بازدید 2937
گفتگو

اسدی: هنوز روی حرفم هستم/ شرط و شروطی برای انتخابات ندارم

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می گوید که اگر اعلام رای ایران در انتخابات ریاست فیفا آثار منفی در پی داشته باشد نتیجه چیست و اگر می‌خواستند آرا علنی شود چرا به صورت مخفی اخذ رای کردند؟
کد خبر: ۵۷۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 27 February 2016

نمایندگان ایران که در انتخابات فیفا حضور داشتند به ایران بازگشتند و حالا نظراتشان را در مورد این رویداد بزرگ مطرح کرده اند. دبیرکل فدراسیون فوتبال یکی از افرادی است که اتفاقات چند روز اخیر فیفا را از نزدیک نظاره کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا اسدی که به همراه علی کفاشیان راهی زوریخ شد تا در انتخابات فیفا به عنوان نمایندگان فوتبال ایران حضور داشته باشد، پس از اتمام ماراتن انتخاباتی بین جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان در خصوص مسائل مرتبط با این گزینش، اتفاقات مربوط به فدراسیون فوتبال ایران، انتخابات پیش روی این فدراسیون، موضوع حضورش به عنوان نامزد انتخاباتی و نیز آخرین وضعیت اردویی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با ایسنا مباحثی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانیم.

* ارزیابی‌تان از روند انتخابات ریاست فیفا چیست و اینکه انتخاب جیانی اینفانتینو به عنوان رییس بعدی فدراسیون جهانی فوتبال چه تبعات مثبت یا منفی برای فوتبال ایران به همراه خواهد داشت؟

ما باید به منافع خود در این انتخابات نگاه کنیم، آثار عملکرد رییس جدید فیفا در آینده مشخص خواهد شد و ما باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط چگونه پیش خواهد رفت. مهم نیست که چه کسی به عنوان رییس انتخاب می شود و در راس کار قرار می گیرد، حتی مهم نیست که چه تغییراتی صورت می گیرد بلکه مهم این است که منافع ایران چیست و چه خواسته هایی مدنظر فدراسیون فوتبال ماست. خواسته های ما با تغییر افراد کم یا زیاد نمی شوند و منافع ما دچار جابه جایی نخواهند شد بنابراین به روند انتخابات کاری نخواهیم داشت بلکه مسئله مدنظر ما این است که منافع ملی فوتبال ایران محقق خواهند شد یا خیر. در این برهه نیز معقول این است به کسی رای می دادیم و از کسی حمایت می کردیم که به منافع فوتبال ایران توجه کند.

* تصور می کردید انتخابات به دور دوم کشیده شود؟

بله طبیعی بود که با توجه به نامزدها و نوع حمایت هایی که از آن ها صورت گرفته بود انتخابات به دور دوم کشیده شود. در زمان انتخاب بلاتر هم انتخابات فیفا به دور دوم کشیده شد و با توجه به تعداد بالای رای دهندگان انتظار می رفت که انتخابات این دوره نیز چنین شرایطی را داشته باشد.

* فدراسیون فوتبال ایران در این انتخابات به چه کسی رای داد؟

اگر قرار بود آرا مشخص شود چه نیازی بود رای ها را به صورت مخفی اخذ کنند؟ برای اعلام یک رای باید آثار آن را نیز ببینیم و بسنجیم که آیا علنی کردن رای ارزش این کار را دارد یا خیر؟ اگر اعلام رای برای فوتبال ایران آثار منفی داشته باشد نتیجه چه خواهد بود؟

* علت تغییر نظر فدراسیون فوتبال ایران از شیخ سلمان به اینفانتینو و تردیدهای انتخاباتی به پرونده مناقشه ایران و عربستان و رویه ای که AFC پیش گرفته بود بازمی‌گشت؟

منافع ملی تنها یک مصداق ندارند، بلکه باید مجموع منافع در نظر گرفته شوند. ما به دنبال این هستیم که در فوتبال بین الملل جایگاه خاص خود را پیدا کنیم. ما تنها به یک پرونده و یک مسئله نگاه نمی کنیم و مجموع شرایط و منافعی را که با آن مواجه خواهیم بود در نظر می گیریم.

* به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران نیز اشاره کنیم، پس از حرف و حدیث های مطرح شده از سوی برخی در خصوص حضور یا عدم حضور شما در انتخابات فدراسیون فوتبال، موضع مشخصی در این زمینه اتخاذ کرده اید؟

بنده همان سیاست قبلی خود را در پیش گرفته ام، هنوز در این زمینه به جمع بندی نرسیده ام و همه چیز طی مدت زمان باقی مانده تا پایان ثبت نام انتخاباتی نامزدهای تصدی سمت ریاست فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد. هر زمان که احساس تکلیف کنم در انتخابات حضور خواهم یافت و این همان مسئله ای است که قبلا به آن تاکید کردم.

* عنوان شده بود در صورتی در انتخابات ثبت نام خواهید کرد که علی کفاشیان قید نامزد شدن را بزند، آیا این موضوع صحت دارد؟

من شرط و شروطی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارم. اگر احساس کنم، در انتخابات شرکت خواهم کرد و اگر فضا را به گونه‌ای ببینم که نمی‌توانم کمکی انجام دهم می روم و در جایی خدمت خواهم کرد که مثمر ثمر باشم.

* در مورد محل برپایی تمرینات اردوی تیم ملی که از 24 اسفندماه آغاز خواهد شد خبری دارید؟ هنوز وضعیت این اردو مشخص نیست و گویا کمپ شرایط لازم را ندارد.

ظرفیت و بضاعت مالی فدراسیون فوتبال برای بازسازی کمپ محدود است، با این ظرفیت محدود شرایط همینگونه خواهد ماند. هم اکنون زمین شماره 2 درحال کاشت است اما باید بدانیم این مسئله در مدت زمانی کوتاه قابل حل نیست و حداقل 9 ماه زمان نیاز دارد. ما باید از خرداد ماه کار را شروع می کردیم و حتی اگر همین الان هم شرایط را پیش ببریم باید مدت زمان زیادی را پشت سر بگذاریم تا به شرایط ایده آل برسیم. برای برپایی اردوی خود در تهران با مسئولان 5 الی 6 زمین نامه نگاری کرده ایم و باید ببینیم چه پیش می آید. مگر ما مخالف تیم ملی هستیم؟ مگر این مسئله سلیقه ای است که بخواهیم مخالف تیم ملی باشیم و از تیم ملی حمایت نکنیم؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر