بازدید 11521

چگونه از التهاب ریه پیشگیری کنیم؟

کد خبر: ۵۶۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 13 February 2016
یک فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی گفت: بهترین راه جلوگیری از ابتلا به عفونت و التهاب بافت ریه، رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا است.

به گزارش ایسنا، دکتر حانیه راجی اظهار کرد: التهاب بافت ریه، یک یا دو طرف قفسه سینه را درگیر می‌کند و معمولا در اثر عفونت ایجاد می‌شود؛ این بیماری در افراد مسن و کودکان کم‌سن خطرناک است.

وی ادامه داد: تب و لرز، کم اشتهایی، سردرد، درد قفسه سینه، سرفه، تنگی نفس و تنفس سریع و سطحی از علائم بیماری التهاب بافت ریه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بیماری آنفلوآنزا مبتلایان را دچار عفونت ریه و عوارض مغزی، قلبی عروقی، تورم مغز و نیز تورم سطح داخلی مخاط قلب کرده و در مواردی منجر به مرگ بیماران نیز می‌شود. بهترین روش مقابله با عوارض بیماری التهاب ریه، رعایت بهداشت فردی و واکسینه کردن افراد در برابر بیماری آنفلوآنزا است.

راجی گفت: بر این اساس پزشکان، اواخر شهریور و اوایل پاییز را به عنوان زمان مناسب برای تزریق واکسین آنفلوآنزا توصیه می‌کنند.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا به شدت واگیردار است، افزود: رعایت نکردن بهداشت، سرفه و عطسه در فضای باز، دست دادن، بوسیدن و همچنین استفاده مشترک از لیوان و ظروف سبب انتقال این بیماری شده و در مکان‌هایی که اصول اولیه بهداشت فردی رعایت نمی‌شود، شیوع بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: در صورت ابتلا به سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی ضروری است نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنید تا از انتقال عوامل بیماری زا به افراد مستعد بیماری پیشگیری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر