بازدید 8632

پیگیری شناسایی علل و عوامل وقوع فاجعه منا

نمایندگان کمیته‌های مردمی پیگیری فاجعه منا از شش استان کشور با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و درباره درخواست‌های خانواده های این جان باختگان گفت و گو کردند.
کد خبر: ۵۶۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 31 January 2016
نمایندگان کمیته‌های مردمی پیگیری فاجعه منا از شش استان کشور با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و درباره درخواست‌های خانواده های این جان باختگان گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در این دیدار با تأکید بر اینکه تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور نمایندگان کشورهایی که بیشترین آسیب را در فاجعه منا متحمل شدند در دستور کار بعثه و سازمان حج قرار دارد، اظهار داشت: علل و عوامل وقوع حادثه منا با استفاده از اظهارات شاهدان عینی و حقوقدانان ورزیده در حال پیگیری است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: گزارش اظهار نظرهای حجاج سایر کشورها برای تهیه مستندات و ارائه در مجامع عمومی و بین المللی و پیگیری های حقوقی درحال جمع آوری است و تاکنون بیش از پنج هزار دقیقه مصاحبه از شاهدان این حادثه تهیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین از تشکیل کارگروهی از حقوقدانان بمنظور بررسی علمی و حقوقی فاجعه منا خبر داد و افزود: نتایج جلسات این کارگروه قرار است طی 3 تا 4 ماه آماده بهره برداری شود.

نماینده ولی فقیه تأکید کرد: ما علاوه بر وظیفه قانونی از نظر شرعی و عاطفی خود را مدیون حجاج می دانیم و تلاش داریم به جایی برسیم که حادثه منا هیچ لایه پنهانی نداشته باشد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه کمیته های مردمی پیگیری فاجعه منا، بعثه و سازمان حج مکمل یکدیگرند، اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری حادثه منا نباید به فراموشی سپرده شود و ما این مسیر را با کمک شما دنبال خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته برای پیگیری درخواست خانواده ها پرداخت وگفت : مطالبات خانواده ها در حال پیگیری است و بدین منظور گفتگوهای متعددی با دادستان کل کشور ، معاون کنسولی وزارت امور خارجه و رئیس سازمان امور مالیاتی انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به راه اندازی کانال مهاجران الی الله در نرم افزار تلگرام برای انعکاس اخبار مرتبط با فاجعه منا از خانواده ها خواست: بیوگرافی و تصاویر جان باختگان خود را برای تهیه مجموعه ای مستند در اختیار بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت قرار دهند تا به عنوان سندی ماندگار چاپ و نگهداری شود.

در این دیدار نمایندگان کمیته های مردمی شش استان فارس، بوشهر، کردستان، آذربایجان غربی، مازندران و گیلان با طرح درخواست‌های خانواده‌های جان باختگان فاجعه منا، اینگونه دیدارها را در تسکین آلام خانواده ها مفید و موثر ارزیابی و تصریح کردند: معتقدیم بعثه و سازمان حج در پیگیری فاجعه منا کوتاهی نکردند و آمادگی داریم در کنار شما برای زنده نگاه داشتن ابعاد مختلف این فاجعه همکاری کنیم.

مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار انتقال تجربیات کمیته های مردمی پیگیری فاجعه منا در استان ها به یکدیگر را مفید ارزیابی و تأکید کرد: جلسات این کمیته ها با مدیران استانی سازمان حج و زیارت برای پیگیری و حل و فصل مسائل خانواده ها باید بطور منظم تشکیل شود و مواردی که در استان ها قابل حل نباشد، قطعا از طریق مرکز پیگیری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر