بازدید 8326
۱
بازتاب

واکنش مالدینی به حذف نام بوفون: توپ طلایی که این فیفا بدهد، چه ارزشی دارد؟

کد خبر: ۵۳۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 03 October 2015

دیروز پس از اینکه اسامی 59 نامزد اولیه دریافت توپ طلا اعلام شد، حضور برخی اسامی در لیست و عدم حضور جانلوئیجی بوفون، جنجال های فراوانی را به وجود آورد و بسیاری به حمایت از سنگربان باتجربه یوونتوس پرداختند. پائولو مالدینی، مدافع محبوب و اسبق تیم میلان ایتالیا هم به حمایت از سنگربان بیانکونری پرداخت. او معتقد است که کاپیتان بانوی پیر نباید توجهی به نامزدهای این لیست داشته باشد.

پائولو مالدینی در گفت وگو با گاتزتا دلواسپورت گفت: به خصوص بعد از اینکه اسامی نامزدهای دیگر را دیدم، واقعاً نمی دانم پارامتر و معیار آن ها برای این انتخاب ها چه بوده ؟! این واقعاً بی معنی است. بازیکنانی فقط به خاطر نام و شهرتی که دارند در این لیست قرار دارند امّا بدون شک بوفون به خاطر کاری که انجام داده و در حال انجام دادن است، شایسته حضور در این لیست بود. او با 38 سال سن، همچنان یکی از سه دروازه بان برتر دنیاست. حضور نویر و کورتوا قابل قبول است، امّا کلودیو براوو و داوید اسپینا با چه معیاری در این لیست قرار دارند؟ معمولاً نتیجه ای که تیم می گیرد در انتخاب این بازیکنان در نظر گرفته می شود، امّا بدون شک بوفون یکی از دلایل حضور یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود، آیا آن ها مهار بوفون مقابل دنی آلوز در برلین را ندیده اند؟

مالدینی ادامه داد: این جایزه هیچ اهمیتی ندارد، جایزه ای ست که فیفا مسئول آن است و این خود بیانگر ارزش این جایزه است. در گذشته وقتی فرانس فوتبال مسئول این جایزه بود، اتفاقات عجیبی نیز رخ می داد، امّا اکنون شرایط بدتر شده است. فکر نمی کنم مشکل عدم حضور بوفون شخصی باشد. بوفون در زمین فوتبال یک الگو واقعی است. یک بازیکن آرام و حتی با لبخند همیشگی حتی بعد از شکست، امیدوارم این تصمیم او را اذیت نکرده باشد، این یک لیست بی ارزش است. باید از یوونتوس و بوفون متشکر باشیم که توانسته اند دوباره شأن فوتبال ایتالیا را زنده کنند. با این وجود ما فراموش نمی کنیم که شخص سپ بلاتر جام جهانی 2006 را به ما اهدا نکرد. امیدوارم آن ها خصومتى با فوتبال ایتالیا نداشته باشند.

مالدینی درباره اینکه آیا از عدم کسب توپ طلا در دوران بازیگری اش حسرت می خورد، گفت: به هیچ وجه. توپ طلا هدف من نبوده است. این جایزه ای است که بیشتر به مهاجمین می رسد و رسیدن مدافعین به آن مشکل است.  هیچ وقت بابت نرسیدن به توپ طلا گریه نکرده ام، امّا اگر فینال لیگ قهرمانان را در فصل 2003 واگذار می کردم، گریه می کردم. و در آخر جمله مالدینی درباره بوفون: با قاطعیت می توان گفت او بهترین دروازه بان تاریخ است.

واکنش مالدینی به حذف نام بوفون: توپ طلایی که این فیفا بدهد، چه ارزشی دارد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار