندارد
بیمه خوبه ولی چرا باید مردم بدهند و چرا باید با بیمه حتی در این موضوع مقدس کاسبی کرد
می خواهید یه کلاس بزارید نحوه چرخیدن دور ضریح و پول بگیرید از ملت ؟ پول بیمه حادثه منا پرداخت شد ؟
این اظهارات همه اش ناشی از اقتصاد و سیستم دولتی است که مردم را چشم به دست دولت و دیگران کرده در حالی که اگر کسی واقعا عاشق امام حسین است و حاضر است واقعا از جان خود بگذرد چرا از مال خود نگذرد که که به تسهیل امور و واقایع غیر قابل پیش بینی و حتی هزینه آن در راه بهتر برگزار شدن مراسم باشد.
البته تصمیمات سوء مدیران و مسئولان هم درصدی در بروز این بدبینی ها در مردم تاثیر داره ولی به هر حال اینکه مردم این انتظار رو داشته باشند که همه چیز براشون رایگان و شاید مفت تموم بشه هم خودش جای تامل داره.
گیر دادن به مسئله بیمه آدرس غلط دادن به کسانی است که مطلع نیستند در حالی که آدرس درست می تونه سئوال در مورد علت عدم برداشتن ویزا بین دو کشور باشه در حالی که عراق به نوعی حیاط خلوته ماست و کلی براش هزینه کردیم و بازم باید بکنیم ولی ترکیه در حالی که کلی توش می ریم پول بصورتی توریستی هزینه می کنیم بجای اینکه در کشورمان هزینه بشه بدون ویزاست.
این ها سئوالاتی است که آقای تابناک باید پاسخ گو باشند که خط خبری غلط درست می کنند برای اینکه منافع شخصی دارند در این موضوعات نه منافع ملی!!!!!
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه
خب مجبور که نکردن!
یارو از سر کوچه 2 تا نون برای مادرش نمی خره اونوقت پای پیاده میره کربلا زیارت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار