بازدید 81079

خبر بد برای کارکنان دولت

در راستای اصلاح نظام اداری، موضوع «صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور و تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زائد» ضروری است اقدامات ذیل انجام و اهداف تعیین‌شده محقق شود.
کد خبر: ۵۶۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 17 January 2016
دولت در لایحه برنامه ششم توسعه طرحی برای ساماندهی صندوق فولاد داده و تأکید کرده که هرگونه به‌کارگیری و یا تبدیل وضعیت استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

به گزارش تسنیم، در ماده هفت لایحه برنامه ششم توسعه که امروز از سوی رئیس جمهور تقدیم دولت شد آمده است: در راستای اصلاح نظام اداری، موضوع «صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور و تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زائد» ضروری است اقدامات ذیل انجام و اهداف تعیین‌شده محقق شود.

1- کاهش حجم، اندازه و ساختار دستگاه‌های اجرایی در طول برنامه، حداقل به میزان 15 درصد نسبت به وضع موجود از طریق واگذاری واحدهای عملیاتی، خرید خدمات و مشارکت با بخش‌های غیردولتی، حذف واحدهای غیرضرور، کاهش سطوح مدیریت و کاهش پست‌های سازمانی، انحلال و ادغام سازمان‌ها، مؤسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تصویب شورای عالی اداری.

2- هرگونه به‌کارگیری و یا تبدیل وضعیت استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است و موارد ضروری صرفاً به ترتیبی خواهد بود که به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تصویب هیأت وزیران برسد.

3- به‌کارگیری افراد در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا ساعتی برای اجرای وظایف پست‌های سازمانی، فقط در سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز است. تمدید قراردادهای قبلی بلامانع است.

4.به دولت اجازه داده می شود در اجرای اصلاح ساختار دولت و کاهش حجم و اندازه دستگاه های اجرایی با پیشنهاد سازمان مدیریت و تصویب شورای عالی اداری، نسبت به ادغام، انحلال و جابه جایی سازمان های تابعه و وابسته وزارتخانه ها و سازمان ها اقدام کند.

5.به دولت اجازه داده می شود در حدود اعتبارات هزینه‌ای سالانه نسبت به ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولین و غیر مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کند و بر اساس پیشنهاد سازمان، برای ایجاد تناسب در حقوق و مزایای کارمندان دستگاه‌های اجرایی و حقوق و مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به وضع قوانین لازم و افزایش جداول فصل دهم این قانون تا میزان 50 درصد اقدام کند.

به گزارش تسنیم، دولت در برنامه ششم توسعه تدبیری هم برای ساماندهی صندوق بازنشستگی فولاد اتخاذ کرده است؛ در بند دیگر ماده هفت این برنامه آمده است: صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با تمام وظایف، اختیارات، تعهدات و دارایی‌ها ازجمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق به سازمان تأمین اجتماعی انتقال می‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۲۸
دستش درد نكنه يعني نرخ بيكاري سير صعودي پيدا مي كند با كوچك شدن سازمان ها يكسري نيروهاي قراردادي اخراج مي شوند و ...
شاید بااین عمل برخی ازآقایان بفهمند که توی شرکتهای خصوصی چه خبره
نه حقوق درستی نه مزایا نه مرخصی نه سهام عدالت و.....
انگارجزء این مملکت نیستی
کاری با این خبر و درست یا غلط بودنش ندارم ولی خدا وکیلی یه بار خبر خوش داشتن برای مردم ؟ ما دیگه کلا به خبرای بد عادت کردیم!
ای خدا ما کارمندای قراردادی تا کی باید تنم از این حرفا بلرزه.
لطفا حق مديريتي نيز كاهش يابد
به این میگن عدالت واقعی 8 سال روزمزد 12سال نیز قرار دادی کار معین حالا اخراج واقعا که مسلمان
این اولین خبر خوش برجام بود . منتظر خبرای خوب بعدی هم هستیم .
به نظر شما جلوی اصراف گرفته شود و کارمند پول حلال به خونه ببره بده ؟؟؟
این خبر بسیار خبر خوبی برای مملکت است . اگر بخواهیم بهره وری را ارتقا دهیم و کشور را ازین مخمصه کار 2 ساعته در روز و گرفتن حقوق 8 ساعته نجات دهیم و در راستای فرمایشات مقام رهبری برای اقتصاد مقاومتی قدم بر دریم باید اینگونه کارها انجام شود تا در نهایت از فواید آن همچون ایجاد کار . پایین آمدن تورم و رفاه واقعی نه رفاه مصنوعی درامد نفتی نجات پیدا کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
یه چیزی شنیدید ولی نمی دانید اصلش چیه .
اگر گاهی به مصاحبه ها و گفتگوهای متخصصان و پژوهشگران گوش بدهید می فهمید که کار واقعی کارمندان بیش از توانشان است و اینکه می گویند کار مفید دو ساعت است برای تمام افراد در جامعه می باشد نه صرف کارمندان.
اگر زحمتی نیت براتون به جای حسادت و تهمت زدن بروید کمی از تحقیقات علمی و معتبر استفاده کنید نه اراجیف اسیتهای در پیت و گروهای بیکار در شبکه ها
كجاي اين خبر بد بود . . . ؟؟؟
صندوق ورشکسته فولاد رو به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می کنن تا از حق بیمه شده های این سازمان حقوق اونها پرداخت بشه؟ عجب تدبیری اندیشیده جناب آقای روحانی...
مدیرعامل تأمین اجتماعی که تا الان هم کم به این صندوق از جیب تأمین اجتماعی کمک نکرده. باید تحسین کنیم دولت تدبیرو امید رو....
یکی از دستآوردهای برجام .!!!!!!!!!!!!!
دولت همیشه زورش به کارکنان رسیده و از قشر قراردادی خرج میکنه کسایی مث بنده که با 16سال سابقه خدمت هنوز به صورت قراردادی هستیم و چه ساده که دل به کلید ریس جمهور بستیم که قفل تغییر وضعیت امثال ماها رو باز کنه. به امید روزی که حرفها رنگ عمل بگیرند .
کاش میشد کارکنان قراردای قبلیها را تبدیل به پیمانی میکردید چون که در حق اینها ظلم میشه ماموریت روزی 700هزارتومان ولی پیمانی و دیگری بالای بیست هزار تومان و تمامی مزایا کمتر از دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
ماموریت روزی هفتصد هزارتومان؟؟؟؟؟؟
شما کدوم شرکت یا اداره هستید . من کارمند رسمی با بیست سال سابقه کار ماموریت روزانه ام کمتر از پنجاه هزارتومنه . شما کجا تشریف دارید ما هم انتقالی بگیریم بیایم؟؟
خیلی هم خوبه. دولت باید کوچک باشه و نقش نظارت و تنظیم بازار را ایفا کند.
كجاش بد بود اين كه خبرخوبي است ازاين وضعيت نابسامان تبديل ادارات دولت به طايفه اي .چون شركتهاي خدماتي كه درادارات قراردادميبستند همه شون فاميل هم بودند حالاتصوركن همه اينهاجذب ادارات شده اندوادارات بصورت قومي اداره مي شه .توخودحديث مفصل بخوان ازاين مجمل
به اندازه چین ما درسازمانهای دولتی مدیر داریم تازه اونی که هم مدیرنیست درسال پایانی خدمتش از بیت المال مایه می گذارند ومدیرش می کنند تا با حقوق خوب بازنشسته شود. سازمان ما دولتی هست به اندازه ده سازمان برگه آچار مصرف می کنیم به اندازه صدسازمان میزوصندلی راحتی عوض می شود..... ازاین کشور چی میخواهد باقی بماند خدا می داند.
فقط هر گونه پارتی بازی و قوم خویش بازی و بده بستان کاری ادارات دولتی آزاد می باشد !!!!
کجاش خبر بدبود
فکر کنم چند سال دیگه باید یه فکری برای سازمان تامین اجتماعی کرد که زیادی متورم شده و ....
بله، قابل توجه افرادی که از نتیجه برجام سرمست هستند
کارمندان دولت بخصوص کارمندان قراردادی که تبدیل وضعیت نمی شوند به همراه دوستان و آشنایانشان در انتخابات بعدی به دولت تدبیر وامید رای نخواهند داد با تشکر از تابناک لطفا منتشر کنید
شما را به هرچی میپرستین
یه فکری بحال نیروهای قراردادی و شرکتی کنین
الان که قراردم گذاشتن حجمی کار با توجه به اینکه کارم ربطی به حجمی کاری نداره
آقای روحانی رای بهت دادم درست اما فک نکن رو رایم تعصب کورکورانه خواهم داشت اگر وضع معشیت خانواده ام بهتر نشود...
یا حق
اشتغال اصلی ترین مشکل جوانان و پاشنه اشیل نارضایتی هست . دلیل اصلی نارضایتی اکثریت مردم از حاکمیت و دولت هم همین هس
چهار سال کار بدون بیمه 7 سال قراردادی بعدشم هیچ... خیلی خیلی انصاف ... تازه ازمون استخدامی سال 83 هم مجاز شدیم ... واقعا عدالته
خدایی من موندم حالا حقوقو خودتون بدین چی میشه شرکت ها این وسط چکارن که باید یه چیزی از حقوق ما بزنن یا شایدم اینا آقا زادن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها