بازدید 22762

نماینده ای که خلاف میثاق نامه اش با مردم عمل کرد!

اگر پیشتر نماینده مردم کوهرنگ و فارسان در مجلس نهم با طرح انتقال آب بهشت‌آباد به ‌شدت مخالفت بود و آن را یک ظلم آشکار می‌دانست، هم اکنون نماینده جدید این حوزه انتخابیه در قبال عملیاتی شدن این طرح محتاطانه رفتار می‌کند. او با عوامل اجرایی پروژه جلسه هم‌فکری برگزار کرده و نظر خود را نیز در مورد این پروژه شفاف اعلام نمی‌کند. این در حالی است که این نماینده در دوران رقابت های انتخاباتی مخالفت خود را با اجرای این پروژه اعلام کرده بود.
کد خبر: ۶۱۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 02 August 2016
اگر پیشتر نماینده مردم کوهرنگ و فارسان در مجلس نهم با طرح انتقال آب بهشت‌آباد به ‌شدت مخالفت بود و آن را یک ظلم آشکار می‌دانست، هم اکنون نماینده جدید این حوزه انتخابیه در قبال عملیاتی شدن این طرح محتاطانه رفتار می‌کند. او با عوامل اجرایی پروژه جلسه هم‌فکری برگزار کرده و نظر خود را نیز در مورد این پروژه شفاف اعلام نمی‌کند.

به گزارش «تابناک» در روزهای گذشته، «دکتر علی کاظمی» نماینده مردم شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و اردل با عوامل اجرایی مگا پروژه انتقال آب بهشت‌آباد و مسئولین آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با محوریت پروژه‌های انتقال آب جلسه همفکری برگزار کرده است.

در پی برگزاری این جلسه ـ که گویا اولین آن‌ها هم نبوده است ـ مردم منطقه نگران آن هستند که شاید این جلسات، نشانگر حمایت نماینده مردم و همراهی او با مسئولین اجرایی در نهایی کردن پروژه انتقال آب بهشت‌آباد باشد.

مردمی که غالباً و بنا به دلایل مختلف با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب بهشت‌آباد مخالف هستند و نماینده پیشین آن‌ها نیز صریحاً با گرفتن مواضع اعتراضی مخالفت خود را با اجرای این پروژه نشان می‌داد، حالا نگران آن هستند که مبادا با همسویی نماینده جدیدشان با دولت، زمینه نهایی شدن این پروژه فراهم شود؛ پروژه‌ای که پیشتر «احمدعلی کیخا»، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز آن را مصداق یک طرح آبی بی‌برنامه دانسته است.

در همین رابطه «تابناک» تلاش کرد، با انجام یک گفت‌وگوی کوتاه با نماینده مردم کوهرنگ، فارسان و اردل در مجلس شورای اسلامی، ضمن پرسیدن نظر مشخص او در مورد پروژه عظیم انتقال آب بهشت‌آباد، همچنین از وی در مورد ماهیت جلسه مذکور سؤال کند.

همسویی نماینده مردم کوهرنگ با دولت و نهایی شدن انتقال آب بهشت آباد؟
«علی کاظمی» نماینده مردم کوهرنگ در مجلس درباره برگزاری جلسه با عوامل اجرایی انتقال آب بهشت‌آباد گفت: « حدوداً دو هفته پیش در راستای پیگیری پروژه‌های استان با مسئولین محلی، استانی و کشوری با عوامل اجرایی این پروژه‌ها جلسه داشتیم. بیشتر جلسه در مورد سد بهشت‌آباد بود و ما در تلاش بودیم در این جلسه در مورد کم و کیف طرح‌ها جویا شویم.

در آن جلسه صحبتی در مورد تونل و انتقال آب نشد و بیشتر در مورد پیشرفت پروژه‌های استانی بحث شد. موضوع سد بهشت‌آباد و سد بابا حیدر مورد تأکید جلسه بود که خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی هم دارند و اگر اعتبارات بموقع برسد، این پروژه به ‌سرعت تکمیل خواهد شد».

نماینده مردم کوهرنگ در حالی مدعی است که در جلسه در مورد انتقال آب بهشت‌آباد بحثی نشد و صرفاً در مورد سد بهشت‌آباد رایزنی شد که در حقیقت، همین سد 180 متری و ذخیره‌ای مخزنی بهشت‌آباد، بخشی از پروژه انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان، یزد و کرمان است.  

کاظمی در مورد این سؤال که در قبال اجرای پروژه‌های عظیم انتقال آب چه امکاناتی قرار است به مردم منطقه داده شود، اضافه کرد: « قرار است در جلسه‌ای کارشناسی و نه احساسی در مورد این مسائل بحث و همه جوانب دیده شود. مشکل آب به منطقه ما منحصر نیست و یک مشکل کلی کشور است. با این‌حال تلاش بر آن است که در جلسه‌ای با حضور همه عوامل، کارشناسان و مسئولین ذی‌ربط در قالب یک کار کارشناسی ابعاد مختلف موضوع بررسی شود.»

نماینده فعلی مردم غرب استان چهارمحال و بختیاری ضمن تأیید صحبت خبرنگار «تابناک» مبنی بر اینکه با این حساب شما نه موافق طرح بهشت‌آباد هستید و نه مخالف ادامه داد: «احسنت؛ باید علمی و حقوقی بحث کرد و به موضوع نگاه نمود. به ‌صورت کلی هیچ فرقی بین مردم ایران نیست و همه در یک کشور زندگی می‌کنیم».

کاظمی در پایان در رابطه با زمان سنجی مسئولین دولت در افتتاح پروژه انتقال آب بهشت‌آباد که زمان آن را هنگام اتمام دوره مجلس نهم و در شرف آغاز به کار مجلس دهم قرار دادند، گفت: « این طوری که شما می‌گویید، نمی‌شود صحبت کرد. شاید برنامه‌ریزی ایشان از قبل در آن زمان بوده است. نکته‌ای که هست ما با تمام توان از حقوق مردم استانمان دفاع خواهیم کرد».

تأکید فراوان نماینده مردم غرب استان چهارمحال و بختیاری بر کار کارشناسی در حالی مطرح می‌شود که به گفته اهالی، ایشان در زمان انتخابات با اجرایی شدن این پروژه مخالفت کردند. با این‌ حال بسیاری از کارشناسان و اساتید حوزه مدیریت منابع آب نیز با اجرایی شدن این طرح مخالف هستند.

برای مثال در سال 1386 سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و در سال 1387 مرکز پژوهش‌های مجلس و نیز در سال 1394 «معصومه ابتکار» رئیس فعلی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، «حمید چیت چیان» وزیر نیروی دولت یازدهم و شورای عالی امنیت ملی در سال 92 به اجرایی شدن این پروژه ایرادات جدی گرفتند و حتی گمانه‌هایی مبنی بر توقف کامل آن مطرح کردند.

با وجود این و علی‌رغم همه این انتقادات در خردادماه سال جاری، کلنگ حفر تونل این انتقال آب از سمت کرمان توسط رئیس جمهور بر زمین نشست و اجرایی شدن آن دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

گفتنی است نماینده کنونی حوزه انتخابیه کوهرنگ، فارسان و اردل در دوران رقابت های انتخاباتی به مسائل زیست محیطی و میثاق نامه مرتبط با مخالفت در مورد پروژه متعهد شده بود.

در بند 3 و 4 میثاق نامه مذکور صریحاً آمده است، نماینده راه یافته به مجلس باید در راستای پایان دادن به پروژه های انتقال آب حوضه به حوضه اقدام کند.
همسویی نماینده مردم کوهرنگ با دولت و نهایی شدن انتقال آب بهشت آباد؟ 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۰
عجب هندوانه هایی!!! هر کسی باشد موضع خود را فراموش می کند
معلوم نیست چرا تابناک این قدر روی این موضوع زوم می کنه. جالبه در هیچ یک از اخبار مربوط به این طرح هیچ نظری منتشر نمیشه!!!
خواهشا برای یک بار این طرح رو به صورت کارشناسی بررسی کنید و ببینید که کل طرح انتقال آب چند درصر از آب مبدا است؟
با سلام و تشكر از تابناك
شهر اردل كه در كنار بهشت اباد قرار دارد زمينهاي ديم زياودي دارد ولي كسي اب را براي كشاورزي به زمينها انتقال ني دهد علاوه بر اردل روستاهاي زيادي فاقد اب شرب و كشاورزي هستند خواهشمنديم از نماينده محترم به فكر مردم حوضه خودش باشد نه مردم استانهاي ديگر
ما نه صنعت داريم نه هيچي لطفا اب را به زمينهاي ديم حاشيه بهشت اباد برسانيد .
همه ایرانیان حق دارند از منابع آب شیرین موجود به صورت برابر استفاده کنند.
همان طور حق دارند از منابع اقتصادی، آموزشی و.... به صورت برابر استفاده کنند.
هر کسی چند روز در استان چهارمحال و بختیاری باشد به راحتی متوجه می شود که خیلی از روستای های این استان دسترسی به آب شرب را ندارند. منبع درامد اکثر مردم این استان کشاورزی است که به خاطر خشکسالی آن را هم دارند از دست می دهند.
جناب آقای نماینده و سایر مسئولین قبل از هر کاری به نظر می رسد به فکر طرحی بومی و استانی برای تامین آب شرب مردم استان و تامین اب کشاورزی آن باشند.
وای به حالش اگه ...
بحث انتقال آب فنی و کارشناسی است و دخالتهای ناشیانه امثال تابناک مشکلی را حل نمیکند! لذا لطفا فضاسازی منفی نکنید.
لطفا تابناک بگو اصلاح طلبم هست ایشون.اینا تو یه کار از بزرگشون تا پایین مهارت دارن همه هم میدونن چیه
سیاست های یک بام و دو هوای تابناک هر روز جنبه عمیق تری به خودش می گیره!

از یک سو مقالات متعدد چاپ میشه در رابطه با خارج شدن مجلس از حیطه و حوزه مسائل محلی و پرداختن به مسائل ملی، از سوی دیگه تا پای قوم لر و تیم پرسپولیس به میان میاد، بر سیاست های قومی گرایی، محلی و قبیله ای تاکید میشه!

یک بار برای همیشه پاسخ بدید: مجلس در سطح امور کلان و کشوری و یا قومی و منطقه ای؟!
هیچ فرقی بین مردم ایران نیست و همه در یک کشور زندگی می‌کنیم!!! عجب!!! اونوقت امتیازات و کارخانجاتی که به استانهای کرمان، اصفهان و یزد رفته، به چهارمحال هم می دهند؟؟؟؟!!!!! تابحال که نداده اند. تو باید از منافع رای دهندگان و مردم حوزه خودت دفاع کنی!
جوان22ساله مردم بلداجی کشته شد سرانتقال ناحق آب
چی شد؟هیچی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست