بازدید 22980

دیوار مهربانی به کتاب رسید

این بار مردم فرهنگ دوست شهرستان چرداول در استان ایلام روش جدیدی را برای تقسیم مهربانیها آن هم برای کمک به فرهنگ کتاب وکتابخوانی کلید زدند،ایده ای نو برای تقویت فرهنگ کتاب ونشر آن در بین خانواده ها،به این معنا که کتاب های مازاد بر روی این دیوار گذاشته می شوند تا با نذر کتاب و با شیوه ای متفاوت مهربانیها را با همشهریان خود تقسیم کنند.
کد خبر: ۵۶۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 06 February 2016
ماههاست که سخاوت ایرانیها بر دیوارهایی از جنس  احسان وبخشندگی وبرای تقسیم مهربانیها نقش می بندد وهر هفته وهر ماه شاهد ایجاد دیوارهایی از نوع مهربانی در نقاط مختلف کشور هستیم تا مهربانیها در خفا تقسیم شوند ؛شاید نیازمندی آبرومند بتواند به دور از چشم دیگران از طریق این دیوارها نیاز خود را برآورده کند.

به گزارش تابناک ایلام، حتما تاکنون از طریق سایتهای خبری و شبکه های اجتماعی نام "دیوار مهربانی " را شنیده باشید،دیوارهایی که بر آنها مهربانی نقش می بندد ودستان سخاوتنمدی بدور از چشمان دیگران ،پوشاک مازاد خود را بر دیوار می آویزند تا ازاین طریق ودر فصل سرما نیازهای هموطن نیازمندی را برآورده کرده باشند.

همین چند ماه پیش بود که برای اولین بار در سطح کشور دیواری برای تقسیم مهربانی‌ها در شهر ایلام شکل گرفت وبه سرعت در فضای مجازی منتشر شد و با بازتاب وسیعی روبرو شد واین موضوع آنچنان موثر واقع شد که به عنوان یک فرهنگ جدیدوفراگیر برای کمک به نیازمندان در سطح کشور در فرهنگ کمکهای همنوع دوستانه مردم ایران نقش بست ورفته رفته نقاط فراوانی از کشور را فراگرفت.

اما اینبار مردم فرهنگ دوست شهرستان چرداول در استان ایلام روش جدیدی  را برای تقسیم مهربانیها آن هم برای کمک به فرهنگ کتاب وکتابخوانی کلید زدند،ایده ای نو برای تقویت فرهنگ کتاب ونشر آن در بین خانواده ها،به این معنا که کتاب های مازاد بر روی این دیوار گذاشته می شوند تا با نذر کتاب وبا شیوه ای متفاوت مهربانیها را با همشهریان خود تقسیم کنند.


رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد  :هدف از ایجاد دیوار مهربانی ویژه کتاب، اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده و احیای سنت حسنه اهدای کتاب است .

نورالله عباداللهی گفت:با این کار مردم کتابهایی را که  در اختیار دارند و احیانا خوانده اند و در کنج قفسه های منازل و ادارات خاک می خورد در اختیار نیازمندان  و کتابخوانان به صورت رایگان و امانی  قرار میدهند.علاوه بر این کتابهایی را که نیاز دارند بردارند و بعد از خواندن برای استفاده دیگران باز گردانند.

عباداللهی افزود:این طرح می تواند اقدامی موثر در ترویج کتابخوانی و مطالعه در جامعه باشد،انشااله در کوتاهترین زمان ممکن این روش در سطح تمام محلات وشهرهای استان وحتی کشور اجرایی شود.

نیازهای روحی انسانها کمتر از نیاز های جسمی نخواهد بود ،بی شک این روش اثر گذار فرهنگی در آینده ای نه چندان دور بعنوان یک فرهنگ نوینی از احسان ونیکوکاری که تقویت بنیه های فرهنگی کشور را بدنبال دارد در سراسر سرزمین فرهنگ دوست ایران اسلامی فراگیر خواهد شد .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳
احسنت !!!!!!!!!!!!!!!
این دیوار کتاب به نفع خریداران ضایعات کاغذ تموم میشه
ورمیدارن بجای کاغذ باطله میفروشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
فقط قسمت منفیشو نبین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
این طوری نیست . اینجا کسی را ندیده ام کتاب بخره و برای خمیر کردن . این کار مورد استقبال عامه مردم قرار گرفته و همه مردم کتابهای خود را از این طریق به اشتراک می گذارند.
دست مریزاد
فرامرز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
ضایعات کاغذ خریدار نداره. من یه مقدار داشتم، هرچی به این ضایعاتی ها التماس کردم بیان مجانی بردارن، هیچکس نخواست. آخر خودم با کلی زحمت بردم یه جا سر به نیست کردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
باید فرهنگ سازی بشه و بالاخره این جور کارهای فرهنگی شروعش با این جور چیزها هم هست
ديگر نگوييم ايلام استان محروم - اين كار ايلاميها نشانه اي از رشد و توسعه فرهنگي انان است . آفرين بر ايشان .
تو شیراز هم با عنوان دیوار نگرش علاوه بر کتاب نوشت افزار هم میزارن
چقدر خوب میشد دیوار مهربانی وام هم راه می‌افتاد؛
دیوار مهربانی از ایلام کنار دانشگاه آزاد برای اولین بار شروع شد در ایران اولین دیوار مهربانی کتاب هم در ایلام شد درود
این حس نوع دوستی خدا کند درایران گسترش و نهادینه شود و مردم ایران نیز به خوبی از آن بهره حداکثری ببرند
دربندرعباس هفته گذشته شاهد این دیوارمهربانی کتاب بودیم
ای ول ایلامیهای عزیز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل