بازدید 3932

اعلام زمان آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان

نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری می توانند از روز 22 بهمن تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند.
کد خبر: ۵۶۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 10 February 2016
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری می توانند از روز 22 بهمن تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، سیامک ره پیک بعدازظهر چهارشنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی افزود: نامزدهای انتخابات تا روز قبل از انتخابات مجاز به تبلیغات هستند.

وی ادامه داد: نتیجه کتبا دیشب به وزارت کشور اعلام شد. 161 نفر را به عنوان تایید صلاحیت نهایی به وزارت کشور اعلام کردیم، به داوطلبان هم ابلاغ شده که تبلیغات خود را آغاز کنند.

**تبلیغات خبرگان تا روز قبل اخذ رای مجاز است


ره پیک در خصوص روند تبلیغات نامزدهای خبرگان هم گفت: تایید صلاحیت شدگان می توانند از روز 22 بهمن تبلیغاتشان را بر اساس ضوابط قانونی آغاز کنند، با رعایت حدود می توانند تبلیغات کنند و تا روز قبل از اخذ رای مجاز هستند که تبلیغات خود را ادامه دهند.

وی در عین حال در خصوص روند بررسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مراحل آن اظهار داشت: بعد از بررسی اولیه که در شورای نگهبان صورت گرفت چند کار انجام شد؛ رسیدگی به اعتراضات کسانی که در مرحله قبل از بررسی شورای نگهبان عدم احراز و یا عدم تایید اعلام شده بودند؛ صورت گرفت.

ره پیک توضیح داد: در این مرحله حدود 147 نفر کسانی بودند که صلاحیت آنها در مراحل قبلی تایید شده بود اما در شورای نگهبان بنا بر استنادات جدیدی که واصل شده بود صلاحیت آنها رد شد.

وی گفت: اینها کسانی هستند که بعد از مرحله رسیدگی شورای نگهبان می توانستند جداگانه اعتراض کنند؛ هم اینک در مرحله بررسی اعتراضات این افراد هستیم که اصطلاحا به آنها رد ابتدایی گفته می شود و پرونده ها آماده شده و در اولین فرصت ممکن رسیدگی ها آغاز و نتیجه در موقع مقرر اعلام خواهد شد.

ره پیک در خصوص روند تایید صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی هم گفت: کسانی که بعد از این مرحله تایید صلاحیت می شوند و یا کسانی که مجموعا در مرحله قبلی و این مرحله تایید صلاحیت شده اند می توانند تا یک هفته قبل از روز ماقبل اخذ رای تبلیغات داشته باشند و مطابق قانون انتخابات مجاز هستند نظرات و شایستگی خود را اعلام کنند تا تا ملت شریف انتخاب کرده و در روز اخذ رای به آنها رای دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار