بازدید 12798

درخواست پسر شیخ نمر از کامرون

محمد نمر از نخست وزیر انگلیس خواست مانع اعدام پسر عمویش در عربستان سعودی شود.
کد خبر: ۵۶۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 24 January 2016
محمد نمر از نخست وزیر انگلیس خواست مانع اعدام پسر عمویش در عربستان سعودی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت نوشت: محمد النمر، پسر آیت الله نمر، روحانی مبارز عربستان، از نخست وزیر انگلیس خواست برای نجات پسرعمویش از اعدام، وارد عمل شود.

پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی نوشت: پسر روحانی سر‌شناس شیعه، که عربستان سعودی او را اعدام کرد، از دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، خواست تا به آن چیزی که وی آن را قتل پدرش خواند و نیز حکم اعدام صادره برای پسرعمویش علی النمر، اعتراض کند.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: «شیخ نمر دوم ژانویه به همراه چهل و شش نفر دیگر سر بریده شد.»

تقریبا همه این افراد به عضویت در القاعده متهم شده بودند. شیخ نمر یکی از ۴ شیعه اهل استان شرقی عربستان بود که به اتهام توطئه برای سرنگونی دولت اعدام شدند.

 علی النمر، برادر‌زاده شیخ نمر، و دو شیعه دیگر -که زمان بازداشت نوجوان بودند- در خطر سربریده شدن قرار دارند.
درخواست پسر شیخ نمر از کامرون
«علی نمر» برادرزاده شیخ نمر

محمد النمر- پسر شیخ نمر که اکنون بیست و نه سال دارد- روز یکشنبه از ایندیاناپلیس آمریکا شهری که پنج سال پیش برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک به آن نقل مکان کرده است، با روزنامه ایندیپندنت گفت‌و‌گو کرد.

وی از نخست وزیر انگلیس خواست تا برای نجات جان پسرعمویش دخالت کند. وی  در ادامه پدرش را حامی تغییر بدون خشونت در عربستان توصیف کرد.

شیخ نمر یکی از منتقدان مهم خاندان سعودی بود. وی بار‌ها برگزاری انتخابات و پایان دادن به تبعیض‌ها علیه شیعیان عربستان را خواستار شده بود.وی دخالت عربستان سعودی در سرکوب کردن اعتراضات شیعیان در بحرین را محکوم کرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر