بازدید 71954
بسته خبری «تابناک»؛

مسئولی که 1200 میلیارد تومان ثروت دارد/از 70 مدیر ارشد کشور، 39 نفر دو تابعیتی هستند/ روایت یک امام جمعه از آتش‌سوزی پالایشگاه‌های نفت

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:پرهزینه‌ترین خانوارهای ایرانی/تقدیر امام جمعه قم از فضای ورزشگاه آزادی در روز بازی ایران-کره و رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 14 October 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

وزیر احمدی‌نژاد: قرار نیست همیشه برای نظام هزینه بدهیم

 وزیر دولت سابق با اشاره به عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: گاهی برای حفظ نظام ممکن است افراد هزینه بدهند. عبدالرضا مصری با طرح این سوال که اصولگرایان از نبودن احمدی نژاد خوشحال هستند یا ناراحت هستند گفت:ممکن است عده ای از نبودن احمدی نژاد خوشحال نباشند و عده ای نیز حتی ناراحت هستند و عده ای هم بی تفاوت هستند و عده ای شاید می گویند بهتر که احمدی نژاد نیامده است و از همه مهمتر این است که ما باید به این امر باور داشته باشیم که برای حفظ نظام ممکن است هر فردی هزینه بدهد و فکر نکنیم که همیشه قرار است نظام بخاطر افراد هزینه دهد. وی در پاسخ به این سوال که با وجود نیامدن احمدی نژاد احتمال کاندیداتوری چه افرادی در جریان اصولگرایی قوت گزفته است گفت: ما هم شنیده ایم که آقای جلیلی ،ضرغامی ،ظریف و جهانگیری هم مطرح هستند .خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

روایت نائب‌رئیس مجلس از درآمد نجومی پزشکان

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنامه "دست خط" شبکه 5 سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "گفته بودید پزشکان متخصص ایران هفت برابر پزشکان متخصص امریکا درآمد کسب می کنند. درست است؟" اظهار کرد: بله. مقایسه سرانه باید شود. سرانه بهداشت و درمان در آمریکا 8 هزار دلار است. درآمد حداقل و حداکثر 150 الی 600 هزار دلار در سال است. این میانگین را در اینترنت جست وجو کنید به راحتی دست تان خواهد آمد. وی ادامه داد: سهم پزشک از 8 هزار دلار در سال 150 الی 600 هزار دلار است که 30 درصد را از آنها مالیات می گیرند. حساب کنید چه میزان می شود! ببینید پزشکان ما در بیرون چه اندازه درآمد دارند! در دولتی های ما چه اندازه درآمد دارند. من الان می دانم در سیستم دولتی ما 150 میلیون تومان تا 190 میلیون تومان پول می ‌گیرند.  من الان 11 میلیون حقوق می گیرم که در خواب هم نمی دیدم این میزان بدهند. اگر عمل کنم پول به حساب من می ریزند و هر چه بیشتر عمل کنم این بیشتر خواهد شد. با تعرفه هایی که در دولت وجود دارد راحت می توانم 80 میلیون تا 100 میلیون درآمد داشته باشم.میزان این خبر را منتشر کرد.

تقدیر امام جمعه قم از فضای ورزشگاه آزادی در روز بازی ایران-کره

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال تیم ملی ایران و کره جنوبی روز تاسوعای حسینی افزود: تقارنی ایجاد شد که مسئولان گفتند چاره‌ای نیست و باید مسابقه فوتبال برگزار شود که اختلافاتی نیز به وجود آمد اما ورزشگاه آزادی به حسینیه بزرگی تبدیل شد و تماشاگران حرمت امام حسین (ع) را نگه داشتند. آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بی‌نظیر عاشورا به خوبی استفاده شود، بیان کرد: مراسم شیرخوارگان ظرفیت عظیمی را نشان داد و در سراسر کشور مراسمی به نام طفل 6 ماهه اباعبدالله (ع) برگزار شد که این موضوع نشان دهنده ظرفیت امام حسین (ع) است.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

حمله تند علم‌الهدی به مدیران فرهنگی کشور: کوفی مسلک هستید!

آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد بیان کرد: مقابل جریان‌های یزیدی باید بایستیم، از اردوگاه جریان یزیدی این پیام رسیده که عراق را با قدرت نظام و سوریه را با تهدید و ایران را با انقلاب جنسی و جنگ نرم باید از میان ببریم، از دو دهه قبل مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی را اعلام کردند اما عکس العمل این طرف به خواب رفتگی مدیران فرهنگی و بی تفاوتی مسئولان و لاابالی گری یک عده خوشگذران و ابزار دشمن شدن یک عده ضد انقلاب بود و همه امکانات نیز در راستای دشمن مصرف شد. آیا ما اهل کوفه نیستیم؟ وی گفت: مسلم امروز ما مقام معظم رهبری است و حسین(ع) نیز امام زمان(عج) است؛ برخی پیام را خوب می‌گیرند و دیدم برخی هیئت‌ها با عبارت‌های زیبایی این مضمون را پلاکارد کرده بودند. خطیب جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: بعد از دو دهه فریاد زدن مقام معظم رهبری، فرمودند این ولنگاری فرهنگی هم در حوزه آفند و هم در حوزه پدافند کشور را فراگرفته است. اگر کسی هم بخواهد حرفی بزند تندرو و متحجر و غیرعقلانی نامیده می‌شود. اگر بنا شد چهار مسئول فرهنگی که کوفی مسلک هستند و جواب رهبری را نمی‌دهند شما مردم چرا بیکار و بی رمق نشسته‌اید؟تسنیم این خبر را منتشر کرد.

هدیه مقامات ایرانی به وندی شرمن و کری

اسناد منتشره دولت آمریکا نشان داد مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران در سال 2015 یک هدیه به وزیر خارجه آمریکا و 2 هدیه به معاونش خانم شرمن داده‌اند.اداره فدرال اسناد رسمی دولت آمریکا فهرستی از هدایایی اخذ شده توسط مقامات دولتی این کشور از طرف‌های خارجی در سال 2015 را منتشر کرد.آنطور که در این فهرست آمده، در این سال، سه هدیه از سوی 3 مقام ایرانی برای «جان کری» وزیر خارجه و «وندی شرمن» معاون وقت سیاسی وزارت خارجه آمریکا ارسال شده است.لیست منتشره می‌گوید که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران یک جلد کتاب حاوی تصویر آثار استاد فرشچیان به ارزش 400 دلار به همتای آمریکایی خود هدیه داد.«عباس عراقچی» معاون حقوقی ظریف هم فرشی به ارزش هزار و 150 دلار به خانم شرمن، هم‌رده آمریکایی خود هدیه کرده است.در این میان، «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور اسلامی ایران که در مذاکرات هسته‌ای حضور داشت نیز فرش دیگری به ارزش هزار و 100 دلار به وندی شرمن هدیه نموده است.این قیمت‌ها بر اساس ارزیابی کارشناسی ارائه شده است.این مطلب در فارس منتشر شده است

مسئولی که 1200 میلیارد تومان ثروت دارد

حجت الاسلام طائب گفت: کار امروز ما به کجا کشیده است؟ این فیش‌های نجومی یک تابلو شده است تا درآمدهای نجومی در بین مسئولین را نبینیم. انقلاب ما که پیروز شد، مانند انقلاب رسول الله(ص) است. افرادی که انقلاب کردند، پابرهنه بودند. چه طور شد مسئولینی که قرار بود پابرهنه باشند، حالا درآمد نجومی دارند؟ در بین مسئولین کسی را می‌شناسم که ثروتش 1200 میلیارد تومان است. اگر این 1200 میلیارد را در بانک بگذارد ماهیانه 19 میلیارد سود به او می‌دهد. در مقابل این عدد، آیا فیش 250 میلیونی عددی محسوب می‌شود؟این مطلب در رسا منتشر شده است.

پرهزینه‌ترین خانوارهای ایرانی 

اطلاعات  منتشر شده در سایت مرکز آمار نشان می‌دهد در سال 1394 به طور میانگین هر خانوار شهری ایرانی 26 میلیون و 239 هزار تومان هزینه صرف کالاها و خدمات مصرفی خود کرده است. درآمد هرخانوار شهری ایرانی نیز به طور میانگین 27 میلیون و 878 هزار تومان بوده است.همچنین بر اساس این گزارش   پرهزینه‌ترین خانوارهای ایرانی به ترتیب در 3 استان تهران، چهارمحال بختیاری و اصفهان زندگی می‌کنند.به طور میانگین هزینه هر خانوار تهرانی در سال 1394 برابر با 37 میلیون و 475 هزار تومان، هر خانوار چهارمحالی 29 میلیون و 608 هزار تومان و هر خانوار اصفهانی 27 میلیون و 941 هزار تومان بوده است.بر طبق گزارش مرکز آمار ایران کم هزینه ترین خانوارهای ایرانی  در استان‌های سمنان، سیستان وبلوچستان و اردبیل زندگی می‌کنند.

از 70 مدیر ارشد کشور، 39 نفر دو تابعیتی هستند

حجت‌الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین با اعلام این که 39 مدیر ارشد از 70 مدیر در سطح کشور دو تابعیتی هستند گفت: این نتیجه می‌شود که در برنامه ششم ارزش‌ها نادیده گرفته شده و نیاز به تغییرات دارد.امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: اگر دولتمردان هم برای خود و هم برای مردم دل بسوزانند جامعه گلستان می‌شود.وی مطرح کرد: آحاد مردم جامعه هم همانند کوفیان باید مراقب رفتار خود باشند، آیا آن کسانی که تحریم سپاه را اعلام و مدیران دو تابعیتی را آزاد می‌گذارند چیزی جز رضایت اربابان غربی خود را پیگیری می‌کنند؟

تصادفی بودن آتش‌سوزی پالایشگاه‌های نفت بعید است

خطیب جمعه شهرستان قائم‌شهر به آتش‌سوزی‌های اخیر در شرکت‌ها و پالایشگاه‌های نفتی و پتروشیمی در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: خیلی بعید به نظر می‌رسد که این آتش‌سوزی‌ها تصادفی باشد و باور آن سخت است.وی افزود: 110 هزار لیتر از فرآورده‌های نفتی سوخت و از بین رفت و می‌گویند آتش مهار شد؛ مسلم است که وقتی مواد سوختنی تمام می‌شود آتش فروکش می‌کند و مهار کردنی در کار نبوده است.معلمی با بیان اینکه اگر گاهی به دولتمردان حرفی می‌زنیم فقط از باب دلسوزی و خیرخواهی است، اظهار کرد: دولت عزیز بیاید و یک‌بار هم که شده بعضی از تأسیسات را در اختیار بسیج سازندگی و سپاه قرار دهد تا نتیجه آن را مقایسه کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل