بازدید 3831

توصیه موحدی کرمانی به کاندیداهای اصولگرا

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اصولگرایان اگر احساس کردند تعدد کاندیداها باعث شکسته شدن آرا می‌شود، احساس وظیفه کرده و کنار روند.
کد خبر: ۵۶۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 14 January 2016
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اصولگرایان اگر احساس کردند تعدد کاندیداها باعث شکسته شدن آرا می‌شود، احساس وظیفه کرده و کنار روند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در دومین همایش سراسری اصولگرایان که امشب در مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز باید در فکرش باشیم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است البته مباحث تشکیلاتی مربوط به انتخابات مجلس خبرگان مربوط به جامعتین یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است ولی شما می‌توانید و وظیفه دارید که مردم را نسبت به لیستی که جامعتین تهیه می‌کنند روشن کنید تا مردم به آنها رای دهند.

وی با بیان اینکه جامعتین سوابق نورانی و روشنی دارند، گفت: جامعتین مورد عنایت امام خمینی (ره) بوده و مورد عنایت مقام معظم رهبری هستند و عملکرد آنها نشان داده که انسان‌هایی بیدار، آگاه و بازوان رهبری هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با توصیه‌ای به حضار و اصولگرایان گفت: در رابطه با خبرگان شما وظیفه دارید مردم را در حد توان‌تان آگاه کنید. خداوند به حضرت موسی (ع) می‌فرمایند ماموریت سنگینی که موسی (ع) دارد بیرون آوردن مردم از ظلمت‌هاست لذا این وظیفه انسان الهی است که باید انجام دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: خدا را شاکریم که دل‌های مردم ما را به پیروی از حق متوجه کرده است. مردم خوب و متدین ما هر مقطعی احساس کنند که حفظ انقلاب و اسلام وظیفه است، وارد می‌شوند؛ به طور مثال مردم در راهپیمایی‌های عظیم و انتخابات گذشته وارد صحنه شدند و وفاداری خود را به امام (ره) و مقام معظم رهبری نشان دادند و در این مقطع حساس زمانی احساس می‌کنیم که جمع عظیمی از مردم این آمادگی و بصیرت را دارند.

وی ادامه داد:  مقام معظم رهبری فرمودند من اگر افراد متدینی موفق شوند لیست را تهیه کنند، به آن رای می‌دهم لذا امیدواریم لیستی در سراسر کشور داشته باشیم که مقام معظم رهبری ببینند، به آن اعتماد کنند و رای دهند و این آرزوی ما است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مسئله مهم برای ما درک اهمیت وحدت است، خاطرنشان کرد: کلمه وحدت جاذبه دارد و اگر به درون آیات قرآن کریم توجه کنیم، این جاذبه در ما قوی‌تر می‌شود. اختلاف و تفرقه در زبان قرآن کریم به عنوان عذاب خداوند مطرح است یعنی اگر خدا بخواهد امتی را به واسطه اعمالشان عذاب کند، بین آنها ایجاد تفرقه می‌کند و اختلاف میان مومنان به عنوان عذاب در قرآن کریم مطرح است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: دشمنان با شعار تفرقه بیشترین سعی‌شان بر این است که میان مسلمین اختلاف بیاندازند و از این طریق آقایی کنند. وقتی امت اسلامی موفق به وحدت شوند، پیروز می‌شوند و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ بهترین نمونه این موضوع انقلاب است که در شرایطی پیروز شد که بهت‌آور بود.

وی افزود: دشمنان ما و بالاخص آمریکا در طول سنوات گذشته بیکار ننشسته‌اند و در هر روز و هر مقطع و زمانی برعلیه ملت ایران توطئه می‌کردند ولی به حمدلله توطئه‌ها به دست قدرتمند امام و مقام معظم رهبری و با همت و به صحنه آمدن مردم خنثی شد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: حالا که آمریکا می‌خواهد به ایران بیاید، باید سعی کنیم جلوی نفوذش را بگیریم. خطرناک‌ترین نفوذ این است که در دو مرکز تصمیم‌گیری خبرگان رهبری که می‌خواهد به وقت خود به وظیفه‌اش عمل کند و مجلس شورای اسلامی نفوذ کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اهمیت مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری روشن است، اظهار داشت: مجلس می‌تواند و باید راه رهبر را ادامه دهد و اگر مجلس متحد باشد با فکر واحد و انقلابی و ولایی و ارزش نهادن به ارزش‌های انقلاب می‌تواند وارد صحنه شود. مجلسی باید تشکیل شود که شک نکنند آمریکا دشمن ما است و انسان‌هایی باید به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوند که با تمام وجود احساس دشمنی با آمریکا را داشته باشند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت: مذاکراتی بین ایران و 1+5 صورت گرفت و مقام معظم رهبری این اجازه را دادند هرچند از روز اول فرمودند که من به این مذاکرات خوشبین نیستم. مذاکره‌ یک مسئله است ولی نرمش قهرمانانه مسئله دیگری است؛ گاهی ممکن است نرمش باشد اما نرمش ذلیلانه باشد و این آدم ته دلش از آمریکا بترسد و درصدد این باشد که به گونه‌ای نرمش کند که آمریکا بدش نیاید و این موضوع خطرناک است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مبادا نرمش ذلیلانه باشد و مبادا اینگونه باشد که ایران بگوید چشم و آمریکا هم زور بگوید، تجاوز کند و برخلاف برجام و تعهداتش عمل کند و ما بگوییم بله، مقابله به مثل می‌کنیم اما عملا کاری نکنیم و بترسیم.

وی تصریح کرد: ما باید اگر آمریکا نقض عهد کرد، صریحا بگوییم که ما نیز این پیمان را می‌شکنیم و این جرأت و شهامت باید در دولت فعلی و مجلس آینده وجود داشته باشد. اگر آمریکا احساس کند ما بچه حرف گوش کنی هستیم، بیشتر زور می‌گوید و هر روز بازی درمی‌آورد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه خداوند به دست ما امانت انقلاب اسلامی را سپرده است، افزود: انقلاب اسلامی انقلابی است که خون شهدا برای آن ریخته شده و ما باید امانت را نگه داریم. مبادا ما در انجام وظایف‌مان کوتاهی کنیم؛ اگر کوتاهی کنیم، خدا ما را نمی‌بخشد. از این جهت است که وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند بیعت با امام (ره) بیعت با رسول خدا (ص) است، باید به بیعت وفادار باشیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به موضوع برادری گفت: اسلام می‌گوید مومنان برادر یکدیگرند و خداوند برادری را حکم می‌کند و اگر ما این موضوع را قبول نکنیم، در مقابل حکم خدا ایستاده‌ایم، لذا مسلمانان باید همدیگر را در دایره اسلام تحمل کنند مخصوصا اگر تشکل دیگری در کنار ما به وجود آید.

وی ادامه داد: اصولگرایی تشکل دینی، مذهبی، انقلابی، اسلامی و الهی است و کسانی که در دایره اصولگرایی هستند، باید یکدیگر را تحمل کنند؛ ممکن است سلایقی وجود داشته باشد ولی در تشکل‌های مذهبی مسئله مهم تحمل یکدیگر است؛ همه باید به اصل اخوت مومن باشند و برادر یکدیگر باشند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به موضوع اختلاف سلیقه در همه زمان‌ها اشاره کرد و گفت: اختلاف سلیقه تصادم و تخاصم در زمان امام صادق (ع) وجود داشت؛ اختلاف سلیقه نباید به تخاصم منجر شود بلکه باید به تحمل منجر شود. ما اگر دلسوزیم باید دست هم را گرفته و کسانی که از ما پایین‌تر هستند را بالا بکشیم. نه اینکه بگوییم تو آدم نیستی و از اخلاق اسلامی بهره‌ای نبرده‌ای، بنابراین یکدیگر را دوست بدارید و عضو یک پیکر باشید.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: برخی موفق به خواندن نماز شب و نافله هستند و برخی دیگر این کار را نمی‌کنند ولی ما باید هر دو را تحمل کنیم. مومنان از نظر بصیرت سیاسی یکی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که توفیق نصیب کرده و می‌بینیم همه انسان‌هایی که در راهپیمایی‌ها حضور دارند و تابع رهبر هستند با علاقه آن را ابراز می‌کنند که ما در جمع اصولگرایان هستیم. انسان‌هایی نیز هستند که عضو هیچ تشکل اصولگرایی نیستند اما اصولگرایند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ضمن توصیه به اصولگرایان گفت: همه باید دست به دست هم داده و به دنبال تشخیص اصلح و دادن لیست اصلح باشیم و اگر 100 گروه اصولگرا داریم و لیستی که برای تهران نهایتا تنظیم می‌شود 30 نفر از یک گروه در آن لیست باشند و همه اصلح باشند، 99 گروه دیگر باید بگویند که ما حرفی نداریم چرا که در اینجا اسلام و دین مطرح است؛ لذا اگر منتظر اجر اخروی و پیروزی اصولگرایان هستیم باید این روحیه در بین ما وجود داشته باشد و اگر غیر از این باشد شکست می‌خوریم.

موحدی کرمانی با بیان اینکه مجلس شرکت سهامی نیست و به تعبیر امام خمینی (ره) در رأس امور است، گفت: باید صالح‌ترین و شجاع ترین افراد برای نمایندگی مجلس انتخاب شوند و افرادی باید نماینده شوند که به تبعیت از ولایت از قوی‌ترین افراد باشند و نسبت به دلسوزی به ارزش‌های انقلاب دلسوز‌تر باشند.

وی ضمن توصیه به گروه‌های اصولگرا گفت: گروه‌های اصولگرایی اگر احساس کردند تعدد کاندیداها باعث شکسته شدن آرا می‌شود، باید احساس وظیفه کرده و کنار روند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار