بازدید 4110

شناسایی دومین مورد انتقال ویروس زیکا در چین

اولین مورد ابتلا به این بیماری یک هفته پیش تایید شد که فرد مبتلا سفری به مناطقی در آمریکای جنوبی داشته است.
کد خبر: ۵۶۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 16 February 2016
مسئولان اداره ملی بهداشت و کمیسیون تنظیم خانواده چین از شناسایی دومین مورد انتقال ویروس زیکا در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، اولین مورد ابتلا به این بیماری یک هفته پیش تایید شد که فرد مبتلا سفری به مناطقی در آمریکای جنوبی داشته است.

اداره ملی بهداشت چین روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که دومین مورد انتقال ویروس زیکا نیز توسط یکی دیگر از شهروندان این کشور که از ونزوئلا به کشور باز می گشت، شناسایی شده است.
بر اساس این گزارش، فرد مبتلا زمانی که وارد فرودگاه «بایون» در شهر «گوانگجو» می شود توسط ماموران اداره بهداشت شناسایی و به بیمارستان منتقل می شود.

گفته شده که فرد یاد شده سه سال در کشور ونزوئلا اقامت داشت و به هنگام بازگشت از سرگیجه، سردرد و تب بالای 38 درجه رنج می برد.

اداره ملی بهداشت و کمیسیون تنظیم خانواده چین همچنین در اطلاعیه خود اعلام کرد که اولین فرد مبتلا به این بیماری روز شنبه گذشته پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده است.
شین هوا، خبرگزاری رسمی چین نیز در گزارشی خاطرنشان کرده است که با توجه به آب و هوای زمستانی در اکثر نقاط این کشور و برودت هوا، احتمال شیوع این بیماری در نقاط مختلف چین چندان جدی به نظر نمی رسد.

 ثبت اولین مورد بیماری زیکا در روسیه


رسانه های روسی نیز از نخستین مورد بیماری زیکا در روسیه خبر دادند که در مسکو ثبت شده است.

رسانه های روسی ازجمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه اعلام کردند: فرد مبتلا به بیماری زیکا از گردشگران روس است که به تازگی از جمهوری دومنیکن به روسیه بازگشته است.

سازمان فدرال نظارت بر سلامتی روسیه اعلام کرد: فرد بیمار در زمان حاضر در قرنطینه بسر می برد و حال عمومی وی رضایتبخش است.

علاوه بر آن اعضای خانواده فرد بیمار که مدتی هم در تماس بوده تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته اند. هنوز علائو و آثار بیماری زیکا در این افراد دیده نشده است.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته از امکان شیوع این ویروس در آفریقا و آسیا ابراز نگرانی کرده بود.

ویروس زیکا یک ویروس قابل انتقال از پشه است که برای اولین بار در سال 1947 در اوگاندا در گونه ای از میمون ها به نام «رزوس» از طریق یک شبکه نظارت بر تب زرد شناسایی شد و برای اولین بار در انسان سال 1952 در اوگاندا و تانزانیا دیده شد.
در حال حاضر، برزیل میزبان اصلی این ویروس است.

وزارت بهداشت کلمبیا نیز از ابتلای بیش از دو هزار و 100 زن باردار کلمبیایی به این ویروس خبر داد و انتظار دارد 700 هزار نفر از مردم به این بیماری مبتلا شوند.

برزیل با سه هزار و 700 مورد کوچکی مغز (میکروسفالی) بدترین شرایط را بین کشورهایی دارد که ویروس زیکا در آنها شیوع پیدا کرده است.
در حال حاضر هیچ درمان و واکسنی برای این عارضه وجود ندارد و بهترین روش، پیشگیری از تماس با پشه ناقل بیماری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل