بازدید 162201
بازنشر

وزن استاندارد مرغ چقدر است؟

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش مجدد قیمت مرغ در رنج 5500 تومان خبر داد
کد خبر: ۵۵۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 05 March 2019

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش مجدد قیمت مرغ در رنج 5500 تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر 80 درصد مرغ‌های زنده تولیدی کشور بالای سه کیلوگرم وزن دارند و این در حالی است که با این افزایش وزن، ارزش غذایی مرغ نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مهدی یوسف‌خانی با بیان اینکه مرغداران به جای 35 تا 40 روز پرورش مرغ که وزن مرغ زنده به دو کیلو و 100 گرم می‌رسد تعداد روزها را به 50 تا 55 روز افزایش می‌دهند که وزن مرغ به بالای سه کیلوگرم افزایش ‌یابد، اظهار کرد: در کشور ما نسبت به اندازه و وزن مرغ نگاه سنتی وجود دارد و مردم نیز مرغ بالای دو کیلوگرم را می‌پسندند، این در حالی است که وزن مناسب مرغ باید بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 800 گرم باشد و مرغ‌های برزیلی و فرانسوی این وزن را دارند.

وی تصریح کرد: این موضوع در کشور ما مرسوم شده و مردم نیز دوست دارند مرغ‌های با وزن بالا را مصرف کنند ولی آن ها فاقد ارزش غذایی مناسب هستند؛ بنابراین یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه در کشور ما تولید، مازاد بر مصرف است و مرغداران نیز از این موضوع متضرر می‌شوند، افزود: صادرات بسیار ضعیف و حدود هشت درصد است درصورتیکه اگر مصرف داخلی را با میزان صادرات جمع کنیم با تولید برابری نمی‌کند؛ بنابراین باید به غیر از دو کشور عراق و افغانستان به کشورهای دیگر هم صادرات داشته باشیم یا اینکه میزان صادرات به این دو کشور را افزایش دهیم، چون در حال حاضر کشورهای عربی بازار مصرف بسیار خوبی دارند.

یوسف خانی همچنین با اشاره به اینکه مرغ ایرانی از کیفیت و استاندارد مناسب برخوردار نیست که باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد تا میزان صادرات افزایش یابد، اضافه کرد: بارها به اتحادیه مرغداران و وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی داده و جلساتی داشتیم تا وضعیت تولید ساماندهی شود.

وی راهکار دیگر در این زمینه را کاهش تعداد جوجه‌ریزی در سال از پنج نوبت به چهار نوبت عنوان کرد و افزود: با این روال شاهد تولید کمتر و به دنبال آن کاهش قیمت بی‌رویه و غیرمنطقی مرغ نخواهیم بود که البته این کار نیاز به هماهنگی بسیار نزدیک اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با استان‌های مختلف دارد تا جوجه‌ریزی را هدفمند کنند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده وماهی در بخشی از سخنان خود افزایش کیفیت مرغ را از ضروریات بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: کیفیت مرغ را حداقل باید به کشور ترکیه نزدیک کنیم؛ البته کیفیت مرغ ترکیه کمتر از برزیل و فرانسه است ولی باید گام به گام در این زمینه پیش برویم.

وی همچنین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد با پایان ایام سوگواری محرم و صفر و آغاز مراسم های عروسی تقاضا برای خرید مرغ افزایش یابد ولی افزایش تقاضا فقط در هفته اول ربیع الاول بود که قیمت مرغ به مرز 6000 تومان رسید ولی دوباره به 5400 تومان کاهش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۴
من وقتی کودک بودم به علت علاقه به مرغ هر دو سه سال یک جوجه رسمی می خریدم و بهترین روش تامین و نگهداری را برایش انجام می دادم به عنوان مثال سبزی خوردن پاک کرده و شسته شده گوشت چرخ کرده گندم و برنج و آب لوله کشی بهشون می دادم و تو حیاط و باغچه برای خودشون بازی می کردند و خاک بازی می کردند تازه بعد از یک سال وزن می گرفتند....بدون اینکه آمپول هورمونی رشد کاذب بهشون بزنم...

خب کدام عقل سلیم می تواند قبول کند یک جوجه 45روزه وزن بگیره و آماده کشتار و طبخ بشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
اون جوجه شما بازی میکرد و راه میرفت ...این جوجه ها معمولا اینقدر جا ندارن که بتونن حرکت کنن .... درضمن بهشون پروتین میدن ، مثل کسانی که برای بدن سازی کار میکنن نه هورمون ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
گوشت چرخ کرده؟!!!! مگر مرغ گوشت هممیخوره؟!!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
عزیزم هورمونی در کار نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
داشتن مرغ بصورت دستی با روسهای مرغداری خیلی متفاوته عزیزم. بقول خودت مرغت می چرید. یعنی هم تو باغچه می پلکید و هم غذا دستی شمارو میخورد. در مرغداری جوجه تقریبا راه نمیره وفقط مشغول تغذیه آنهم از خوراک مغذی و مخصوصه. به اضافه املاح و ویتامین های ضروری و داروهایی که از ببماری جلوگیری میکنه. جوجه هم مانند انسان اگر حتی سرما بخوره وزن از دست میده و دوره رشدش عقب میوفته. بنابراین مرغ خانگی شمارو نمیشه با مرغ تولید صنعتی مقایسه کرد.
در صنعت مرغداری مصرف هیچ نوع هورمونی امکانپذیر و عقلانی نیست. نه ایران و نه هیچ کشوری از هورمون نمی تواند استفاده کند. رشد سریع جوجه ها امروزه صرفا با استفاده از سویه های اصلاح ژنتیک شده و تغذیه علمی میسر شده است. این جوجه های گوشتی با آن هایی که در منزل نگه میدارید، و یا با جوجه های رنگ شده نژاد تخمگذار که نرهایشان جدا و فروخته می شوند، بسیار بسیار متفاوتند.
وزن ایده آل مرغ (جوجه کبابی 45 روزه) 1/200 الی 1/500 کیلو گرم است .
البته در ایران هرچه بزرگتر بهترررررررر هرچه بزرگتررررررررررر بهتررررررررررر مرغ مادر 4 ساله با 4 کیلو وزن!!!!
كوروش عزيز!
مصرف هورمون در طيور كشور ايران نه مجوز قانوني و نه صرفه اقتصادي دارد!
نوع پرورش متفاوت نسبت به روش سنتي جنابعالي، نژاد اصلاح شده جوجه ها و تغذيه فوق العاده غني باعث رشد سريع ميگردد.
كاش قبل از قضاوت مطالعه و آگاه باشيم! پيروز باشيد
دوستای عزیز باید بگم ک باید برین تحقیق کنین .. و بدونین اینو ک بله درسه یک مرغ نمیتونه تو 45روز اماده کشتار گاه بشه ... و پروتئنی درکار نیست و همش هورمونه .. دلیل این همه عقیم شدن در مردان و زنان یکی از دلایلش همینه ... اول برین تحقیق کنید ...بعد بگین هورنون نیس.. ای همه سوزن و موادی ک بهشون میدن فک کردین چیه؟؟؟چرا
اخبار ۲ سال پیش را بازنشر میدهید که با یادآوری قیمت های آن موقع دل مردم را بسوزانید؟
این قیمتها مربوط به چند سال پیشه؟
اين خبر مال چه زماني است؟
در المان اگر مرغ بیتشر از 1250گرم باشد
دولت مرغ را معدوم می کند. یعنی حتی ان را تبدیل به پودر برای خوراک دام و طیور هم نمی کند

و اگر شخصی یا مغازه ای ان مرغ را خریده باشد پول ان را به شخصی باز پرداخت می کند
کلا از من میشنوید غذا کمتر بخورید
غذای سالم خیلی کمه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار