بازدید 4020

گروگانگیری در بنگلادش پایان یافت

با یورش کماندوها و پلیس بنگلادش ماجرای گروگان‌گیری در کافه "هُلی" شهر داکا پایان یافت
کد خبر: ۶۰۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 02 July 2016
با یورش کماندوها و پلیس بنگلادش ماجرای گروگان‌گیری در کافه "هُلی" شهر داکا پایان یافته به نظر می‌رسد. با این حال هنوز از سرنوشت گروگان‌ها گزارش کاملی منتشر نشده اما مقام‌های ژاپنی می‌گویند ۱۲ گروگان زنده مانده‌اند که دو خارجی هم در میان آنها هستند. مقام‌های بنگلادشی ساعتی پیش اعلام کردند صدها نیروی ویژه پلیس به کافه هُلی در مرکز شهر داکا، یورش برده‌اند.

به گزارش ایسنا، این کافه از شامگاه جمعه توسط افراد مسلح مورد حمله قرار گرفته و دست کم ۲۰ نفر در آن به گروگان گرفته شدند. هنوز از سرنوشت گروگان‌ها که گفته شده بسیاری از آنها ایتالیایی‌اند و چند ژاپنی هم در میان‌شان وجود دارد، گزارشی رسمی منتشر نشده است.

یک شبکه تلویزیونی محلی گزارش کرده ۱۰ تا ۱۲ گروگان پس از یورش پلیس نجات یافته‌اند و به بیمارستان منتقل شده‌اند. یک مقام ژاپنی هم تایید کرده است ۱۲ نفر از گروگان‌ها نجات یافته‌اند که در میان آنها دو شهروند خارجی هم حضور دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان این گروگان‌گیری دست‌کم ۲۵ تن از جمله دو افسر پلیس کشته و ۴۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

هم‌زمان مقام‌های بنگلادشی به گزارشگر بی‌بی‌سی که در محل این واقعه حضور دارد گفته‌اند فرماندهان نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش این کشور فرماندهی این حمله را بر عهده داشتند.

خیابان‌های اطراف کافه هُلی، مملو از زره پوش‌ها و نفربرهای ارتشی شده است. خبرگزاری رویترز گزارش کرده که حدود ۸۰۰ کماندوی ارتشی و مامور پلیس در این یورش حضور داشته‌اند.

چند شهروند غیربنگلادشی هم در میان گروگان‌ها هستند و آن طور که مقام‌های بنگلادشی گزارش کرده‌اند گروگان‌گیرها ۶ تا ۸ نفر هستند.

"اعماق"، شبه خبرگزاری که اخبار مربوط به گروه داعش را منتشر می‌کند ساعتی بعد از حمله که حدود ساعت ۲۱:۳۰ جمعه شب به وقت داکا روی داد، گزارش کرد داعش مسئول حمله و گروگان‌گیری در پایتخت بنگلادش است.

با وجود این مقام‌های آمریکایی گفته‌اند به احتمال زیاد این عملیات توسط گروه‌های بنگلادشی وابسته به القاعده صورت گرفته است.

سفیر ایتالیا در بنگلادش به رسانه‌های ایتالیایی گفته هفت نفر از شهروندان این کشور در میان گروگان‌ها قرار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل