بازدید 10009

اهانت شبکه سعودی MBC به سیدحسن نصرالله

MBC یک شبکه رژیم سعودی درچارچوب طرح حمایت این رژیم ازتروریسم صهیونیستی و تکفیری با تقلید اهانت آمیز از « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان اوج ذلت آل سعود در رویاروئی با محور مقاومت را آشکار ساخت.
کد خبر: ۵۷۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 28 February 2016
 MBC یک شبکه رژیم سعودی درچارچوب طرح حمایت این رژیم ازتروریسم صهیونیستی و تکفیری با تقلید اهانت آمیز از « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان اوج ذلت آل سعود در رویاروئی با محور مقاومت را آشکار ساخت.

به گزارش ایرنا، این اقدام توهین آمیز شبکه سعودی، با واکنش خودجوش شماری زیاد از مردم لبنان به ویژه جوانان مواجه شد و آنها با آمدن به خیابان ها در مناطقی از لبنان از جمله بیروت ، انزجار خود را از آل سعود و سیاست های جنگ افروزانه و فتنه انگیزانه آن در منطقه و لبنان اعلام کردند.

براساس این گزارش، یک هفته بعداز شکست دسیسه های آل سعود برای جنگ افروزی در لبنان با هدف انتقام از ملت و مقاومت و جبران شکست هایش در منطقه به ویژه سوریه ، یمن ، عراق و بحرین متوسل به اهانت به دبیرکل حزب الله لبنان شد.

یک هفته بعداز اعلام تصمیم بی نتیجه رژیم سعودی برای به اصطلاح توقف هبه های تبلیغاتی رسانه ای سه و یک میلیارد دلاری به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان که ناظران آن را از ابتدا « جوهر روی کاغذ» خواندند، این رژیم با همراهی امارات ، بحرین ، کویت و قطر تصمیم گرفتند برای افزایش فشار بر ملت ومقاومت لبنان ، اتباع خود را از لبنان خارج کنند وشهروندان خود را از سفر به لبنان منع کردند.

امارات حتی یک قدم هم جلوتر گذاشت و تعدادی اعضای هیات دیپلماتیکش در لبنان را کاهش داد.
اخراج 90 خانواده لبنانی شاغل در عربستان ، تهدید به توقف پرواز هواپیماهای سعودی به لبنان، خارج کردن دارائی های سپرده شده در بانک های لبنان و متوقف کردن فعالیت شرکت ها و بانک های سعودی در لبنان، تکرار تجربه شکست خورده تحریم علیه سه شهروند لبنانی و چهار شرکت با این ادعا که وابسته به حزب الله هستند و تهدید به قطع کامل روابط از دیگر توطئه ها و دسیسه های آل سعود علیه لبنان در یک هفته گذشته بود تا شاید لبنانی ها دست خود را به نشانه تسلیم کاملا بالا ببرند.

این ها کافی نبود، آل سعود همپیمانان خود در لبنان به ویژه حزب جریان المستقبل به ریاست « سعدالحریری» را وادار کرد تا هرآنچه را که در توان دارند ، برای رویاروئی با محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری به کار گیرند.

سعودی ها به همین منظور سعدالحریری را که سال هاست در چارچوب تبعید خودخواسته در کاخ هایش در ریاض و پاریس زندگی می کند، روانه بیروت کردند و البته حاکمان جدید سعودی پیشتر برای تبدیل او به اطاعت محض همه گلوگاه های اقتصادیش را بستند تا جائی که شرکت او موسوم به « سعودی اوجیه» در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

الحریری از روزی که به بیروت بازگشته تاکنون تنها ماموریتش حمله به محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری به ویژه حزب الله و ایران بوده است و برای تکمیل این ماموریت، امضای طومار همبستگی با آل سعود که « وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی لبنان آن را « سند ننگ» خواند و به جای آن خواستار امضای اخراج « علی عواض عسیری» سفیر سعودی از لبنان به دلیل دخالت هایش در امور داخلی لبنان شد.

الحریری که به دستور سعودی ها نیروهایش را برای اردوکشی خیابانی آماده کرده بود اما با دریافت هشدارهایی از این اشتباه امنیتی خودداری کرد، البته با دستور آل سعود، هواداران خود را در مقابل سفارت سعودی در بیروت برای عذرخواهی به صف کرد.

در این میان حزب الله و همپیمانانش خونسردی خود را حفظ کرده و برای نجات لبنان از بحران و جنگ افروزی که تنها هدف رژیم های سعودی و صهیونیستی را تامین می کرد، تعامل منطقی را در پیش گرفتند و به همین دلیل با مشارکت در دولت برای صدور بیانیه ای که باری بزرگ را از دوش « تمام سلام» نخست وزیر لبنان برداشت، کمک کردند.

البته این بیانیه وزارتی هم مورد قبول سعودی ها واقع نشد زیرا هیچ نشانه ای از عذرخواهی و تصحیح مواضع و سیاست خارجی دولت لبنان مطابق میل آل سعود در آن دیده نمی شد.

سعودی ها می گویند که لبنانی ها باید به خاطر مواضع حزب الله و مواضع « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در اجلاس اتحادیه عرب در قاهره ، اجلاس سازمان همکاری اسلامی در جده و اجلاس هندی – عربی در منامه از آنها عذرخواهی کنند.

آل سعود اعتقاد دارد که جبران باسیل با امضا نکردن بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره و همراهی نکردن با رژِیم سعودی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به آنچه اجماع عربی می خواند، لطمه سختی زده است.

جبران باسیل بعداز جلسه دولت لبنان نشان داد که تاکنون تسلیم این فشارها نشده و گفت که اگر قرار باشد بین اجماع عربی و وحدت ملی یکی را انتخاب کنیم، حتما آن گزینه وحدت ملی خواهد بود.
بسیاری از لبنانی ها به ویژه شیوخ برجسته اهل سنت لبنان هم معتقدند اجماع عربی یک بهانه برای مقابله با مقاومت است زیرا تاکنون شاهد این اجماع علیه تروریسم صهیونیست و تکفیری نبوده اند.

حزب الله حتی برای نشان دادن حسن نیت خود حاضر شد با درخواست « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان همراهی و در بیست و پنجمین دور گفت وگوهای دوجانبه با حزب جریان المستقبل شرکت کند.
براساس این گزارش، آل سعود که تاکنون همه تیرهایش به سنگ خورده است، برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در لبنان به رسانه هایش مانند العربیه و MBC ماموریت داده است تا توهین و اهانت به نمادهای مقاومت به ویژه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله را که دوست و دشمن به ایشان و وعده های صادقش احترام می گذارند، در دستور کار قرار دهند.

در این چارچوب ابتدا شبکه العربیه دست به کار شد که با یک افتضاح رسانه ای، اقداماتش نتیجه عکس داد و به محبوبیت بیشتر دبیرکل حزب الله منجر شد تا جائی که آل سعود خشمگین و عصبانی دستور عزب مدیر این شبکه را صادر کرد.

بعداز این افتضاح رسانه ای، این بار شبکه سعودی MBC در یک برنامه به نام « ساخر» مبادرت به اهانت و توهین به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله کرد.

این بار تعدادی از اهالی برخی مناطق بیروت و دیگر مناطق لبنان از جمله منطقه المشرفیه در ضاحیه جنوبی بیروت، برای اعتراض به این اهانت رژیم سعودی به خیابان آمدند و با راه اندازی کاروان های خودروئی و موتوری به این اهانت واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال تجمع تعدادی از شهروندان در برخی مناطق بیروت در اعتراض به پخش برنامه ای علیه یکی از مرجعیت های سیاسی در یکی از رسانه های تصویری عربی، نیروهای ارتش در این مناطق مستقر شدند و اقدامات امنیتی مناسب را اتخاذ کردند.

در این بیانیه آمده است که اوضاع به حالت طبیعی بازگشته و خسارتی به هیچ یک از اماکن خصوصی و دولتی وارد نشده و نیروهای ارتش برای حفظ امنیت و ثبات مبادرت به ایجاد ایست و بازرسی ها و گشتی زن در منطقه کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر