بازدید 5628

دیدار جان کری با پادشاه عربستان

وزیر خارجه آمریکا که به عربستان سعودی سفر کرده است، با پادشاه این کشور دیدار کرد.
کد خبر: ۵۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 23 January 2016
وزیر خارجه آمریکا که به عربستان سعودی سفر کرده است، با پادشاه این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در ریاض دیدار کرد و در این دیدار تحولات اوضاع در منطقه و تحرکات بویژه تحولات اوضاع در سوریه و همچنین اقدامات علیه ایران مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، محمد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان و وزیر دفاع این کشور و جانشین ولیعهد و عادل الجبیر، وزیر خارجه این کشور و جوزف ویستفول،سفیر آمریکا در عربستان و آن پاترسون، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک حضور داشتند.

پیشتر نیز کری در کنفرانس خبری با عادل الجبیر تاکید کرد: ولین چیزی که ما بر سر آن توافق کردیم روابط مهم میان آمریکا با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و ما ادامه ارتباط در این روند را می‌ستاییم. روابط میان واشنگتن و کشورهای حوزه خلیج فارس استراتژیک است، من بر این باورم که تغییرات سریع ایجاب می‌کند که ما سریع‌تر عمل کنیم. ما در یمن با "شورشیان" و حوثی‌ها و القاعده مواجه هستیم. همچنین باید گفت که و ما در خصوص یمن در کنار عربستان هستیم. همچنین ائتلاف ضد داعش وجود دارد و ما با شرکای خود برای تقویت نیروهای نظامی در عراق که قادر به بازپس گیری مناطق باشند، عمل می‌کنیم و به این تلاش‌ها ادامه می‌دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل