بازدید 6163
پیمانه اقتصادی

از «معقول بودن نرخ سود بانکی» تا «مشخص شدن میزان پاداش کارکنان بانک»

پیمانه اقتصادی امروز موضوعاتی همچون: قیمت آخر هفته سکه، کاهش جهانی طلا و نقره، نمودار تغییرات نرخ فروش ارز، افزایش در بازار نفت خام، نظر سیف درباره نرخ سود، قیمت محصولات سایپا در بازار، تلاش ژاپن برای ایجاد تورم، ادامه گرانی مرغ، آغاز توزیع کارت‌های اعتباری، روایتی از سیمان‌هایی که مشتری ندارد و میزان پاداش کارکنان بانک را در بر دارد.
کد خبر: ۶۲۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 22 September 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار طلا، نفت، خودرو و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی امروز موضوعاتی همچون: قیمت آخر هفته سکه، کاهش جهانی طلا و نقره، نمودار تغییرات نرخ فروش ارز، افزایش در بازار نفت خام، نظر سیف درباره نرخ سود، قیمت محصولات سایپا در بازار، تلاش ژاپن برای ایجاد تورم، ادامه گرانی مرغ، آغاز توزیع کارت‌های اعتباری، روایتی از سیمان‌هایی که مشتری ندارد و میزان پاداش کارکنان بانک را در بر دارد.


قیمت آخر هفته سکه در بازار تهران

امروز در بازار تهران، هر سکه تمام طرح قدیم، 1119000 تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته با افزایش 3 هزار تومانی همراه بود. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی با افزایش 2200 تومان به 1120200 تومان رسید. در بازار امروز تهران، هر نیم سکه بهار آزادی با قیمت 568000 تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته با کاهش 1000 تومان مواجه بود. و ربع سکه بهار آزادی با قیمت 298000 تومان بدون تغییر نسبت به روز قبل، معامله شد.

کاهش اونس جهانی طلا و نقره

در معاملات امروز فلزات گران بها، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش 6 سنت نسبت به روز گذشته با قیمت 1333 دلار و 2 سنت معامله شد. همچنین هر اونس نقره نیز با کاهش همراه بود به طوریکه هر اونس نقره 19 دلار و 83 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز گذشته 7 سنت کاهش داشت. از دیگر فلزات گران بها، پلاتین و پالادیوم بودند که امروز هر اونس پلاتین با افزایش 9 دلار و 7 سنتی به قیمت 1052 دلار و 4 سنت فروخته شد و هر اونس پالادیوم با کاهش 55 سنت به قیمت 687 دلار و 15 سنت معامله شد.

قیمت فروش دلار، یورو و درهم امارات در بازار آزاد

نمودارهای زیر، روند تغییرات ساعت به ساعت نرخ فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در بازار آزاد پایان هفته را نشان می دهد.



افزایش در بازار نفت خام

امروز در بازارهای جهانی، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با افزایش 28 سنت نسبت به روز قبل، با قیمت 45 دلار و 82 سنت معامله شد. هر بشکه نفت خام برنت نیز با افزایش 22 سنت نسبت به روز گذشته، به قیمت 47 دلار و 27 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام اوپک با 42 دلار و 54 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، با افزایش 99 سنت همراه بود.

نظر سیف درباره نرخ فعلی سود بانکی

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، رییش شورای پول و اعتبار با اشاره به تلاش شبکه بانکی برای خروج اقتصاد از رکود گفت: نظام بانکی پشت سر ساختار اقتصادی و حامی آن است تا کشور بتواند به سمت هدف رشد و توسعه اقتصادی حرکت کند. ولی اله سیف نرخ سود بانکی در کشور را منطقی ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات و سپرده ها با توجه به تنگنای مالی نظام بانکی در حد معقول است و در شرایطی که حدود 45 درصد منابع شبکه بانکی قفل شده، نظام بانکی با کاهش نرخ سود بانکی همپای روند کاهشی نرخ تورم، همراهی مناسبی با فضای اقتصادی کشور داشته است.

قیمت برخی از محصولات سایپا در بازار

 ردیفنام خودرو قیمت در بازار(تومان) 
 1 111 SE ( سفید ) 21,400,000
 2 SE 131 ( تنوع رنگ ) 21,200,000
 3 132 SE ( سفید ) 21,000,000
 4 141 SE ( سفید ) 19,000,000
 5 151 SE 18,700,000
 6 تیبا EX یورو 4 24,700,000
 7 تیبا SX ( تنوع رنگ ) 25,100,000
 8 تیبا 2 - هاچ بک EX ( سفید ) 27,700,000
 9 ساینا EX 27,800,000
 10 آریو 1600 ( اتوماتیک ) 52,500,000
 11 زوتی - Z300 55,000,000
 12 برلیانس - V5 82,000,000
 13 چانگان CS35 (مونتاژ) 66,000,000
 14 کیا سراتو 1600 - دنده ای 75,400,000
 15 کیا سراتو 2000 - اتوماتیک 90,000,000


تلاش ژاپن برای ایجاد تورم

بانک مرکزی ژاپن در پی تحولات جدید سیاست‌های پولی و بانکی به دنبال مقابله با تورم منفی و افزایش به دو درصد در این کشور است. به گزارش یورونیوز،سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن اگر چه در پایان نشست دو روزه خود در نرخ بهره این نهاد یعنی منفی ۰.۱ درصد تغییری ایجاد نکردند اما تحولاتی در سیاست پولی ایجاد شده است. به نقل از فارس، بانک مرکزی ژاپن برای کنترل منحنی نرخ بهره اوراق قرضه در بلند مدت در برنامه بازخرید این اوراق انعطاف پذیر خواهد بود. به این معنا که در میزان بازخرید سالانه اوراق قرضه تا رقم ۶۹۰ میلیارد یورو که پیش از این اجرا می شد با توجه به شرایط تغییر ایجاد می شود و این رقم ثابت نخواهد بود.


ادامه گرانی مرغ در بازار و پاسکاری وظایف بین مسئولان

طی چند ماه گذشته یکی از محصولات پر مصرفی که بازار پر نوسانی را تجربه کرد گوشت مرغ بود، چرا که در این بازه زمانی همواره قیمت این محصول بیشتر از قیمتی بود که وزیر کشاورزی و دیگر مسئولان این وزارتخانه اعلام کرده بودند. پیش از این وزارت جهاد کشاورزی بارها قیمت ۷۰۰۰ تومان را برای گوشت مرغ در بازار مصرف اعلام کرده بود، اما در چند ماه اخیر هیچ‌گاه قیمت گوشت مرغ به پایین تر از ۷۵۰۰ تومان نرسید و همچنان روی ریل گرانی قرار داشت. به گزارش ایسنا، جالب‌تر اینکه طی ماه گذشته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قیمت منطقی مرغ را بالاتر برده و اعلام کردند که هزینه‌های تولید گوشت مرغ برای مرغداران افزایش یافته و بر این اساس قیمت منطقی برای این محصول در بازار مصرف کیلویی حدود ۷۳۰۰ تومان است.

آغاز توزیع کارت‌های اعتباری در شعب بانکها

بت درخواست متقاضیان برای دریافت کارت‌های اعتباری از امروز در بانکها و موسسات مالی و اعتباری آغاز شده است. بر این اساس بانکها می‌توانند به مشتریان خود بسته به اعتبار و توانایی پرداختی که دارند، این کارت‌ها را در سه رده طلایی(۵۰ میلیون تومانی)، نقره‌ای(۳۰ میلیون تومانی) و برنز(۱۰ میلیون تومانی) ارایه دهند. به گزارش مهر، هر مشتری دارنده این کارت می‌تواند تا سقف اعتباری که بانک در اختیارش قرار می‌دهد، کالا و خدمات بخرد و پول آن را در اقساط ۱۲ تا ۳۶ ماهه بپردازد، البته سودی هم برای این کارتها در نظر گرفته شده که در حد همان نرخ سود عقود مبادله‌ای یا همان ۱۸ درصد مصوب شورای پول و اعتبار است. در این میان البته اعتبارسنجی بانکها نکته مهمی است که به نظر می‌رسد سرنوشت دریافت کارت اعتباری را به دست شعبات بانکها گره می‌زند.

روایتی از سیمان هایی که مشتری ندارند

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه از مازاد 30 میلیون تن سیمان تولیدی در کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، سید حمید پورمحمدی روز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اینک 80 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود که تنها برای 50میلیون تن آن بازار وجود دارد.

میزان پاداش کارکنان بانک مشخص شد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، یک تبصره به ماده 4 دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده های قرض الحسنه پس انداز الحاق شد که براساس آن میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان از محل هزینه های جوایز و  تبلیغات سپرده های قرض الحسنه پس انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی وی در سال مالی گذشته بیشتر باشد.‌ 
همچنین براساس ماده 4 این دستورالعمل، موسسه اعتباری در هر سال می تواند حداکثر به میزان ١٠ درصد از بودجه جوایز ذکر شده در ماده ٣ را برای تبلیغات قرض الحسنه، امور فرهنگی، مطالعاتی و تبلیغاتی در جهت ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، امور عام المنفعه و پاداش کارکنان به شرح ذیل اختصاص دهد:

الف- حداکثر ٢ درصد برای هزینه تبلیغات جهت جذب و تجهیز سپرده های قرض الحسنه پس انداز؛
ب- حداکثر ٥ درصد جهت امور عام المنفعه به منظور مصرف در امور فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و با اولویت مناطق محروم کشور؛
پ- حداکثر ٣ درصد برای پاداش کارکنان موسسه اعتباری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان