بازدید 5343

۳۰ درصد تروریست‌های داعش زن هستند

رییس اجرایی کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد روز شنبه تاکید کرد: بیش از 30 درصد از تروریست های خارجی عضو داعش را زنان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۵۷۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰ 28 February 2016
رییس اجرایی کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد روز شنبه تاکید کرد: بیش از 30 درصد از تروریست های خارجی عضو داعش را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا و به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، «ژان پل لابرد» این اظهارات را در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر آن در نیویورک عنوان کرده است.

لابرد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آنچه که تحلیل گران را متعجب کرده این است که، حدود 550 نفر از زنان خارجی به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه سفر کرده اند.

مدیر اجرایی کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد افزود: شمار زنانی که اعضای داعش هستند در برخی از کشورها به حدود 20 تا 30 درصد از کل اعضای آن کشور می رسد که به داعش پیوسته اند.

این مسئول بین المللی افزود: شمار کودکانی که از طریق اینترنت با گروهک تروریستی داعش بیعت می کنند به صورت روز افزونی در حال افزایش است.

وی با اشاره به این که گزارش این سازمان دو مسئله را زیر نظر گرفته است، افزود: بازگشت تروریست های خارجی و همکاری بین المللی در زمینه های مختلف که هیچکدام به سطح مطلوب نرسیده است.

لابرد افزود: اکثریت قریب به اتفاق تروریست هایی که به کشور خود بازمی گردند در هیچ اقدام تروریستی مشارکت نکرده اند، اما تعداد اندکی از آنها هستند که برای شرکت در حملات تروریستی آموزش دیده اند و حملات آنان همچنان که در حملات پاریس مشاهده شد، بسیار مرگبار است.

داعش که مورد حمایت غرب و برخی از کشورهای منطقه است با بهره گیری از رسانه ها، به ویژه شبکه های اجتماعی به طور گسترده در صدد جذب جوانان به ویژه زنان است.

این گروه تروریستی از طریق تبلیغات اندیشه های افراطی خود می کوشد تا با وعده های واهی جوانان غربی را جذب خود کند و در این راه موفقیت نسبتی نیز به دست آورده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر