بازدید 3744

ایتالیا ربایندگان امام جماعت در میلان را عفو کرد

سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا دو مامور سازمان سیا که در ربودن ابوعمر مصری امام جماعت سابق مسجد شهر شمالی میلان ایتالیا دخالت داشته اند را عفو کرد.
کد خبر: ۵۵۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴ 24 December 2015
سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا دو مامور سازمان سیا که در ربودن ابوعمر مصری امام جماعت سابق مسجد شهر شمالی میلان ایتالیا دخالت داشته اند را عفو کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، رئیس جمهوری ایتالیا براساس ماده 87 بند 11قانون اساسی این کشور، فرمان عفو دو مامور سازمان سیا آمریکا بنام 'بتنی مدرو' و 'رابرت سلدون لیدی' که در جریان ربودن ابوعمر مصری امام جماعت سابق شهر میلان در سال 2003 میلادی نقش داشتند را صادر کرد.

این دو مامور سیا امریکا به جرم ربودن ابوعمر از سوی دادگاه میلان به شش و نه سال حبس محکوم شده بودند. رابرت سلدون لیدی رییس سازمان سیا در شهر میلان بود. وی محکوم به 9 سال حبس شد چرا که به عنوان مغز ربودن ابوعمر شناخته شد. وی در جولای 2013 در پاناما به حکم وزارت دادگستری ایتالیا، دستگیر شد اما بجای اینکه به ایتالیا استرداد شود به امریکا فرستاده شد. وی در ماه سپتامبر همان سال نامه ای به رییس جمهور وقت ایتالیا ارسال و درخواست عفو کرده بود.

ˈابوعمرˈ امام جماعت سابق شهر میلان به اتهام تروریسم بین المللی در سال 2003 توسط سازمان سیا از ایتالیا ربوده و به مصر منتقل شد و در بازجویی ها مورد شکنجه قرار گرفت و سال ها بدون محاکمه در زندان بود. ابوعمر که آن زمان امام جماعت مسجدی در میلان بود، بنا به اعلام دادستان کل ایتالیا توسط عاملان سیا درخیابان ربوده و به مصر برده شد.
دادگاه تجدید نظر شهر میلان در سال های اخیر همچنین فرد دیگری بنام ˈجف کاستلیˈ رییس اسبق سازمان سیا در ایتالیا را به جرم ربودن ابوعمر، به طور غیابی به هفت سال زندان محکوم کرده بود. کاستلی در نخستین مرحله از دادگاه به خاطر مصونیت سیاسی تبرئه شده بود، اما قضات دادگاه بازنگری میلان، وی را به همراه دو مامور دیگر سازمان سیا محکوم کردند.
قضات بخش سوم دادگاه بازنگری میلان با پذیرفتن شکایت ابوعمر، این مقام سابق سیا را به هفت سال و دو مامور جاسوسی آمریکا را نیز به 6 و نه سال حبس محکوم کردند و بدین ترتیب مصونیت دیپلماتیک متهمان که در سال 2009 مانع محاکمه آنان شده بود، باطل شد.
ˈجورجو ناپولیتانوˈ رییس جمهوری سابق ایتالیا نیز در سال 2013، یک سرهنگ آمریکایی بنام ˈجوزف رومانوˈ عضو سازمان سیا را که در جریان ربودن ابوعمر دست داشت را بر اساس یکی از بندهای قانون اساسی این کشور، این سرهنگ آمریکایی را که 19 سپتامبر 2012 از سوی دادگاه تجدید نظر میلان به حبس محکوم شده بود را عفو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی