بازدید 5080

اسلواکی هم خواهان گاز ایران شد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از علاقه مندی اسلواکی به خرید گاز از ایران و همکاری برای ذخیره سازی این ماده خبر داد و گفت: صادرات گاز به اروپا، راهبرد مورد توجه تهران است.
کد خبر: ۵۶۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 19 January 2016
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از علاقه مندی اسلواکی به خرید گاز از ایران و همکاری برای ذخیره سازی این ماده خبر داد و گفت: صادرات گاز به اروپا، راهبرد مورد توجه تهران است.

به گزارش ایرنا، کشورهای اروپایی در ماه های گذشته تمایل خود را برای واردات گاز از ایران اعلام کرده اند که آخرین آنها اسلواکی و چک بوده اند.
دیروز «یان ملادک» وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک، در دیدار با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران برای خرید گاز از کشور ما اعلام آمادگی کرد.

امروز (سه شنبه) نیز معاون نخست وزیر اسلواکی برای خرید نفت از ایران ابراز تمایل کرد.
«امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، پس از دیدار با «پیتر گاژمیر» معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی، گفت: مقام های این کشور برای خرید گاز از ایران ابراز علاقه کرده اند.

زمانی نیا تاکید کرد «اسلواکی برای همکاری در زمینه ذخیره سازی گاز در ایران اعلام آمادگی کرده و قرار است هیاتی برای گفت وگو در این زمینه بزودی به تهران سفر کند».

وی یادآوری کرد اسلواکی جزء مشتریان سنتی نفت ایران نیست و ایران نیز در شرایط کنونی برای صادرات گاز به اروپا برنامه ای ندارد زیرا صدور این ماده از طریق خط لوله به اروپا مقرون به صرفه نیست.

زمانی نیا افزود: در میان مدت یا بلندمدت ممکن است به شیوه ال.ان.جی (گاز مایع فشرده) به اروپا گاز صادر کنیم.
وزیر نفت نیز دیروز در واکنش به علاقه هیات جمهوری چک برای واردات گاز از ایران پاسخ مشابهی داده و گفته بود ایران یک واحد ال.ان.جی نیمه تمام دارد که این کشور می تواند برای تکمیل آن همکاری کند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در همین پیوند گفت: اکنون بازار اروپا با مازاد عرضه در این بخش روبرو شده که به کاهش قیمت گاز منجر شده است.
معاون نخست وزیر اسلواکی از یکشنبه همراه ٤٠ نفر از بازرگانان این کشور به ایران سفر کرده است.

گاز ایران به ترکیه، ارمنستان و آذربایجان (نخجوان) صادر می شود اما تهران در نظر دارد با لغو تحریم ها، از طریق خط لوله یا ال.ان.جی به سایر کشورهای اروپایی نیز گاز صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی