بازدید 135797
با حضور وزیر بهداشت؛

166 خانه سلامت در اصفهان افتتاح‌ شد

ساختمان ستاد فرهنگ منطقه 15 شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و 166 خانه و کانون سلامت با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۷۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 04 March 2016
ساختمان ستاد فرهنگ منطقه 15 شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و 166 خانه و کانون سلامت با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال ایجاد شده است.

به گزارش تابناک اصفهان،در ادامه طرح «هر هفته چند افتتاح» شهرداری اصفهان، ستاد فرهنگ سلامت در خیابان شریعتی منطقه 15 به بهره برداری رسید.

در این مراسم، وزیر بهداشت، شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و خانواده شهدا حضور داشتند.

گفتنی است؛ ساختمان ستاد فرهنگ منطقه 15 شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و 166 خانه و کانون سلامت با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال ایجاد شده است.



مهدی جمالی‌نژاد در ادامه طرح «هر هفته چند افتتاح» در منطقه 15 شهرداری اصفهان اظهار داشت: هنگامی که برنامه 1404 را بررسی می‌کنیم، شهرهای فرهنگ‌محور، ارزش‌مدار، علم‌محور، مسئولیت‌پذیر، زیبا، سرسبز، ایمن و هوشمند را مشاهده می‌کنیم که واژه‌هایی بسیار پرمعنا پرمحتوا هستند.

وی افزود: این شهرها مدیران و شهروندانی را می‌خواهد که باید ویژگی‌هایی را دارا باشند و در بین این ویژگی‎ها اهمیت سلامت بر همگان آشکار است.

شهردار اصفهان اذعان داشت: انسان اگر بخواهد در معنویت رشد کند باید سلامت را رعایت کند که در توسعه پایدار بر حوزه سلامت تاکید ویژه نیز شده است.


وی بیان داشت: در گذشته شهرداری‌ها صرفا کارهای خدماتی را انجام می‌دادند و شاید اکنون نیز قانون هم تغییر نکرده باشد ولی وجود حس مسئولیت و هم نوع دوستی ما را به انجام وظیفه در این حوزه وادار کرده است.

جمالی‌نژاد با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه فرهنگ سلامت اظهار کرد: کار لیست سلامت را در اصفهان به‌صورت متنوع در دست گرفتیم تا با اولویت قرار دادن پیشگیری در کنار آن دسترسی عام و یکسان در تمام نقاط شهر را شاهد شویم.


وی در خصوص کاهش عوامل تهدیدکننده سلامت خاطرنشان کرد: شهرهای آلوده، شهرهای پرتنش و پراسترس که امروز رو به افزایش است یقیناً شهروندانی پرخاشگر را به همراه خواهد داشت که باید عوامل سلامت برای جلوگیری از آن صورت گیرد.


شهردار اصفهان جزیره‌ای عمل کردن ادارات و مجموعه‌ها را از جمله مشکلات در حوزه‌های گوناگون برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم قدم‌های مؤثری را با کمک مجموعه‌های مردم‌نهاد در افزایش سلامت شهروندان برداریم.


جمالی‌نژاد در پایان بیان کرد: هر شهر نیاز به شهروندان سالم دارد که امید است با حرکاتی که در این حوزه صورت گرفته، توسعه و تأثیرگذاری را در حوزه سلامت جامعه شاهد شویم.

 سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم بهره برداری از طرح های سلامت محور شهرداری اصفهان اظهار کرد: به مردم اصفهان و اعضای شورای شهر به خاطر انتخاب دکتر مهدی جمالی نژاد به عنوان شهردار اصفهان تبریک می گویم.

وی افزود: شهردار اصفهان توجه بسیاری به حوزه سلامت دارد و این موضوع حائز اهمیت است که یک شهردار علاوه بر ساخت و ساز به موضوعات اجتماعی و سلامت توجه کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر خانه های سلامت و پایگاه های سلامت در شهر مردم نهاد باشد، بسیار مهم و موثر است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: روز شنبه دیداری با شهردار تهران خواهم داشت و او را دعوت می کنم که به اصفهان بیاید و از اقدامات حوزه سلامت شهرداری اصفهان در خصوص فضاسازی برای تبلیغ فرهنگ عمومی الگو گیری کند.

وی به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده طرح تحول سلامت است که تمام ایران را زیر پوشش شبکه خدمات بهداشتی می برد.

مسئولان باید باور کنند که توسعه بدون سلامت امکان‌پذیر نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تمامی شهرهای اصفهان زیر پوشش شبکه بهداشت می روند که این مهم مستلزم ایجاد پایگاه سلامت است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه به ازای هر 12 هزار 500 نفر یک پایگاه نیاز است تصریح کرد: در صورتی که در سطح شهر زمینی در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد می‌توانیم پایگاه‌های سلامت را در شهرها ایجاد کنیم تا بتوانیم در امر پیشگیری در حوزه سلامت اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین دلایل مرگ مربوط به بیماری‌های غیرواگیردار مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون و بیماری‌های ناشی از آلودگی‌های زیستی است که اصفهان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آمار فشار خون در اصفهان بالاست، اظهار کرد: 50 درصد مرگ ایرانی‌ها به دلیل سکته‌های مغزی و قلبی است که لازم است دلایل آن بررسی شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: تصادفات نیز بسیاری از افراد را در بهترین شرایط زندگی از ما می‌گیرد و باید به این پدیده نیز  توجه ویژه شود.

وی تاکیدکرد: به رغم اینکه دولت با کاستی‌های مالی زیادی روبه‌رو بود اما رئیس‌جمهور از بخش سلامت غفلت نکرد و با توجه به قرار گرفتن در دوره پساتحریم امیدواریم بتوانیم فرصت‌های بهتری را برای همه عرصه‌ها از جمله معیشت، رونق اقتصادی و خدمات حوزه سلامت در سال 95 شاهد باشیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مسئولان باید باور کنند که توسعه بدون سلامت امکان‌پذیر نیست، گفت: اگر می‌خواهیم رونق اقتصادی داشته باشیم نیاز به افراد کارآمد و سالم داریم که باید به این حوزه توجه جدی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی