بازدید 5634

ده کیلومتر از بزرگراه لاذقیه-حلب پاکسازی شد

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت موفق شدند 10 کیلومتر از بزرگراه اصلی لاذقیه ـ حلب را در شمال غرب سوریه به طور کامل آزاد کنند.
کد خبر: ۵۶۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 31 January 2016
ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت لبنان پس از پاکسازی روستای «مزین»، 10 کیلومتر از مسیر بزرگراه لاذقیه ـ حلب را پاکسازی کرد که برای ارسال تجهیزات و اعزام نیرو به مناطق مرکزی اهمیت بسیار دارد.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت موفق شدند 10 کیلومتر از بزرگراه اصلی لاذقیه ـ حلب را در شمال غرب سوریه به طور کامل آزاد کنند.

این اقدام مهم پس از پاکسازی مناطق وسیعی از حومه شمالی استان لاذقیه و نزدیک شدن به شهرک راهبردی «کنسبا» انجام شد؛ شهرکی که یکی از آخرین و مهم‌ترین مراکز تجمع عناصر تروریستی در شمال لاذقیه است.

به گزارش فارس، این مسیر ارتباطی به عنوان راه اصلی برای ارسال تجهیزات و اعزام نیروها به مناطق مرکزی دارای اهمیت است.


به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله پس از پاکسازی روستای «مزین» در تلاش هستند ارتفاعات «جبل الروس» را نیز به کنترل خود درآورند.

ارتفاعات جبل الروس اشراف کاملی بر شهرک کنسبا دارد و در صورت تسلط نیروهای سوری بر این ارتفاعات می‌توان گفت این شهرک از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود.

در همین ارتباط یک منبع آگاه در گفت‌وگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس از تسلط نیروهای سوری بر تونل «قطار» در شهرک «برادون» در غرب شهرک «الغنیمیه» خبر داد.

روز گذشته نیز، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت پس از به دست‌گیری کنترل روستای «نوارة» در شمال شرق شهرک «عطیرة» و پاکسازی ارتفاعات راهبردی «البرکة» و «الخضراء» در استان «لاذقیه» به چندصد متری مرز ترکیه رسیدند که در نوع خود اتفاقی حائز اهمیت در شمال لاذقیه است.


استان لاذقیه در شمال غرب سوریه و هم مرز با کشور ترکیه تا چند ماه گذشته محل جولان تروریست‌ها به شمار می‌آمد و تحولات میدانی به سمتی پیش رفته بود که عناصر تروریستی از شهرک «سلمی» فرودگاه نظامی «حمیمیم» را هم با موشک هدف قرار می‌دادند و در رسانه‌های خود از اشغال قریب الوقوع شهر لاذقیه، مرکز استان خبر می‌دادند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب الله در پنج ماه گذشته بیش از چهارصد کیلومتر مربع از مناطق شمالی استان لاذقیه را که اغلب کوهستانی هستند پاکسازی کرده‌اند که آزادی 100 کیلومتر مربع از این مناطق در ده روز گذشته محقق شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار