بازدید 4428

اکرمی: تعرض به سفارت محکوم است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تعرض تعداد معدودی افراد به سفارت سعودی را محکوم کرد و در عین حال رویکرد این کشور مبنی بر قطع روابط با ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد و ناپسند عنوان کرد.
کد خبر: ۵۵۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 08 January 2016
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تعرض تعداد معدودی افراد به سفارت سعودی را محکوم کرد و در عین حال رویکرد این کشور مبنی بر قطع روابط با ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد و ناپسند عنوان کرد.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره وقایع شکل گرفته در روزهای گذشته مبنی بر اعدام شیخ النمر، تعرض تعدادی افراد به سفارت عربستان و قطع روابط دیپلماتیک با عربستانی ها گفت: عملکرد سعودی ها در اعدام شیخ النمر و وقایعی همچون فاجعه منا محکوم است.

وی ادامه داد: این رفتارهای سعودی ها به هیچ عنوان قابل تخفیف نیست اما ورود به سفارت و یا تعرض به آن هم مورد نقد و محکوم است و مقامات کشورمان نیز با این نوع رفتارها مخالف هستند.
این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ورود به سفارت و کنسولگری و آسیب زدن به این مکان که برای دیگران است محکوم می باشد.

اکرمی ادامه داد: کسانی که به رفتار عربستان در اعدام شیخ النمر معترض بودند می توانستند اعتراض قانونی و یا نقد انجام دهند اما به هیچ عنوان حق اعتراض و تا آسیب رسانی نداشتند و این رفتار تعدادی معدودی افراد خودسر باعث رنجش خاطر است.

وی در عین حال رویکرد عربستان سعودی در زمینه قطع روابط دیپلماتیک را نیز مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: عملکرد عربستان هم بعد از این موضوع ناپسند بود بویژه اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران هم تعرض به سفارت را محکوم کرد؛ بنابراین رفتار سعودی ها مناسب نبوده و ناپسند بود.

اکرمی خاطر نشان کرد: ما هیچ گاه در مواجه با رفتار آنها چنین عکس العمل هایی را نشان نداده ایم چرا که همیشه اهل ارتباطا و تعامل بوده ایم و دنبال تقابل نبوده ایم.

وی عکس العمل کشورهایی را که به قطع روابط پرداخته اند را به ضرر خود آنها دانست و افزود: این عملکرد انجام شده از سوی برخی کشورها به ضرر خودشان خواهد بود.

در پی اعدام شیخ باقر النمر از سوی عربستان سعودی ، موج اعتراضات در ایران و سراسر کشورهای دنیا در روزهای گذشته آغاز شد که در یکی از این اعتراضات در تهران تعداد معدودی افراد خودسر به سفارت عربستان سعودی تعرض کردند که این عملکرد باعث برخورد مقامات کشورمان با این افراد و سرانجام قطع روابط دیپلماتیک با عربستان شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان