بازدید 18278

جزئبات جنایت پیچیده در مشهد

درحالی که 2 برادر کنار مغازه بازی های رایانه ای ایستاده بودند وحید با یکی از دوستانش به نام محمدرضا تماس گرفت و از او خواست برای نزاع با کسی که سعید را کتک زده است به محل «گیم نت» بیاید.
کد خبر: ۵۷۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 29 February 2016
عقربه های ساعت 19 شب شنبه را پشت سر گذاشته بودند که چند جوان وارد یک «گیم نت» در شهرک نوید مشهد شدند.

خراسان در ادامه نوشت: آنان غرق در بازی های رایانه ای بودند که ناگهان چشمان 2 برادر رهگذر به داخل مغازه دوخته شد. سعید درحالی که با اشاره دست جوان 22 ساله ای را به برادرش نشان می داد گفت: او همان فردی است که چند روز قبل مرا کتک زد و زیر چشمانم را کبود کرد! این جمله خشم وحید را نیز برانگیخت چرا که آن ها از حدود 5 روز قبل در پی انتقام جویی از «حسین . د» بودند و حالا او را در «گیم نت» می دیدند.سعید ادعا می کرد چند روز قبل در مغازه نشسته و پاهایم را روی هم انداخته بودم که حسین از آن جا عبور کرد و با دستانش پاهایم را آن طرفتر گذاشت همین موضوع موجب درگیری لفظی بین ما شد و او به همراه دوستش مرا کتک زد!

این گزارش حاکی است: درحالی که 2 برادر کنار مغازه بازی های رایانه ای ایستاده بودند وحید با یکی از دوستانش به نام محمدرضا تماس گرفت و از او خواست برای نزاع با کسی که سعید را کتک زده است به محل «گیم نت» بیاید. محمدرضا هم بی درنگ چماقی را برداشت و به راه افتاد.

چند دقیقه بعد محمدرضا با چماق کنار در گیم نت ایستاد تا کس دیگری وارد مغازه نشود در این هنگام 2 برادر خشمگین که  دشنه ای نیز در دست داشتند وارد مغازه شدند و حسین را که سرگرم بازی های رایانه ای بود با وارد آوردن ضربه ای عمیق به شکمش نقش بر زمین کردند در همین حال (محمد. م) دوست دیگر حسین نیز با ضربه کارد مجروح شد و 3 متهم از صحنه حادثه فرار کردند. خون از شکم حسین بیرون می زد و «محمد. م» نیز از شدت درد و خونریزی به خود می پیچید که مصدومان حادثه با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان رضوی مشهد منتقل شدند اما تلاش پزشکان برای نجات جان «حسین – د» به نتیجه نرسید و این جوان 22 ساله بر اثر عوارض ناشی از اصابت کارد جان سپرد.
بنابراین گزارش، لحظاتی بعد ماموران کلانتری آبکوه به فرماندهی سرگرد شکیبا وارد عمل شدند و ماجرای نزاع منجر به قتل را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. به دنبال دریافت این خبر بلافاصله قاضی سید جواد حسینی درحالی شبانه عازم مرکز درمانی شد که گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی نیز وی را همراهی می کردند.

بازجویی از «محمد- م» مصدوم بستری شده در بیمارستان مشخص کرد نزاع خونین در مغازه بازی های رایانه ای رخ داده است و ضاربان نیز 2 برادر به نام های وحید و سعید بوده اند که به همراه یکی دیگر از دوستانشان در محل جنایت حضور داشتند. دقایق به تندی سپری می شد که کارآگاهان در کنار قاضی ویژه قتل عمد به تحقیق در این باره پرداختند. طولی نکشید که آدرس های متفاوتی از محل های سکونت بستگان نزدیک متهمان در نقاط مختلف شهر به دست آمد اما هیچ یک از آدرس های مذکور نتوانست گرهی از این پرونده جنایی بگشاید.

کارآگاهان گاهی در شرق و گاهی در غرب مشهد سرنخ های موجود را پی گیری می کردند ولی کسی از 2 برادر خبری نداشت. درحالی که جست وجوهای شبانه برای ردزنی ضاربان ادامه داشت، ناگهان خبر دیگری که به پلیس 110 گزارش شد ماجرای این پرونده جنایی را پیچیده تر کرد و بدین ترتیب چند تیم عملیاتی دیگر نیز به فرماندهی سرگرد بزی (رئیس کلانتری کاظم آباد) وارد عمل شدند.

خبر حاکی از آن بود که 2 جوان مسلح به سلاح کمری که مشخصات آن ها با متهمان تحت تعقیب مطابقت داشت، راننده پراید قرمز رنگی را به صورت مسلحانه متوقف و خودروی او را زورگیری کرده اند. این گزارش درحالی حساسیت پرونده جنایی را مضاعف کرد که قاضی سید جواد حسینی دستورات ویژه ای را برای اجرای طرح مهار در مبادی ورودی و خروجی شهر صادر کرده بود. دقایقی بعد اوضاع باز هم وخیم تر شد.

مرد رهگذری که از مرگ نجات یافته بود در تماس با پلیس عنوان کرد: 2 جوان که قصد زورگیری از من داشتند با تهدید اسلحه کلت ،مرا روی زمین انداختند و گلوله ای به سرم شلیک کردند اما گلوله به کنار آسفالت اصابت کرد و من جان سالم به در بردم. گزارش خراسان حاکی است: مشخصاتی که این مرد به پلیس ارائه کرد بیانگر آن بود که عاملان جنایت پس از ارتکاب قتل در گیم نت به سرقت مسلحانه روی آورده اند تا با تهیه پول بتوانند از چنگ قانون بگریزند. قاضی حسینی که تجربه خاصی در پرونده های جنایی دارد برای جلوگیری از وقوع جنایتی دیگر از ماموران انتظامی خواست تا شعاع عملیاتی خود را گسترده تر کنند.نیروهای پلیس که در کنار مقام قضایی انگیزه مضاعفی یافته بودند دامنه عملیاتی خود را به یکی از روستاهای قوچان کشاندند که محل سکونت پدر بزرگ متهمان تحت تعقیب بود.

با صدور دستور قضایی، کارآگاهان فرماندهی انتظامی قوچان نیز وارد عملیات مثلثی شدند اما باز هم توفیقی حاصل نشد تا این که ساعاتی بعد ماموران کلانتری کاظم آباد و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی متهمان را در انتهای بولوار توس و سوار بر خودروی مسروقه ردزنی کردند و آن ها را به محاصره درآوردند. برادران فراری که دیگر راه گریزی نمی دیدند دست به سلاح بردند و لحظاتی بعد صدای گلوله در فضای آرام شهر پیچید. شلیک آن ها موجب شد تا اسلحه پلیس نیز از غلاف خارج شود این گونه بود که با شلیک های متعدد به سوی خودروی دزدان مسلح، وحید با اصابت 2 گلوله مجروح شد اما از سعید خبری نبود او با استفاده از تاریکی شب و فضای ایجاد شده به  نقطه نامعلومی گریخته بود. این گزارش حاکی است: با انتقال وحید به مرکز درمانی، تحقیقات برای دستگیری سعید درحالی ادامه یافت که بعدازظهر روز گذشته پدر وی به اتهام کمک در فراری دادن متهمان و با صدور دستور قضایی بازداشت شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

عملیات 24 ساعته پلیس غروب روز گذشته درحالی وارد مرحله جدیدی شد که هنوز پی گیری سرنخ های موجود برای دستگیری سعید با صدور دستوراتی از سوی قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر