بازدید 3178

عملیات 18ساعته پلیس برای دستگیری دزدان مسلح طلا فروشی ها

کد خبر: ۵۷۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 25 February 2016
5 عضو باند خطرناک سرقت های مسلحانه اخیر از طلافروشی های مشهد در حالی دستگیر شدند که سرکرده باند هنگام شلیک به سوی کارآگاهان، مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و با سقوط از طبقه پنجم یک مجتمع مسکونی، به شدت مجروح شد.

به گزارش خراسان، دادستان مرکز خراسان رضوی که با صدور دستورات ویژه ای برای دستگیری هرچه سریع تر عاملان سرقت های مسلحانه از 2طلافروشی، نظارت مستقیمی بر این پرونده داشت، دقایقی بعد از عملیات متهورانه پلیس گفت: پس از آن که طلافروشان مشهدی با به کارگیری آموزش های پیشگیرانه و رعایت بسته حفاظتی و امنیتی، سبب شدند که 3دستبرد مسلحانه به طلافروشی ها نافرجام بماند، اما باز هم بیست و ششم بهمن، دزدان مسلح با پوشش زنانه وارد یک طلافروشی در منطقه قاسم آباد شدند و حدود 10کیلوگرم طلا را با ایجاد رعب و وحشت در محل حادثه، به سرقت بردند.

قاضی «غلامعلی صادقی» افزود: با توجه به اهمیت ماجرا، بلافاصله کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و قاضی ویژه ای نیز برای تسریع در رسیدگی به این پرونده تعیین شد تا پلیس با به کارگیری همه امکانات موجود و بهره گیری از دستورات قضایی، هرچه سریع تر عاملان ایجاد ناامنی و سرقت های مسلحانه اخیر را دستگیر کند و به پنجه عدالت بسپارد.

 مقام ارشد قضایی مشهد خاطرنشان کرد: به همین منظور جلسات تخصصی و فنی با حضور قاضی پرونده تشکیل شد و همه جوانب این پرونده به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت تا این که چند روز بعد تلاش های کارآگاهان با فرماندهی مستقیم سرهنگ بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به نتیجه رسید و عاملان دستبردهای مسلحانه شناسایی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: با توجه به مسلح بودن متهمان و احتمال درگیری های مسلحانه، عصر سه شنبه گذشته آخرین جلسه تخصصی برای بررسی جوانب این عملیات، با حضور قاضی حیدری و رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی برگزار شد و پس از حدود 3ساعت مباحث عملیاتی و پلیسی که با اظهارنظر افسران زبده آگاهی همراه بود، عملیات مشترک کارآگاهان بخش های مختلف پلیس آگاهی آغاز شد.

 قاضی صادقی گفت: حساسیت موضوع موجب شد تا معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد، برای صدور دستورات ویژه در لحظات حساس درگیری احتمالی، کنار کارآگاهان در این عملیات شبانه حضور یابد. وی اضافه کرد: گروه های عملیاتی با فرماندهی سرهنگ بیدمشکی، در نقاط شناسایی شده استقرار یافتند و حدود ساعت 22 شب، مخفیگاه متهمان مسلح را در منطقه خواجه ربیع و بولواراندیشه قاسم آباد به محاصره در آوردند.

 قاضی غلامعلی صادقی با اشاره به این که 3 عضو این باند خطرناک با تدابیر خاص پلیسی و عملیات های غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: در ادامه نیز سرکرده باند که در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی مخفی شده بود، اوایل صبح روز گذشته با احساس خطر دستگیری قصد داشت با یک رشته طناب خود را از تراس ساختمان به پایین برساند که با کارآگاهان آگاهی رو به رو شد.

او که خود را در محاصره پلیس می دید، دست به سلاح برد و با شلیک گلوله به سوی کارآگاهان و تهدید شهروندانی که در صف نانوایی بودند، خود را از طناب آویزان کرد ولی با اصابت گلوله به  دست چپش، طناب مذکور وزن او را تحمل نکرد و سرکرده باند از طبقه چهارم به پایین سقوط کرد  و از ناحیه کمر و پا نیز آسیب جدی دید.

دادستان مشهد گفت: متهم بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت و در ادامه عملیات نیز یک زن و عضو دیگر باند سارقان مسلح دستگیر شدند و در حالی که خورشید در آسمان مشهد خودنمایی می کرد، عملیات شبانه کارآگاهان پایان یافت وتلاش ها برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با این باند آغاز شد. 

معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد نیز که در کنار کارآگاهان موجب ایجاد انگیزه ای مضاعف برای مبارزه با جرایم خشن شده بود، پس از پایان عملیات دستگیری دزدان مسلح به خراسان گفت: در بازرسی از مخفیگاه سرکرده این باند، 110میلیون تومان دلار، یک قبضه کلت جنگی، 2قبضه سلاح وینچستر، تعدادی قمه و خنجر، اسپری فلفل و ... کشف و 3دستگاه خودروی پراید و پرشیا نیز توقیف شد.

قاضی «حیدری» که به عنوان قاضی ویژه، رسیدگی به این پرونده را به عهده دارد، اضافه کرد: بررسی های مقدماتی نشان می دهد، 5عضو این باند مسلحانه در سرقت از طلافروشی چهارراه ورزش، چهارراه میدان بار و سرقت مسلحانه نافرجام در نزدیکی چهارراه گاز مشهد نقش داشتند که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی و نقش موثر وی در فرماندهی مستقیم این عملیات، تصریح کرد: همکاری کارآگاهان زبده اداره جنایی، عملیات ویژه و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در 18ساعت عملیات ،به دستگیری اعضای این باند خطرناک منجر شد و آنان برای ایجاد امنیت و آسیب نرسیدن به شهروندانی که در محل درگیری مسلحانه حضور داشتند، برای حفاظت از جان مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا این عملیات متهورانه با موفقیت به پایان رسید و عاملان اخلال در نظم و امنیت شهر در چنگ قانون گرفتار شدند.

گزارش خراسان حاکی است: تحقیقات پلیس با صدور دستور قرار بازداشت موقت برای متهمان و کشف جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند که برخی از آنان نیز دارای سوابق سرقت مسلحانه هستند، ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم