بازدید 9073

جاده هراز مسدود شد

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران گفت: به دلیل ریزش برف و بارش باران در محور مواصلاتی هراز شاهد ریزش سنگ و سنگ‌ریزه از کوه‌های محور مواصلاتی هراز هستیم.
کد خبر: ۵۷۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸ 01 March 2016
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران گفت: به دلیل ریزش برف و بارش باران در محور مواصلاتی هراز شاهد ریزش سنگ و سنگ‌ریزه از کوه‌های محور مواصلاتی هراز هستیم.

علی نوری‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس ، اظهار کرد: به همراه ریزش برف و باران در محور مواصلاتی هراز امروز شاهد ریزش سنگ، قلوه‌سنگ و سن‌ریزه در این محور مواصلاتی هستیم.

وی افزود: با ریزش برف در مناطق بالا دست و بارش باران در مناطق پایین‌دست محور مواصلاتی هراز شاهد موج دیگر سرمای زمستانی در بخش سرد و کوهستانی لاریجان مازندران هستیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران با اعلام اینکه محور مواصلاتی هراز امروز دچار لغزندگی شدید بود، بیان کرد: ریزش سنگ هم در مناطقی همانند پنج‌آب، پیچ ابتهاج، تکاور و پل لاسم گزارش شده است که بلافاصله راهداران برای بازگشایی مسیر، پاک‌سازی و ایمن‌سازی وارد میدان شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه ریزش سنگ و سنگ‌ریزه به صورت مداوم اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون محور مواصلاتی هراز مسدود است.

نوری‌پور با بیان علت انسداد محور هراز، گفت: این محور از شب شنبه تا چهارشنبه به دلیل تعریض در منطقه گزنک و چهارخطه کردن مسیر مسدود است.

وی با اشاره به واژگونی‌های متعدد در این جاده شریانی به واژگونی یک خودروی گران‌قیمت اشاره کرد و ادامه داد: این خودرو در منطقه کهرود دچار حادثه شده و به داخل کانال منحرف شد.

نوری‌پور با تاکید بر اینکه بیش از 10 دستگاه خودروی سبک و سنگین از جمله نیسان، کامیون و کامیونت و دیگر خودروها امروز در محور هراز دچار واژگونی شدند، اظهار کرد: ریزش برف و بارش باران در محور هراز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت شبانه‌روزی در این مسیر به‌ طور کامل در آماده‌باش خدمت‌رسانی هستند، بیان کرد: ماشین‌های سبک و سنگین چون برف‌روب، کامیون حمل نمک، آب‌نمک‌پاش و نمک‌پاش در محور مستقر هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران با اعلام اینکه افرادی که قصد تردد در محور هراز را دارند از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و در مسیر تردد با عوامل راهنمایی و رانندگی، پلیس‌راه، نیروی‌های امدادی و راهداری همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: رانندگان در خودروها وسایل گرمایی و مواد غذایی لازم به همراه داشته باشند و از سیستم گرمایی خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ریزش برف و باران و سست بودن کوه‌های منطقه لاریجان رانندگان از بوق‌زدن‌های بی‌مورد، سبقت نابجا، سرعت بالا و سبقت از راست خودداری کنند، گفت: رانندگان با در اختیار داشتن زنجیر چرخ در مواقع لزوم می‌توانند از آن استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل