بازدید 31898

رونمایی از پمپ بنزین‌‍‌های مدرن شهری در اصفهان

مطابق با برنامه ریزی صورت پذیرفته، تاکنون در بیست نقطه از اصفهان، این پمپ‌های بنزین نصب و آماده بهره برداری شده است؛ اتفاقی که اگر در اصفهان فراگیر شود، احتمالاً در کشور نیز به سرعت گسترش می‌یابد و عرصه را برای نسل کنونی پمپ بنزین‌ها که گاهی با صف‌های طولانی همراه می‌شوند، تنگ خواهند کرد.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 12 January 2016
با نصب نخستین پایگاه‌های سوخت رسان غیرمتمرکز و کوچک که کارکردی مشابه عابربانک دارند، اصفهان نخستین شهر کشور لقب گرفت که زمینه ساز ورود سیستم‌های سوخت‌رسانی مدرن شد؛ رویکردی که احتمالاً به زودی در سایر نقاط کشور نیز فراگیر می‌شود و ساختار کنونی پمپ‌های بنزین را دستخوش تغییر جدی خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، اصفهان یکی از کلان‌شهرهایی است که به لحاظ آب و هوایی، شرایط مطلوبی نبود و آلاینده‌ها در این شهر نیز جولان می‌دهند. مطابق با آمارهای رسمی، 13 درصد این آینده‌ها حاصل صنایع شهری، 11 درصد با منشأ منابع خانگی و 76 درصد از ترافیک شهری نشأت می‌گیرد و به همین دلیل، شهرداری اصفهان در پی استفاده از همه راهکارها برای بهبود وضعیت موجود برآمد.

در کنار این چالش، توسعه سوخت‌رسانی شهری برای خودروها در اصفهان نیز با چالش‌هایی مواجه بود که مهم‌ترین آنها مکان گزینی مناسب برای این مراکز بود؛ رویکردی که در بسیاری از نقاط مساعد برای احداث پمپ بنزین قابل تحقق نبود و به همین دلیل در این زمینه نیز امکان توسعه منطقی و استاندارد وجود نداشت اما تکنولوژی به کمک اصفهانی‌ها آمد و با رویکردی که شهرداری اصفهان در دستور کار قرار داد، یک پدیده نو در کشورمان برای نخستین بار در اصفهان رونمایی شد.


از دیگر چالش‌های پمپ بنزین‌های کنونی، عدم فعالیت شبانه روزی است، که با ابتکار عمل شهردار اصفهان، برای نخستین بار سوخت‌رسانی به خودروها، 24 ساعته در نقاط مختلف این کلانشهر فراهم خواهد شد؛ اقدامی که با رشد خودروها و همچنین نیازهای شهروندان کلانشهرها نسبتی منطقی دارد.

مطابق با طرحی که شهرداری اصفهان طراحی و پیاده سازی کرد، جایگاه‌های توزیع سوخت کوچک متشکل از یک یا چند جایگاه سوخت و یک دستگاه خودپرداز در نقاط مختلف شهر، جایگزین پمپ‌های بنزین سنتی می‌شود؛ طرحی که پیاده‌سازی‌اش به سرعت در اصفهان پیگیری شد.

در این راستا، تیمی متشکل از کارشناسان معاونت‌های حمل و نقل، ترافیک و خدمات شهری اصفهان، نمایندگان شهرداری‌های مناطق 15 گانه اصفهان، سازمان محیط زیست و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، نقاط مناسبت جهت احداث جایگاه‌های توزیع سوخت کوچک شهری را جانمایی نمودند و پس از بررسی 200 نقطه، قرار شد در 27 نقطه این جایگاه‌های سوخت‌رسان کوچک راه اندازی شود.

مطابق با برنامه ریزی صورت پذیرفته، تاکنون در بیست نقطه از اصفهان این پمپ‌های بنزین نصب و آماده بهره برداری شده است؛ اتفاقی که اگر در اصفهان فراگیر شود، احتمالاً در کشور نیز به سرعت گسترش می‌یابد و عرصه را برای نسل کنونی پمپ بنزین‌ها که گاهی با صف‌های طولانی همراه می‌شوند، تنگ خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر