بازدید 5758
۷

۳۵درصد غذایی که ایرانیان می‌خورند، اضافی است!

سالانه 95 هزار نفر در ایران بر اثر بیماری فشار خون جان خود را از دست می دهند و 50 درصد افرادی که در کشور به سن 55 سال می رسند، از بیماری فشار خون رنج می برند.
کد خبر: ۵۶۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 30 January 2016
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 35 درصد غذایی که مردم ایران می خورند اضافی است که موجب افزایش ابتلا به چاقی، دیابت، فشارخون و دیگر بیماری ها شده است.

به گزارش خبرآنلاین از هرمزگان، دکتر رضا ملک زاده در همایش روسای دانشگاه ها و معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنج کشور در بندرعباس افزود: در میان 10 عامل مرگ و میر ،هم اکنون رژیم غذایی نامناسب، به عنوان یک خطر جدی زندگی مردم ایران را تهدید می کند.

وی ادامه داد: سالانه 95 هزار نفر در ایران بر اثر بیماری فشار خون جان خود را از دست می دهند و 50 درصد افرادی که در کشور به سن 55 سال می رسند، از بیماری فشار خون رنج می برند.

معاون وزیر بهداشت همچنین 50 درصد مرگ و میرها را ناشی از سکته های قلبی و مغزی دانست و اضافه کرد: 22 درصد میزان مرگ و میر نیز مربوط به انواع سرطان ها است.

دکتر ملک زاده خاطرنشان کرد:وزارت بهداشت برای سوق دادن پژوهش ها به سمت ارتقای نظام سلامت و پیشگیری از این بیماریها برنامه ریزی دقیقی کرده است.

وی یادآور شد:امکانات و زیر ساخت های لازم برای توسعه فعالیت های پژوهشی در بخش سلامت موجود است و در برنامه ریزی ها نیز دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان به عنوان مراکز تحقیقاتی هستند.

وی با بیان اینکه دولت حدود40 درصد از منابع مالی سلامت را تامین می کند، افزود: هدف اصلی ،احیاء بهداشت و بحث پیشگیری در جامعه است که باید ضرورت پیشگیری را در سیاستگذاری ها مورد توجه جدی قرار داد.

دکتر ملک زاده همچنین بر ضرورت بر تصمیم گیری مدیران بر اساس شواهد علمی تاکید کرد و گفت : باید در حوزه بهداشت و درمان پرونده الکترونیکی داشته باشیم و بر اساس فناوری روز عمل کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هرچند سلامت در کشور با تلاشی که در این بخش صورت گرفته ، وضعیت قابل قبولی قرار دارد ، اما می توان با تلاش و برنامه ریزی بهتر، وضعیت مناسب تری نسبت به وضعیت موجود داشته باشیم.

به گفته دکتر ملک زاده برای رشد و توسعه هر چه بیشتر بخش سلامت و بهداشت و درمان باید سرمایه گذاری های علمی افزایش یافته و زیرساخت ها فراهم شود.

وی بیان داشت: باید تولید علمی به محصول تبدیل شود که این محصول می توانند یک داروی جدید، تجهیزات خوب و یا یک روش درمانی جدید باشد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 32 درصد از مقاله های علمی کشور مربوط به علوم پزشکی است گفت : 28 درصد از مقاله های پر استناد کشور نیز مربوط به علوم پزشکی است اما در مقایسه با دنیا هنوز در حد متوسط هستیم که باید برای ارتقاء این جایگاه تلاش بیشتری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
عجب مردماني داريم ما تو ايران ! زير خط فقر دارن زندگي ميكنن ! اگه يارانه شون قطع بشه يه دو سالي طول ميكشه خودشون رو پيدا كنن ! هميشه هم در حال آه و ناله هستند كه مشكل در آمد و مسكن و ... دارند! حالا ميفهميم زيادي ميخورند كه اين طوري ميشه !
علت رژیم غذائی نامناسب درآمد کم اکثریت مردم می باشد پولدارها که مشکل ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
معمولا پرخوری و نداشتن رژیم غذایی نشانه فقر است نه ثروت. یه فرد پول دار بهشدت رژیم غذایی را رعایت می کند تا بیشتر عمر کند اما یه فقیر نه ....
برای اینکه به خاطر مشکلات اقتصادی و گرونی مردم ما مجبورن غذاهای شکم پرکن بخورن سیب زمینی برنج تخم مرغ درصد بالایی تو سبد مواد غذایی خانوارهای ضعیف و متوسط داره
بله اضافی است، چون آب که می خوریم کلی املاح و فلزات سنگین اضافی دارد، نان که میخوریم کلی جوش شیرین اضافی دارد، لبنیات و روغن هایمان کلی پالم اضافی دارد و ......
با نظر ناشناس 9:42 خيلي حال كردم. راست ميگه خب
اگر عده ای دارن از پرخوری می ترکن ، هشتاد درصد مردم هفته ای توان خرید یک مرغ ندارن بعد زیادی می خورن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان