بازدید 3772

بخش‌هایی از منطقه «الحزاونه» شهر «منبج» آزاد شد

نیروهای دموکراتیک سوریه با وجود اینکه توانستند بخش‌هایی دیگر از منطقه «الحزاونه» را در بخش غربی منبج آزاد کنند، ولی عناصر داعش چندین روستا در حومه این شهر از جمله «عون دادات» را اشغال کردند.
کد خبر: ۶۰۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 03 July 2016

به گزارش فارس، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن  کُرد هستند در ادامه عملیات پاکسازی شهر منبج توانستند بخش‌هایی دیگر از منطقه «الحزاونه» را در بخش غربی شهر آزاد کنند.

تروریست‌های داعش با انفجار یک خودروی انتحاری درصدد بودند از پیشروی نیروهای کرد جلوگیری کنند اما با اقدام به موقع این نیروها این خودرو قبل از اصابت به مواضع منهدم شد.

بر اثر این انفجار چندین ساختمان تخریب شد اما آسیبی به نیروهای دموکراتیک سوریه وارد نشد.

 

عملیات پاکسازی شهر منبج به دلیل وجود صدها بمب کار گذاشته شده در مناطق مسکونی و عمومی بسختی پیش می‌رود .

به گزارش بین‌الملل فارس، تروریست‌های داعش همچنین تمامی اهالی را به مرکز شهر انتقال داده‌اند و در همه تمامی مناطق مسکونی مواد منفجره کار گذاشته‌اند.

عناصر داعش برخی مناطق از جمله الحزاونه، مزارع شرق و غرب و حتی جاده منبج – طرابلس را بمب گذاری کرده اند. با قطع خطوط ارتباطی امکان دسترسی به اهالی وجود ندارد.

تعدادی از اهالی منبج در دو روز گذشته خود را به مناطق غربی شهر رسانده اند و از طریق میدان «الشریعه» به مناطق تحت نفوذ نیروهای دموکرات پناه برده‌اند.

عناصر داعش با هدف شکستن محاصره همرزمان خود در شهر منبج حملاتی را از محور جرابلس به مواضع نیروهای کرد انجام دادند وموفق به اشغال چند روستا از جمله «عون دادات» شده‌اند.

بنا بر این گزارش، بیش از 14000 هزار نفر از شهروندان تاکنون در داخل شهر محاصره هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی