بازدید 7951

دعوت انتخاباتی دو مرجع تقلید

ایت عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی مردم را به حضور حداکثری درانتخابات دعوت کردند آیت الله مکارم شیرازی گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که قدرت و اقتدارش در گرو حمایت همه جانبه مردم از آرمانهای آن است که نمونه مهم آن شرکت در راهپیمایی و انتخابات های متعدد است.
کد خبر: ۵۶۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 17 February 2016
ایت عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی مردم را به حضور حداکثری درانتخابات دعوت کردند
آیت الله مکارم شیرازی گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که قدرت و اقتدارش در گرو حمایت همه جانبه مردم از آرمانهای آن است که نمونه مهم آن شرکت در راهپیمایی و انتخابات های متعدد است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه، با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات موجب افزایش قدرت نظام در دنیا میشود، بر حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفند تاکید و گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که قدرت و اقتدارش در گرو حمایت همه جانبه مردم از آرمانهای آن است که نمونه مهم آن شرکت در راهپیمایی و انتخابات های متعدد است که خشم دشمنان را در پی داشته است.
وی با بیان اینکه دلخوری از برخی نهادها نباید مانع شرکت در انتخابات باشد افزود: کسانی که با نظام رابطه درستی ندارند بخاطر اعتلای کشور در این امر مهم شرکت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی وجود خط قرمز های شرعی را مهمترین تفاوت دموکراسی غربی و اسلامی دانست و گفت:در دموکراسی غربی افراد با حمایت صاحبان قدرت در انتخابات پیروز می شوند و همین موضوع باعث افزایش شکاف طبقاتی در جوامع غربی و بویژه آمریکا شده است، اما در دموکراسی اسلامی انتخاب افراد باید بر اساس شایستگی آنان وبدون در نظر گرفتن جناح بندی های سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است در داخل کشور هم، برخی نامزدها با حمایت جریانها و نهادهای خاصی در انتخابات پیروز شوند، آنرا انحراف از اصول اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از واژه تبلیغ در انتخابات درست نیست چرا که تبلیغ به معنای غلو کردن و بزرگنمایی است در حالی که نامزد انتخابات باید به معرفی و تبیین برنامه های خود بپردازد.

آیت الله مکارم شیرازی پرهیز از اسراف، ندادن وعده های غیر عملی، داشتن نیت الهی برای نامزدی در انتخابات و پرهیز جدی از تخریب رقبا را از مهمترین اصول یک رقابت سالم انتخاباتی بر شمرد و گفت: نباید مردم را نسبت به آینده مایوس یا بیش از اندازه امیدوار کرد اما باید این مسئله به طور کامل در جامعه تبیین شود که، افتخارات نظام اسلامی از مشکلاتش به مراتب بیشتر است و با وجود بحرانهای کنونی منطقه و دنیا، امنیت را برای مردم به ارمغان آورده است.

همچنین آیت الله نوری همدانی در جلسه درس خارج  که در مسجد اعظم قم برگزار شد، حضور در انتخابات را وظیفه ملی و دینی افراد دانست و تاکید کرد که ملت ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رأی، همدلی و عظمت خود را به رخ جهانیان می کشند.
 آیت‌الله نوری همدانی  انتخابات را آزمون و امتحان بزرگ ملت و نظام اسلامی دانست و گفت: هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و مردم باید حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: برای اثبات عظمت، بیداری و وحدت و همدلی خود باید در انتخابات شرکت کنیم و این مساله را به جهانیان نشان دهیم، همه مردم ایران در انتخابات شرکت کنند، هر کس که صلاحیت قانونی برای رای دادن دارد نباید در این زمینه تعلل به خرج دهد.
این مرجع تقلید تاکید کرد: حضور در پای صندوق های رأی یک وظیفه ملی و دینی است؛ ما معتقدیم دین از سیاست جدا نیست و همان گونه که نماز و روزه بر ما واجب است، شرکت در انتخابات نیز واجب است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: رشد فرهنگی و سیاسی ما اقتضا می کند که همه در انتخابات شرکت کنیم، علما و روحانیان نیز ضمن این که خودشان حضوری گسترده در انتخابات خواهند داشت مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات تشویق و ترغیب کنند

تعداد بازدید : 27
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی