بازدید 15385

نبايد به جوانان انگ ضدانقلاب زد

کد خبر: ۵۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۲ 31 July 2009
همشهری آنلاین-امام جمعه قم با بيان اينكه جوانان، بي‌عدالتي را تحمل نمي‌كنند، اعلام كرد: ما نبايد به جوانان انگ ضد‌انقلاب بچسبانيم.

آيت‌الله ابراهيم اميني در خطبه‌هاي نماز جمعه قم كه در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بيان اينكه جوانان، بي‌عدالتي را تحمل نمي‌كنند، گفت: جوان روح حساسي دارد و نمي‌تواند ظلم را ببيند و هيچ كلامي نگويد، بلكه فرياد زده و اعتراض خود را بيان مي‌كند و نبايد ما به اين جوان، انگ ضد‌انقلاب بچسبانيم و در تلاش باشيم تا اين جوان را از انقلاب دور‌سازيم.

اميني در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت روز جوان –روز ولادت حضرت علي‌اكبر(ع)- بيان داشت بايد به جوانان اهميت داده شود و به خواسته‌هاي آنان توجه شود زيرا جوانان داراي روحيه لطيفي هستند.

وي روحيه تغييرطلبي را از خصوصيات جوانان عنوان كرد و افزود: بايد سخنان جوانان شنيده شود و اگر صحيح بود پذيرفته شود و اگر صحيح نبود و جوان به خطا رفته بود بايد با لحن ملايم و در كمال احترام به او آگاهي داده و به مسير صحيح هدايت كنيم.

وي به رفتار پيامبر در صدر اسلام اشاره كرد و گفت: رفتار پيامبر(ص) و حضرت علي(ع) با جوانان، تنها با شمشير نبود، بلكه با رأفت اسلامي با جوانان برخورد و به آنها اسلام را در عمل معرفي مي‌كردند. اميني در ادامه به جوانان توصيه كرد كه قدر انقلاب را بدانند زيرا اين انقلاب و نظام به راحتي به دست نيامده و براي آن صدها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی