بازدید 5540
وندی شرمن:

تنش میان تهران و ریاض به نفع داعش است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا ایران را متهم به بی‌ثبات کردن خاورمیانه کرد.
کد خبر: ۵۵۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 06 January 2016
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا ایران را متهم به بی‌ثبات کردن خاورمیانه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «وندی شرمن» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفتگوهای هسته‌ای در گفتگو با شبکه بلومبرگ، اظهار داشت: «داعش یکی از بزرگترین نافعان تنش و رقابت میان ایران و عربستان است».

معاون سابق جان کری در ادامه مدعی شد:‌ «ایران نقش بی‌ثبات کننده‌ای در منطقه بازی می‌کند و در این هیچ شکی نیست. باید گفت که اگر آنها سلاح هسته‌ای داشتند شرایط بدتر می‌شد. اگرچه سعودی‌ها آنچنان از توافق هسته‌ای به وجد نیامده بودند اما آنها این را می‌فهمند که ایران با سلاح هسته‌ای قدرت بازدارندگی بیشتری برای اقدامات خود در منطقه پیدا می‌کرد».

شرمن همچنین گفت: «ایران در بحبوحه یک فرایند سیاسی پیچیده داخلی قرار دارد. آنها  بزودی انتخابات مهمی را در پیش دارند. انتخابات برای  پارلمان و مجلسی که مجلس خبرنگان نام دارد. این نهادجانشین رهبر کنونی را تعیین خواهد کرد. در نتیجه مخاطرات زیادی وجود دارد».

وی در ادامه مدعی شد: «در تهران تندروهایی وجود دارند. ما عادت داریم تصور کنیم ایران یک کشور تک ساحتی و تک بعدی است اما آنها یک سیاست داخلی فعالی دارند. هیچ کدام از آنهایی که در ایران هستند به طور خاص بر اساس تعریف ما اصلاح طلب نیستند اما به طور کلی اصلاح‌طلبان بیشتری از تندروها وجود دارند».

شرمن در پایان درباره انتخابات آتی در ایران مدعی شد: «رئیس‌جمهور روحانی در این انتخابات، مخاطرات زیادی در پیش رو دارد. او در حال اجرای برجام است و فکر می‌کند که پس از آن کاهش تحریم‌ها را بدست خواهد آورد، چیزی که به او در انتخاباتپیش رو کمک می‌کند تا تعداد کمتری تندرو در تهران قدرت و نفوذ یابند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی