بازدید 45088

آنچه اصلاح طلبان باید جوانمردانه به آن اعتراف کنند

اصولگرایان که در این دوره به ائتلافی کم نظیر دست یافته بودند و 50 درصد راه انتخابات را درست رفتند، گرفتار 50 درصد دوم کار، یعنی ناکامی و ناکارآمدی دوران ده ساله حاکمیتشان در مجلس شورا و دولت شدند تا عرصه انتخابات را لااقل در تهران به رقیب واگذار کنند؛ اما اصلاح طلبان و دولتی ها هم این روزها به اعتراف نیاز دارند!
کد خبر: ۵۷۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 01 March 2016
انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دیگر به پایان رسیده و منتخبان هر دو مجلس مشخص شده اند و عده ای البته از کاندیداهای مجلس باید بخت خود را در دور دوم انتخابات جستجو کنند تا سرنوشت همه کرسی های مجلس شورای اسلامی مانند خبرگان رهبری هم مشخص شود.

به گزارش «تابناک»، انتخابات هفتم اسفند به ویژه در تهران، نه به عملکرد ده ساله اصولگرایان در دولت احمدی نژاد و مجالس هفتم و هشتم و نهم بود. اصولگرایان که در این دوره به ائتلافی کم نظیر دست یافته بودند و 50 درصد راه انتخابات راه درست رفتند، گرفتار 50 درصد دوم کار، یعنی ناکامی و ناکارآمدی دوران ده ساله حاکمیت شان در مجلس شورا و دولت شدند تا عرصه انتخابات را لااقل در تهران به رقیب واگذار کنند؛ رقیبی که همه فهرستشان برای انتخابات برگزیده شد تا بیش از پیش به حقیقت روشن و تعیین کننده رقابت انتخاباتی در دل جمهوری اسلامی ایران پی ببرند.
انتخابات هفتم اسفند، برای اصلاح طلبان روشن ساخت که چرا رهبری نظام، در سال 88 با هزینه بالای شخصی به پای رأی مردم و انتخابات ایستاد. رهبر انقلاب با هزینه بسیار بالایی برای آن انتخابات و ایستادگی و پایمردی اش در مقابل دروغ و تقلب، استمرار روند دمکراتیک انتقال قدرت در ایران را برای این سال ها، تضمین کرد و برای همیشه و برای همه روشن ساختند که تغییر قدرت در جمهوری اسلامی با رأی مردم و در دل صندوق های رأی امکان پذیر است و اردوکشی خیابانی و شورش علیه اکثریت، تا زمانی که جمهوری اسلامی هست، ره به جایی نخواهد برد.

انتخابات هفتم اسفند، برای اصلاح طلبان روشن ساخت که چرا رهبری نظام، در سال 88 با هزینه بالای شخصی به پای رأی مردم و انتخابات ایستاد. رهبر انقلاب با هزینه بسیار بالا برای آن انتخابات و ایستادگی و پایمردی اش در مقابل دروغ و تقلب، استمرار روند دمکراتیک انتقال قدرت در ایران را برای این سالها، تضمین کرد و برای همیشه و برای همه روشن ساختند که تغییر قدرت در جمهوری اسلامی با رأی مردم و در دل صندوق های رأی امکان پذیر است و اردوکشی خیابانی و شورش علیه اکثریت، تا زمانی که جمهوری اسلامی هست، ره به جایی نخواهد برد.

این روزها اصلاح طلبان که توفیقی را که در انتخابات مجلس به دست آورده اند، بر توفیقات پیشین همچون انتخابات ریاست جمهوری افزوده اند، به جز تلاش برای ارتقـای کارآمدی خود، باید جوانمردانه اعتراف بکنند و به مردم به روشنی بگویند، آنچه اکنون آنان به دست آورده اند، بذر آن، از ایستادگی و پایمردی رهبری بر رأی مردم در انتخابات سال 1388 پاشیده شد تا نهال انتخابات به عنوان ابزار انتقال قدرت در ایران پابرجا بماند. 

این روزها اگر شادی هست، برای طرفداران دولت و اصلاحات، اگر پیروزی و ظفری هست، اگر آنان اصولگرایان را در تهران شکست داده اند، همه اینها در قالب مردمسالاری دینی و از طریق صندوق های رأی و انتخابات بوده است؛ انتخاباتی که سال 88 عده ای خواستند اساس آن را از بین ببرند و شیوه انتقال قدرت در نظام جمهوری اسلامی را به مسیری غیر از رأی و صندوق آرا انتقال دهند.

این روزها و جابجایی های مسالمت آمیز قدرت در جمهوری اسلامی ایران در شرایط منطقه، باید همگان را به این اعتراف وادارد، موجی که قرار بود از ایران آغاز و به سراسر منطقه سرازیر شود، هرچند با غفلت عده ای از ایران آغاز شد، با مدیریت رهبر انقلاب در ایران مهار شد و آن هم چیزی نبود جز پایمردی از رأی مردم و نظام مردمسالار دمکراتیک با همه قواعدش!

این روزها رسم جوانمردی است که همه اعتراف کنند، همه این توفیقات، از پایمردی رهبر انقلاب در سال 88 بر رأی مردم حاصل شده است و اگر نبود آن ایستادگی، شاید این روزها انتخاباتی در این کشور برگزار نمی شد که اصلاح طلب یا اصولگرایی از صندوق های رأی آن بیرون بیاید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹۸
انتشار یافته: ۷۶
بسیار عالی و دقیق
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
من یکی از رای دهندگان به لیست کامل بودم، انتظار دارم منبعد به تعهدات خود عمل کنند، در ضمن چاپلوسی ممنوع و برای دور بعد و آینده اصلاح طلبان از مردم جدا نشوند. هر دوره بعد از رای گرفتن از مردم ، از آنها فاصله میگیرند و به منابع قدرت و پول نزدیک میشود(هر دوگروه یا سابقه خوبی ندارند). همینطور بدانند که مملکن ما افراد شایسته تر زیاد دارد ،اما متاسفانه نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند.پس حداقل سعی کنید خود را به شایستگی آنها برسانید.چرا در مجلس سوئد چند ایرانی است؟آیا یکی از آنها در مجلس ما پذیرفته میشود؟
خیلی بی معنی بود و بی ربط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
کلا از نظر اصلاحاتی جماعت هر که با ما نیست بر ماست و هر نقد و مخالفتی بی معنا و مذخرفه و اصولا این طیف خودشون رو عقل کل و منظق انکار ناپذیر میدونن .
کدوم وری هستید شما؟
اعتراف می کنیم که در اکثر صندوق هایی که رقبای جدی اصولگرایان حذف و رد صلاحیت شدند اصولگرایان پیروز شدند
ولی با این اعترافات بازم اردیبهشت مشخص میشه اصولگرایان مستقلی هم وجود دارند که با اینکه اصولگراها هستند ولی با دولت و مردم همراهند و تندرو ی کمی در این مجلس حضور داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
اقا مهدی لازم به گفتن نیست خودشون قشنگ امار همه چیز رو دارن از من و تو بهتر میدونن . تو شهرستان ها اصلاح طلبی نبود یا بعضی جاها قومی قبیله ای بود اصلا به اصول گرا یا اصلاح طلب بودن کاری ندارن
تابی
چرا جرت وپرت می نویسی!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
بله هر کس بر خلاف نظر شما فکر کنه چرت و پرت میگه و باید بهش توهین بشه دقیقا مثل بچه بازی های سال 88 راستی خدا شکر که این بار رای آووردین وگرنه الان تهران بدون سطل آشغال شده بود و حتما حتما حتما تقلب گسترده شده بود !
مشکل این تحلیل در ندیدن واقعیت هاست تو ندیدن و نشنیدن عمدی است اون روز ها مردم همین مملکت رو اجنبی و ضد نظام و خس و خاشاک خوندن تو اون روز ها واقعیت های ناعادلانه انتخابات رو ندیدین و تو اون روز ها ........
فارغ از هر تعصب و سلیقه ای به راستی مطلب صحیحی است حتی اگر یک درصد فرض بگیریم که در ان سال تخلف و یا تقلبی صورت گرفته بود اگر تصمیمی غیر از آنچه که انجام شد گرفته شده بود شاید بهانه ای بود برای هر دوره تعدادی که از نتیجه ناراضی هستنند و نتیجه را قبول نکنند انوقت تصور کنید چه اتفاقی می افتاد به انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان دقت کنید معلوم نیست تصمیم گیرنده آقای اشرف غنی است یا دکتر عبدالله . بیائیم همه یاد بگیریم هر حرفی را که منطقی است بپذیریم ولو اینکه بر خلاف میل ما باشد. خلاصه اینکه همیشه قانون بد بهتر از بی قانونی است.
رد صلاحیت ها مهمترین حربه دست اصولگرایان و تندروها بود وگرنه اگر رد صلاحیت ها وجود نداشت حتی یک اصولگرا هم رای نمی آورد. در شهرستانهائی که فقط اصولگرایان تائید صلاحیت شده بودند مردم چه باید می کردند ؟ پس نگوئید اصولگرایان رای آوردندبلکه چون اصلاح طلبی نبود وارد مجلس شدند. منتشر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
شما یک شهرستان نام ببر که همه نامزد هاش اصولگرا بودن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
دقیقاً مثل شهر ما ابهر. همه ی اصلاح طلب ها رد صلاحیت شدند. یکی از اصلاح طلب ها از دستشون در رفته بود که اونم بعداً رد صلاحیت شد.
تحلیل درست و دقیقی بود. اگر اتفاقات سال 88 کنترل نمیشد الان یه کشور بحران زده مثل مصر و لیبی بودیم
اصول گراها فکرش رو هم نمی کردن چنین مفتضحانه شکست بخورند، اگه کمترین احتمال رو در مورد شکست می دادند، همین تعداد اصلاح طلب رو هم رد ضلاحیت می کردند، واقعیت رو باید پذیرفت، شما تو این متن داری آسمان ریسمون به هم می بافی که واقعیت رو بر عکس جلوه بدی، واقعیت اینه که مردم از اصول گراها خسته شدن.
خودتی تابناک؟؟؟ !
جریان چیه؟؟؟
به جرات باید به نقش ستودنی رهبر انقلاب در حق الناس بودن ارا جوانمردانه اعتراف کنیم. اما ایا جوانمردی در بین اصولگرایان هست که اعتراف کند داستان انگلیسی بودن کاندیدا ها یک ناجوانمردی در حق مردم و کاندیداهای لیست امید بوده است؟
خجالت بکشید دارید به یک رسانه مثل کیهان تبدیل میشین
اصولگرا گام ماقبل اول رو اشتباه برداشتند. نباید غیر از لیست خودشون کسی رو تایید صلاحت میکردند تا شاید اونجوری رای میاوردند. کاری که تقریبا تو شهرستانها جواب داد. :)))))))))))
بالاخره بعد از مدتها یک تحلیل جانانه و منصفانه در تابناک دیدیم. چشممان روش!! ولی اصلا در جبهه اصلاح طلبان تندرو اعتراف به حقیقت وجود دارد؟ آیا همراه تأکید بر مشارکت در انتخابات گفتند که غلط کردیم قبلا تحریم کردیم؟! با آنکه معنی روشن مشارکت، تأکید بر غلط بودن سیاستها گذشته بود
پاسخ ها
شهرام
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
منفی ها هم جانانه مشخص می کنه که تحلیل درسته یا نه!
چند ماهی هست که موضع گیری های تابناک به شدت عوض شده.

مخصوصا موقع انتخابات و بعد از اون.

این مطلب هم که دیگه گل سرسبدشون هست.

به کجا چنین شتابان؟ داری از مردم فاصله میگری تابناک خان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
رای مردم رای به نظام اسلامیه دوست عزیز .
مطلب خیلی دقیق و بجا بود کاملا درسته ..باید به خواست اکثریت احترام گذاشت و الا اگر بنا به شلوغ کاری و بهم زدن رویه قانونی باشه بازنده های انتخابات در تهران باید شلوغ کنند اتفاقا به ظاهر حمایت و ابزار لازم را بهتر در اختیار دارند. برای خیلی از طرفداران اصولگراها سخته تحمل رای نیاوردن حتی سر لیستشون ..اما همون سال 88 یادمه رهبری بارها فرمودند این روش درستی نیست . قانون داریم سیستم داریم ذر جزئی ترین جزئیات همه چیز پیش بینی شده . و مطابق همین قانون و ابزارهای اجرائی و نظارتی در این کشور یک شخص ثبت نام میشه تایید میشه انتخاب میشه باز صحت انتخابش تایید میشه و اعتبار نامه اش تصویب میشه اونوقت میشه نماینده ملت . آیا همین آدم مثلا چهار سال دیگه رای نیاورد حالا به هر دلیلی ...خودش و طرفداراش بایست شهر را شلوغ کنند؟ یا مردم کم اومدند یا دوستان هم حزبی اش حذف شدند یا ناجوانمردی شده در حقش به نظر خودش یا هر چیز دیگه..راهش اینه که هر روز بیانیه بدند و مردمو جمع کنند و کاسبی ها مختل بشه و دردسر برای نهادهای امنیتی بشه و تمام شبکه های تلویزیونی از عربستانی و اسرائیلی گرفته تا وهابی و کمونیست و سلطنت طلب برنامه های عادیشونو قطع کنند و دستورالعمل خشونت بیشتر صادر کنند؟ عبرت بگیرید درس بگیرید فقط حب دنیا و منم منم و بالاتر دونستن شخص از دیگران و دیگران را بیسواد فرض کردن موجب اون مشکلات شد و حضرت آقا با تدبیر درست حلش فرمودند و این هم یکی از برکاتش که تو این مقاله اومد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
ماهم اگه بی شخصیت بودیم و سطل آتش زدن بلد بودیم و توخیابن عربده کشی الآن میگقتیم تقلب شده!!!
مگه مجری های انتخابات کیا هستن؟
ظاهرا مجریها برنده میشن
در انتخابات 88 حقه های خاصی زده شد که شائبه تقلب رو به وجود آورد که خوشبختانه در دو دوره گذشته جلوی آنها گرفته شد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
کلا حالتون خوب نیست
این نیز بگذرد
سلام اصولگوان در شهرهاي كوچك رأي اوردند كه اصولا در محيط هاي كوچك بيشتر رأي بر اساس قومي و فاميلي و غير حزبي وعقيده اي ميباشد اصلا در ان محيط اصلا حزب وعقيده مطرح نيست
شاید بی ربط باشه ولی از هوش و ذکاوت باهنر خیلی خوشم اومد.

خیلی هوشمند بود. هوشی که هیچ کدوم از این اصولگراهای تهران نداشتن.

قبل انتخابات پاش رو عقب کشید چون که نمیتونست بیاد توی اصلاح طلب ها و از طرفی فهمید که اصولگراها رای نمیارن.
به این میگن سیاست مدار.
واقعا حال کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
آخه مجري انتخابات احمدي نژاد نبود.
نظر دقیقانه و با استحکام منطقی است
جالب اینه که تو این انتخابات موبایل وصل بود اینترنت وصل بود جایی تعرفه کم نیومد؛ولی اون روز ؟؟؟!!!!..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
شاید چون اصولگرا ها اهل زدن زیر میز بازی نیستند. خطری از جانب اونا کشور رو تهدید نمی کنه.
اما اگر اصلاح طلب ها رای نیارن، به فرمان اونور آب شلوغ می کنن
تحلیل جانانه ای بود.... تشکر
تابناک عزیز با عرض پوزش، لطفا سرتان را مثل کبک و خیلی های دیگر زیر برف نکنید! واقعیت را ببنید. هیچ کسی از پذیرش واقعیت ضرر نخواهد کرد.
تابناک آب بریز اونجات که می سوزه خخخ
خالی نبندید تو مشهد- اصفهان - قم کرمان - اهواز همه جا اصلاح طلب داشتید- بهانه نیارید شکست در خارج از تهران را قبول کنید
پاسخ ها
شوکا
| Spain |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
دوست عزیز افولگرا، پیستون اصلی مجلس مربوط به تهرانه. ضمنا توی شهرهای دیگه از جمله لرستان هم مردم با رای شون نماینده های تندرو رو رد صلاحیت کردند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
عزیز اطلاعاتت درست نیست بجز مشهد. یه سر دوباره به منتخبین اصفهان و اهواز بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
ای خدا خدا دو کلمه هم از مادر عروس . ادم های مثل شما فقط یه ویژگی دارن اونم پر رو بودن و پوست کلفتی
تو برخی شهرستان ها اصلا اصلاح طلبی نبود که قابت باشد.اگر بود که اصولگرایان بدبخت شده بودند.البته همین الان هم شهرهای بزرگ کشور را واگذار کردند.
این نشان می دهد اصولگرایان دیگر جرعت کاندید شدن از تهران را ندارند!
مجری انتخابات تاثیر مهمی در برگزاری انتخابات دارد
ایا مجری انتخابات سال ۸۸همانند مجری این انتخابات امانت دار خوبی بود؟!
در اتفاقات سال 88 تحریک های عمدی و رسوایی هایی که احمدی نژاد ایجاد کرد هم خیلی موثر بود یک روی سکه تندروی احمدی نژاد بود و روی دیگر سکه یک براندازی برنامه ریزی شده بود هم احمدی نژاد و کسایی که گفتن تقلب هدفشون نابودی نظام بود.
خیلی برای اصولگراها زشته که توی یه شهر پنجاه تا کاندید اصولگرا باشه و سه تا اصلاح طلب، بعد توی نتیجه انتخابات هر دو تا اصلاح طلبا قبول شن که یکی اصلاح طلبا با یه اصولگرا بره برا دور دوم، اصلاح طلب بعدی هم مستقیم انتخاب شه. اصولگراها باید به سمت مردم برگردن.
يك تحليل آبكي ناشي از جوگرفتگي لحظه اي انتخابات!!!
با عرض پوزش نویسنده ی این مقاله مصداق فردیست که خود را به نادانی (خریت) زده است. چون بسیار روشن است که خودش این حرفها را باور نمی کند و فقط میخواهد تحمیل کند
میشه بگی شهر بزرگه از نظر تو چی هس؟
مشهد؟ اصفهان ؟ شیراز؟ تبریز؟ کرمانشا؟ البرز؟به اینا میگن کلان شهر در این کلان شهر ها که اول شدن. حالا از دید تو شهر بزرگ چی هس خدا میداند
واقعافتنه کران درسال 88به دروغ خسارت زیادی به مملکت وارد کردند.تشکر
اصلاح طلبان مدیون پیام چند ثانیه ای خاتمی هستند این رو نمی فهمید یا خودتون رو به نفهی زدید
خیلی جوانمرد بودند وهستیم که با تمام توهین ها و محدودیت ها و قلع و قمع ها در انتخابات شرکت کردیم ...

انصاف داشته باشید...
تابی خودتی؟!!
واقعا چرند نوشتیا تابی
البته ذکر این نکته بسیار بسیار ضروری است برای منصفین. اقای روحانی با رایی میلیمتری کار رادر دست گرفت وبر پایه برجامی که هیچ معلوم نیست مجلس را اصلاح طلبان تصاحب کردنداین اصلا قابل مقایسه بارکورد 27ملیونی احمدی نجاد نیست.حالا واقعا لازم است بعضی ها از کردار زشتشان در سال88عذر خواهی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
در سال 92 هم وضع شبيه امسال بوده ولي مجري انتخابات متفاوت بود.
چهره های اصلاح طلب تهران شناخته شده بودند و گرنه اونارو هم رد صلاحیت می کردند. برای نظام هزینه زیاد داشت. تازه مردم تهران کمتر از 50 شرکت کردند. اون پنجاه دیگر که رای میدادند حال اصولگرایان حسابی گرفته می شد. اصولگرایان در نهایت 15 تا 20 درصد کل کشور را دارند. این یک واقعیته. چوب لای چرخ دیگران می گذارند که از اون حداکثر بالاتر می رن.
شک نکنید اگه همه لیست اصولگراها رای اورده بود باز میگفتن تقلب شده، زنده باد جنبه سیاسی
با سلام
لطفا در مورد تحلیل نتایج انتخابات چند مورد زیر رعایت گردد
1- رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان بطوریکه در 80 حوزه مطلقا امکان رقابت وجود نداشت و در واقع اصول گرایان بدون رقیب بودند
2- عدم زمان کافی برای تهیه لیست نهایی اصلاح طلبان بدین دلیل که تا دو روز قبل از شروع تبلیغات رسمی هنوز وضعیت صلاحیت بسیاری دیگر که بعدا در لیست قرار گرفتند مشخص نبود
3- عدم وجود چهره های سرشناس در بین کاندیداهای اصلاح طلبان و استفاده از افراد گمنام
4- تبلیغات گسترده و جهت دار صدا و سیما به نفع اصول گرایان
فکر میکنم باید یه بار دیگه واقعیت هارو توی ذهنتون مرور کنید و بعد دست به قلم ببرید...
تابناک جان،
برادر بسیجی اصولگرا؛
نه داداش، اینطور که جنابعالی داستان سرایی میکنی نیست برادر من.
1- اولاً اصلاح طلبان محترم هم مثل شما حضرات اصولگرا «نظام» هستن... ما مردم عادی رهگذر واقعاً نمیفهمیم که چرا شما برادرای اصولگرا اینهمه تلاش میکنید که اینها رو ضد نظام جلوه بدید. بابا دولت هشت ساله خاتمی کجا داشت صدارت میکرد؟؟ خوب تو خود همین مملکت بود دیگه برادر من.
2- شما برادرای اصولگرا هنوز متوجه نشدیدو هنوز متوجه هم نخواهید شد که (نمیگم خودتون) بلکه افکارتون و مهمتر از همه عمکلکردتون دیگه توی این مردم جایی نداره... بابا مردم خصوصاٌ دهه هفتادیها دیگه این طرز تفکر رو نمیخوان برادران...
3- و به جای این همه صغری کبری چیدن، برید بفهمید حرف دل مردم چیه نه مثل این برادرمون حاج وحید یامین پور که اتفاقاً هم دانشگاهی هم هستیم، هی بخوایید آسمون ریسمون به هم ببافید.
به مولا مردم ما آمریکایی نیستن.. من که هنوز مستأجرم و دارم در این مملکت تدریس میکنم و رزقم رو تأمین میکنم به ولای علی آمریکایی نیستم. آمریکایی اون مسئولین اتفاقاً اصولگرایی هستن مه خونه هاشون سونا چکوزی داره و بچه هاشون (خصوصاٌ نسوانشون) هی دارن برای تعطیلات عید میرن سفرای مالزی و ترکیه و اخیراً هم شنیدیم میرن تایلند...
آقایون اصولگرا؛ یه کم خدا پیغمبری فکر کنید... البته اگ تونستید...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
برادر عزیز، شما به خودت نگیر. شما از سر درد گفتی و حرفات درسته، سونا و جکوزی هم که گفتی اصولگرا و اصلاح طلب نداره توی هر دو طیف هستن. مهم جهت گیری که وطنی فکر کنی یا کدخدایی!
فوق العاده منطقی بود
من خودم کسی بودم که سال 88 تو خیابونا بر ضد نظام شعار میدادم...
اما با گذشت زمان الان به همین نتیجه شما رسیدم...
من اعتراف میکنم... حق با اقای خامنه ای بود
اگر سران معترضين را در يك دادگاه علني و با حضور هيئت منصفه محاكمه مي كردند و در آن دادگاه به آنها حق دفاع مي دادند هيچ شبهه اي باقي نمي ماند و بهانه دست كسي داده نمي شد.
ولي ....
مخالفم شدید تابناک با این تحلیل مسخره ات البته با عرض معذرت.
تحلیل خوبی بود. هر چند دوستان بعدا این رو بیشتر متوجه خواهند شد.
نزدیک چهارساله که روزانه بالای بیست بار به سایت تابناک سر میزنم تو این چهارسال مطلب و تحلیل از این افتضاحتر برای حمایت از اصولکرایی ندیدم!!!
این متن رو پاک کنید خیلی سنگین ترید تحلیل گر!!! عزیز
در شهر ما کاندید اصلاح طلب وجود داشت و تحت حمایت دولت لیکن رای نیاورد چون مردم در انتخابات ازادهستند و در شهر مجاور ما هم جنین شد اقایان کل کشور تهران نیست
نویسنده سطور فوق همانگونه که از دم روباه و قسم حضرت عباسش بر می آید باید هم تحلیگر اصولگرایان باشد. مبارکت باشد برادر، مبارکت باشد
صد الله اکبر از نظرات کاربران
بسیار متعجب شدم
مگر قبول ندارید که انتخابات سالم برگزار شده؟ اگر نه پس چرا مشارکت 62 درصدی داشتیم؟ چگونه اصلاح طلبان پیروز شدند؟
در انتخابات سال 88 چرا به دروغ به مردم القا کردند که تقلب شده؟
چرا مردم بازهم همان حرف های سال 88 را میزنند؟
باید توجه داشت انتخابات 7 اسفند و به طور کلی انتخابات در ایران با توجه به حذف حداکثری رقبا بطور ناعادلانه ای برگزار می شه و تا وقتی نظارت دلبخواهی شورای نکهبان هست نتیجه انتخابات برآیند خاسته های واقعی مردم نیست. پیروزی نسبی اصلاح طلبان با وجود شرکت در یک رقابت ناعادلانه بسیار حائز اهمیت می باشد ...
تابی با این رد صلاحیت ها میشه این تحلیل رو گذاشت دیگه نمونه بارزش آقای دکتر علی مطهری با اعتراض صلاحیتش تایید شد ورای بالا هم آورد
روی خودت رو از سمت مردم برنگردون تابناک جان، اعتبار کنونیت به خاطر واقعیت گراییته، لطفا خرابش نکن.خیلی ما بزرگوار بودیم که با وجود رد صلاحیت ها توی انتخابات شرکت کردیم و خیلی محبوبیم که با یک درصد از کاندیدهامون که ناشناخته هم بودن، این حماسه رو آفریدیم. در واقع "فتح التهران" با بعضی دانشجوها رخ داد.
منصف باش جانم.
احسنت براین تجزیه و تحلیل دقیق، امیدوارم آقایان از این واکاوی برای آینده استفاده کنند
واقعا میگن اصلاح طلبا جو گیرن همینه ها

بابا 39 درصد رای آوردید ، همین مقدار رو اگر در اشل بالاتری ببینید نتیجه ش همون انتخابات هشتاد و هشت میشه
یعنی همچنان از اصولگراها عقب ترید ، از ابتدا هم معلوم بوده که اصلاح طلبا تو تهران رای بالایی دارن همانطور که در انتخابات هشتاد و هشت موسوی بیشتر از احمدی نژاد در تهران رای داشت
لیست معتدلین و حامیان روحانی هم که 5 درصد رای آورده این سری که به اضافه شما میشه 44 درصد کل آرا
پس بجای خود تحویل گیری به فکر ریاست جمهوری نود و شش باشید که بدون شک متعلق به اصولگرایی هست چون کلید پرزیدنت روحانی هم شکست و قفلی رو باز نکرد
حالا هزار تا منفی هم بدید اهمیتی نداره
موفق باشید
شورای نگهبان و مجلس خبرگان هردو مثل مجلس مهم هستند و مردم به این واقعیت رسیدند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس