بازدید 27999

سند جدید از ترور حسین فاطمی

۲۳ بهمن ۱۳۳۰ در گورستان ظهیرالدوله تهران، تنها یک تیر از طپانچه محمدمهدی عبدخدایی به سوی حسین فاطمی شلیک شد و آن تیر نیز به کیف دستی وی خورد.
کد خبر: ۵۷۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 07 March 2016
۲۳ بهمن ۱۳۳۰ در گورستان ظهیرالدوله تهران، تنها یک تیر از طپانچه محمدمهدی عبدخدایی به سوی حسین فاطمی شلیک شد و آن تیر نیز به کیف دستی وی خورد.

به گزارش فارس، در 23 بهمن ماه 1330 درگورستان ظهیرالدوله تهران، تنها یک تیر از طپانچه محمدمهدی عبدخدایی به سوی حسین فاطمی شلیک شد و آن تیر نیز به کیف دستی وی خورد! این کیف هم اکنون در یکی از موزه‌های تهران نگاهداری می‌شود و تصاویری که اکنون پیش رو دارید، اولین گزارش تصویری از آن است.

این گزارش نشان می‌دهد که تیر از یک سوی کیف وارد و از یکی از لایه های آن نیز رد شده، اما ازسوی دیگرکیف خارج نشده است! شاید انتشار همین گزارش ذهن محققان تاریخ نهضت ملی را در تحقیقات خویش،به سویی دیگر سوق دهد!

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از کیف دکتر حسین فاطمی و محتویات آن به هنگام ترور در گورستان ظهیرالدوله تهران

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از کیف دکتر حسین فاطمی و محتویات آن هنگام ترور.محل تیر در بالای کیف دیده می شود

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از کیف دکتر حسین فاطمی و محتویات آن به هنگام ترور. محل تیر در بالای کیف دیده می‌شود

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از کیف دکتر حسین فاطمی و محتویات آن به هنگام ترور.محل تیر در بالای کیف دیده می شود

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از محل اصابت تیر به بالای کیف دکتر فاطمی

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از محل اصابت تیر به بالای کیف دکتر فاطمی پس از بازشدن کیف

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از محل اصابت تیر به کیف دکتر فاطمی و عبور آن از لایه دوم آن

سند جدید از ترور حسین فاطمی
نمایی از پشت کیف دکتر فاطمی درحالی که تیر از آن عبور نکرده است!



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۳۱
خدا رحمت کند این مرد خدایی را.
همچین شلوغش کردی که من فکر کردم اسید پاش اصفهان پیدا کردی
خوب شاید در کیف باز بوده
همین آقای محترم که سالهاست که سعی میکنه چهره خادم به این ملت نشون بده
بیشتر به پارگی و شکافته شدن درز شباهت داره تا سوارخ گلوله.
به عبارتی دیگه، این اراجیف چیه میذارین؟
بهتر است در اسرع وقت ضارب دستگیر شده و به سزای عمل تروریستی اش برسد
سند جدید یعنی سندی که تازه کشف شده ولی این سند توی موزه بوده و شما ازش خبر نداشتید بنابراین برای شما و ما جدیده برای اهل تحقیق مسلما جدید نیست
حيف از شهيد فاطمي كه مظلومانه با بدن بيمار در برابر جوخه اعدام پهلوي ايستاد و در مقابل عبدخدايي كه توسط دست نشانده هاي انگليس تحريك شده بود هنوز زنده است.
من فکر کنم بیشتر از هر کس، آقای عبدخدایی از این کشف ناراحت شوند چون ایشان ترور ناموفق فاطمی را از افتخارات خود می دانست و در آخرین مصاحبه های خود در همین چند سال گذشته نیز گفته اند که پشیمان نیستند و اگر بتوانند دوباره فاطمی را نرور می کنند
عزیز در کیف باز بوده و سمت سینه احتمالا که از پشت عبور نکرده
واقعا که ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط موندم این ....... عبد خدایی برای چی میخواست دکتر فاطمی را بکشه ؟ به عقلش باید شک کرد
این موزه مرکز اسناد وزارت خارجه است
یعنی آقای عبد خدایی فاطمی را نزد و عوامل آمریکا او را با ماهواره زدند؟ آقای عبدخدایی خودش میگه جوان بوده و خام.... اما انصافا" دکتر فاطمی فردی بود که باید ترور می شد؟ مردی با وقار و وطن دوستی او؟
یعنی واقعا متوجه نشدید که تیر با زاویه بسیار مایل به کیف برخورد کرده ( از پایین به بالا) و به همین دلیل گلوله به کتف برخورد کرده است و از داخل کیف عبور نکرده است ؟؟؟؟ اثر مماسی برخورد گلوله کاملا در عکس پنجم مشخص است. عبدخدایی در زمان ترور در سنین نوجوانی بوده , چون قد کوتاهی داشته و در جمعیت خیلی نمی توانسته تفنگ را بالا بگیرد گلوله با زاویه به کیف برخورد کرده است. یعنی با خودتان فکر دیگر نکنید که مثلا تیر از تفنگی دیگر شلیک شده است. حتی در مورد ترور جان اف کندی هم شبیه سازی جدید نشان می دهد که تیر فقط از یک تفنگ شلیک شده است .
مرد بزرگی بود. آزادی خواه و مخالف استعمار و سلطنت. خدایش بیامرزد
خدا رحمت كند آين آدم بايد را ترور كنند
تیرهای بعدی چی؟
ما که نفهمیدیم که بالاخره جناب فاطمی خوب بود یا بد بود ؟ اگر خوب بودند پس عبد خدایی که قطعا آنموقع کار تروریستی کرده بوده است باید اعدام میشده . و چرا اعدام نشد .؟ پس نتیجه اینکه کار ایشان را سیستم شاه قبول داشته و با زاویه ای که با مصدق و مخصوصا فاطمی داشتند قطعا از اینکار عبد خدایی و فداییان اسلام خوشحال بوده اند . ولی الان ایشان دبیر فداییان اسلام هستند و دارای احترام ! البته از طرف سیمای میلی کشور . .؟؟!! هر چند چندین ساله که از این تناقضات فراوان داریم و گیج گیجی میخوریم و هیچ .
بر قاتلین این مرد بزرگ لعنت ابدی باد
سلام ،ما يك خرده خنك هستيم ، بيشتر توضيح دهيد منظور را واضح بكوييد.
خوب بود در مورد ترور كننده دكتر فاطمي ، محمد مهدي عبد خدايي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،چيزي مي نوشتيد.
هدف ترور دکتر حسین فاطمی بود بگذریم که عبدخدایی جوان 16 ساله ای بود که تجربه نداشت
بعد از گذشت این همه سال هنوز شیک و نو هست
حالا که ضارب فوت کرد خیلی از این حرفها مبشود زد. این گزارش یک کپی خیلی دم دستی از قتل کندی است. وتهیه کننده با توجه به سالروز فوت مصدق در حال شیطنت و تحریک احساسات بعضی از مردم است که بهیچوجه مصلحت نیست. زیرا خیلی ها فقط از فاطمی اسم یک خیابان را میدانند و دیگر هیچ و این گزارش زیرکانه در صدد ایجاد تنش است. هر چه و هرکه بوده تمام شده و نیاز امروز مردم و نظام وحدت و اجماع در زیر پرچم رهبری و مقبله با توطیئه های دشمنان نظام است.
در لحظه ترور درب کیف دکتر فاطمی باز بوده و تیر پس از عبور از درب به ایشان برخورد کرده است
من با حاج محمد مهدي عبد خدايي فرزند مرحوم ايت الله حاج شيخ غلامحسين تبريزي سي سال است رفاقت دارم، ايشان ده سال در برازجان زنداني بود و من از منابع شفاهي نظير مرحوم اصغر عمري و حاج علي بهاري از ياران نواب صفوي گواهي دال بر بيگناهي عبد خدايي را شنيدم و تشابه ترور جان اف كندي را كه سيد عبد الحسين واحدي به عبد خدايي ماموريت داده بوده و بعد ها در زندان مرحوم شهيد دكتر فاطمي از عبد خدايي ديدار داشته و او را بخشيده بوده ،طراحي جنايت و صحنه گردان اصلي مظفر بقائي و عوامل انگليس بوده و اين نوجوان را آلت فعل كردند
در گزارشات آنزمان آمده است که دکتر فاطمی به منظور خارج کردن قلم از درون کیف خود برای نوشتن یک توصیه که توسط یک نوشته به او ارائه شده بود ، درب کیف را باز میکند و ضارب ( عبد خدایی ) از این غفلت سوء استفاده کرده و بسوی ایشان شلیک میکند . لطفا" با درج تجزیه و تحلیل آب دوغ خیاری تان بیش از این آبروی خودتان را نبرید و ضمنا" بیخودی از عدم اطلاع دیگران سعی نکنید تاریخ و واقعیت را معکوس جلوه دهید ! به خود آئید وگرنه مطمئن باشید به جبر تاریخ و با هزینه بسیار هنگفت و با تمسخر و تحقیر شما را به جایگاهتان بر میگردانند !!!
کاش دو خط در مورد معرفی ایشون می نوشتید.
تف به روی آدم دروغگوی تروریست
اونوقت اون تیری که به فاطمی خورد رو کی شلیک کرده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی تو این 64 سال هیچ کس این کیف رو ندیده بوده که نتیجه گیری کنه !!!
از تابناک بعید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار