بازدید 3775

اخاذی هکر 18 ساله از دختران جوان

کد خبر: ۵۷۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 24 February 2016
هکر 18 ساله که با فریب دختران و سرقت عکس‌های آنها قصد اخاذی داشت، دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، روز‌های پایانی هفته گذشته دختر 17 ساله‌ای با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از دوست خود به اتهام سرقت گوشی تلفن همراهش و انتشار عکس‌هایش شکایت کرد.

وی در اظهاراتش گفت: قصد فروش گوشی تلفن همراهم را داشتم که چند روز پیش دوستم به نام نرگس از طریق تلگرام به من پیام داد یکی از دوستانش قصد خرید گوشی را دارد و از من خواست گوشی را در یکی از محله‌های شهر مشهد به برادرش تحویل دهم تا آن را به خریدار نشان بدهد. اگر مشتری گوشی را پسندید پول آن را به حسابم کارت به کارت می‌کند و در غیر این صورت گوشی را برمی‌گرداند.

وی اضافه کرد: بعد از چند روز با نرگس تماس گرفتم، اما او با اظهار بی‌اطلاعی از ماجرای گوشی تلفن همراه، مدعی شد برایم پیامی در تلگرام ارسال نکرده است. بعد از این تماس از خط نرگس پیام تهدیدآمیزی دریافت کردم که اگر شکایت کنم عکس‌های خصوصی مرا منتشر می‌کند و چند عکس هم از حضور من در جشن تولد دوستم برایم فرستاد.

پس از این شکایت، نرگس احضار شد و ادعا کرد، نمی‌داند چه کسی این پیام‌ها را با تلگرام او فرستاده و گوشی تلفن همراه دوستش را سرقت کرده است. بررسی‌های پلیسی نشان داد، حرف‌های این دختر صحت دارد و فردی تلگرام او را هک کرده است.

جست‌وجوی پلیس برای دستگیری هکر ادامه داشت تا این‌که ماموران ردپای پسر 18 ساله‌ای را در این پرونده کشف و او را در مشهد دستگیر کردند. گوشی سرقتی شاکی نیز در بازرسی از خانه متهم کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به سرقت گوشی شاکی و هک کردن اطلاعات و عکس‌های وی و دوستش اعتراف کرد و گفت: من با دختر 17 ساله‌ای به نام نرگس در تلگرام آشنا شدم و خودم را مهندس و از خانواده‌ای پولدار معرفی کردم. ارتباط تلگرامی‌مان ادامه داشت تا این‌که تلگرام او را هک کرده و به اطلاعات تلفن همراه و نیز عکس‌هایش دست یافتم. بعد از آن به جای او با دوستش تلگرامی حرف می‌زدم و پیام می‌فرستادم.

وی تصریح کرد: شاکی به تصور این‌که با نرگس چت می‌کند، عکس‌های جشن تولد دوست مشترکشان را برایم فرستاد.

در مرحله بعدی برای این‌که بتوانم از آنها اخاذی کنم، گوشی شاکی را به بهانه این که برایش مشتری پیدا کرده‌ام از او تحویل گرفتم و بعد اطلاعات و عکس‌های آن را سرقت کردم و تعدادی از عکس‌های او را در جشن تولد دوستشان در تلگرام منتشر کردم تا با این ترفند از هر دوی آنها اخاذی کنم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف هکر سارق، برای او قرار قانونی صادر شد.

وی به مردم بویژه دختران نوجوان و جوان هشدار داد فریب افراد را در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی نخورند و براحتی به آنها اعتماد نکرده و عکس‌ها و اطلاعات خود را برای دیگران ارسال نکنند. همچنین مراقب باشند تا تلگرامشان هک نشود و مورد سوءاستفاده افراد اخاذ قرار نگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر