بازدید 3928

انتقاد از برنامه‌های ترامپ و کلینتون در نماز جمعه

کد خبر: ۶۳۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 28 October 2016
خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: اگر مسیحیت فرهنگ درستی داشت این دو آدم بی‌ربط و مزخرف به نام کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا حرف نمی‌زدند و می‌بینیم تمام شعارهایشان در آدمکشی و جنایت است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت: امروز می‌خواهند اسلام را از محتوا بیاندازند و می‌خواهند اساس آن را به عناوین مختلف از بین ببرند و بعضاً می‌بینیم اسلام را غلط تفسیر می‌کنند و آدم‌هایی همچون آل سعود و امسال آن که نوکر غرب و استکبار هستند با آنها همراه شده‌اند و همان بساطی که بنی مروان بر سر اسلام آورد، اکنون با اسلام می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر راه امام عصر را طی کنیم و تمام جهان مسیحی، یهودی، زرتشتی و مسلمان در هر نژادی و هر سبک و شیوه‌ای به انتظار او باشیم زندگی‌مان با محتوا می‌شود و ریشه مشکلات فعلی این است که چنین راهی را نمی‌رویم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سیره امام سجاد (ع)، خاطرنشان کرد: در آن زمان به طضرر امام سجاد (ع) توجه نشد و دنیای اسلام چنین پیش آمد و خون مقدس حضرت امام حسین (ع) در برهه‌ای از زمان که می‌خواستند اسلام را بی‌محتوا کنند خود را نشان می‌داد و آخوندهای درباری که تفکرات حاکمان خود را پیاده می‌کردند را مشخص کرد.

وی تصریح کرد: امروز نیز ما با چنین شرایطی مواجه هستیم، فرهنگ اسلام به این وضع افتاده و فرهنگ مسیحیت نیز چنین است. اگر مسیحیت فرهنگ درستی داشت این دو آدم بی‌ربط و مزخرف که حیف کلمه آدم روی آنها بگذاریم به نام کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا حرف نمی‌زدند. تمام شعارهایشان در آدم‌کشی و جنایت است و به جای اینکه بگویند برای ملت آمریکا چه می‌کنیم علیه ملت‌های مظلوم شعار می‌دهند.

امامی کاشانی یادآور شد: اگر آمریکا و اروپا به انسانیت خود بازگردند یک نفر به اینها رأی نمی‌دهد و این دو نفر را از جامعه طرد می‌کنند و دلیل اینکه اینها به خود اجازه می‌دهند اینگونه حرف بزنند این است که ملت‌ها محتوای خود را از دست داده‌اند و جوان‌ها راه فساد،‌ مشروب، الکل، رقص، ساز و آواز پیش گرفته‌اند. اما راه دنیا انتظار فرج است.

وی همچنین گفت: انتظار فرج تنها راه پیدا کردن خود است. انتظار فرح آدم را روی پا نگه می‌دارد. اگر مردم مسلمان در این کشورها به انتظار فرج بودند حکام مرتجع خود را اخراج می‌کردند و سر موضوع این است که انتظار و توجه وجود ندارد و این توجه باید بیدار شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، تأکید کرد: بحث انتظار در همه امت اسلام وجود دارد و فقط بحث بر این است که عده‌ای از اهل سنت می‌گویند که امام زمان (عج) به دنیا آمده و اکنون در غیبت است و عده‌ای دیگر از آنها نیز می‌گویند که هنوز به دنیا نیامده و بحث بر سر این است اما همه در انتظار هستند.

امامی کاشانی تصریح کرد: با این انتظار می‌توانیم خود را پیدا کنیم، زیر بار ظلم نرویم، بر جنایت‌هایی که می‌شود صبر کنیم، تسلیم این همه جنایات نشویم و 13 آبانی که در پیش است خشم ملت ایران بود اما در این 37 سال خشم‌ها گسترده‌شده چون مظلومان در سطح جهان بیشتر شده‌اند.

وی افزود: آن زمان ملت ایران فکر می‌کرد آمریکا به آن ظلم کرده حالا یمن فکر می‌کند که آمریکا به دست آل سعود به آنها ظلم می‌کند. پشت همه این کارها آمریکا، و صهیونیست خائن و لجن است و خشم علیه آنها جهانی شده و فقط ایران نیست.

وی همچنین توجه به نماز به خصوص در میان جوانان را مورد تأکید قرار داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل