بازدید 3923

حرف های زنانه یک کاندیدا درباره ورود بانوان به ورزشگاه ها

درخشش دختران ایران در المپیک پیش روی ورزش ایران نشان از شعار تبلور اراده یک زن ایرانی دارد.
کد خبر: ۵۶۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 20 February 2016
روزنامه گل نوشت:درخشش دختران ایران در المپیک پیش روی ورزش ایران نشان از شعار تبلور اراده یک زن ایرانی دارد.

 سیده فاطمه حسینی، کاندیدای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه باید نشاط در فضای عمومی جامعه بسط و تعمیق داده شود، گفت: من از نسلي هستم که دخترانش مدال آوران جهاني براي کشورم هستند و يک دختر از نسل سوم انقلاب پرچمدار تيم قهرمان ايران هميشه سرافراز، در المپيک سال آينده خواهد بود. دختران اين نسل توانستند «اراده يک زن ايراني» را نه فقط در چارچوب هاي کشورم که در جهان به منصه ظهور درآورند.

وی تصریح کرد: هم نسلی‌های من توانستند نشان دهند که ورزش براي زنان فقط در حصار ديوارهاي مدارس مجاز شمرده نمی‌شود بلکه «مدال هاي جهاني» را مي توان در گردن دختران هم ديد. دختراني که از حداقل امکانات و منابع مالي برخوردار بودند اما بيش از حدي که به آنها امکانات داده شد، درخشيدند.

این کاندیدای جوان اصلاح طلب ادامه داد: باعث افتخار است که هم نسل دختراني چون «زهرا نعمتي» هستم که حتي صندلي چرخدار هم مانع از ورودش به المپيک نشد و اراده «زنانه اش» او را تا مرز شکستن رکورد کساني پيش برد که روي دو پايشان، کمان مي کشند. زناني همچون نيلوفر اردلان و الهه احمدي هستم که به عنوان «يک مادر»، قهرمان ورزشي هم هستند. زناني که نشان دادند، وظيفه شان فقط فرزند آوري نيست و مي توان هم کوبانوي خانه بود و هم قهرمان کشور.

وی با اشاره به اینکه دغدغه زنان کشورم را دارم، خاطرنشان کرد: دغدغه زنان ایران فقط ورود به ورزشگاه ها نيست، آنها فضاي «امن» براي حضور در عرصه ورزش مي خواهند. عدم فرهنگسازي لازم براي حضور زنان در مجامع ورزشي و عدم باور به توانمندي آنهاست که نااميدشان کرده و گرنه وقتي با اراده زنان درهاي المپيک گشوده شد، درهاي ديگر را هم مي توان گشود.

حسینی با بیان اینکه فقط بايد همه دست به دست هم دهيم و اول براي اين حضور اعتمادسازي کنيم و بعد فضاسازي، گفت: آن هم به دور از جنجال هاي سياسي و رسانه اي. بايد اول محيطي امن براي زنان فراهم کنيم تا تمامي آنها که به حق نگران حفظ حرمت زنان هستند، اعتمادشان جلب شود. بايد ضمن حفظ رعايت «اصول شرعي»، در چارچوب قانون، زنانمان را در جايگاهي قرار دهيم که لايق آن هستند.

وی افزود: قهرماني ما در عرصه هاي ورزشي از «ورزش هاي تک نفر» همچون کشتي و وزنه برداري به «ورزش هاي تيمي» همچون فوتسال و واليبال رسيده است. اين نشان مي دهد که فرهنگ «کار جمعي» و «عملکرد تيمي» در حال نهادينه شدن است. مردم ما به اين باور رسيده اند که اگر دست به دست هم دهيم مي توانيم به پيشرفت هاي بيشتري دست يابيم.

جوانترین بانوی کاندیدای اصلاح طلبان خواستار آشتی با صندوق‌های رای شد و گفت: پس بيايد حال که در آستانه دو انتخابات بزرگ و اساسي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري قرار داریم، دلخوري ها را کنار گذاشته و با صندوق هاي راي آَشتي کنيم. بايد همه با هم در اين عرصه حضور داشته باشيم تا نمايندگان واقعي ملت را به مجلس بفرستيم. نمايندگاني که کف آرايشان از سقف آراي ادوار گذشته مجلس بيشتر باشد و مجلسي تشکيل دهيم که واقعا «عصاره فضايل ملت» باشد.

وی تصریح کرد: اميدوارم به عنوان جوانترين بانوي کانديداي اصلاح طلب به مجلس راه يابم تا هم تبعيض در تخصيص امکانات ميان رشته هاي مختلف ورزشي را مرتفع کنم و هم به تبعيض جنسيتي ميان زنان و مردان در عرصه ورزش پايان دهم. ضمن احترام به فوتباليست هاي خوشنام و قهرمان کشور، بايد بگويم که ورزش فقط «فوتبال» و «کشتي» نيست، بايد به ورزشکاران ديگر رشته هاي ورزشي نيز اعتبار بخشيد و امکانات در اختيار آنان قرار داد تا آنها هم بتوانند خودشان را نشان دهند.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه پرداخت پاداش و بذل توجه به ورزشکاران بايد به دور از هرگونه تبعيضي باشد، افزود: اميدوارم روزي برسد که مهمترين نگراني در عرصه ورزش موضوع خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس و واگذاري اش به چهره اي خوشنام و به دور از رانت نباشد! بلکه در آينده نزديک به جايي برسيم که به جاي ارسال هيات هاي چند ده نفره به المپيک، صدها زن و مرد قهرمان را راهي مسابقات جهاني کنيم و بدرخشيم.

سیده فاطمه حسینی با اشاره به اینکه باید به روزهايي برسیم که ديگر نيمي از زنان کشورمان از فقر حرکتي رنج نبرند، گفت: متاسفم که تا کنون فرهنگسازي لازم براي حضور زنان در عرصه ورزش نشده است. اما اگر بخواهيم اين فرهنگسازي را در خانه ملت دنبال کنيم بايد به زناني راي دهيم که تنها وظيفه يک زن را فرزند آوري ندانند و به توانمندي زنان در تمامي عرصه هاي اجتماعي و سياسي و ورزشي باور داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی